اینستاگرام با میلیونها کاربر نقش اساسیای در پیشبرد اهداف شما در فضای آنلاین دارد. این پلتفرم موقعیتهای ویژهای را برای کسب و کارهای مجازی فراهم آورده است. بنابراین مانند وبسایت، باید محتوای اینستاگرام خود را نیز سئو کنید.
اما باید به این نکته توجه کنید که محتوای اینستاگرام توسط موتور جستجوی گوگل و یا موتورهای جستجوی مشابه آن مورد ارزیابی و بررسی قرار نمیگیرد. این پلتفرم یک موتور جستجوی جداگانهی کوچک برای خود دارد که با توابع مخصوص به خود کار میکند. بنابراین شما باید قوانین این موتورجستجو را در استراتژیهای خود بهکارببرید. با اولین پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگ بومران همراه باشید.که عبارتند از:
پروفایل اینستاگرام شما شامل مجموعهای از اطلاعات است که به مخاطب کمک میکند تا با زمینهی کاری شما آشنا شود. انتخاب درست عکس برای پروفایل ونوشتن بیو برای جذب مخاطبان بسیار مورد اهمیت است.در انجام پروژه میتوانید مدیریت شبکه های اجتماعی خود را به فریلنسرها بسپارید.
برای داشتن یک پروفایل خوب به نکات زیر توجه کنید:
شاید این نکات ساده و پیشپا افتاده به نظر برسند، اما رعایت همین نکات ساده برای دیده شدن شما در فضای اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است.
همانطور که قبلا اشاره شد، اینستاگرام موتور جستجو مختص به خود را دارد. برای اینکه حساب کاربری شما در جستجوهای مرتبط در موقعیت بهتری نمایش داده شود، باید مرتبطترین کلمهی کلیدی را برای کسب و کار خود بیابید و از این کلمه به عنوان نام کاربری(@username) و نام صفحهی خود استفاده کنید. به این ترتیب در جستجوهای مرتبط با این کلمه صفحهی شما را نمایش میدهد.
پس از اینکه دقت کامل را برای انتخاب کلمهی کلیدی اصلی به کار بردید، وقت آن رسیده که با استفاده از عبارات و یا کلمات متناسب در بیو خود کلمهی اصلی را توصیف کنید. برای مثال اگر کلمه کلیدی اصلی شما شیرینیپزی است، به کمک عباراتی مانند " کاپ کیک"، "سفارش کیک تولد" و مانند اینها میتوانید کلمه کلیدی اصلی را توصیف کنید. این کار در بهبود موقعیت شما در نتایج جستجوی مرتبط تاثیر ویژهای دارد.
بعد از اینکه از پروفایل خود را به خوبی طراحی کردید، وقت آن رسیده تا پست های خود توجه کنید. بسیاری از افراد مطالب مورد علاقهی خود را از طریق هشتکها دنبال میکنند. بنابراین برای جذب مخاطب باید هشتکهای مناسب، حاوی کلمات کلیدی به کارببرید. حتما نام برند خود را در میان هشتکها به کار ببریددر سایت فریلنسری دورکار این موارد توسط متخصصان در نظر گرفته میشود.
Alt text یکی از ویژگیهای نسبتا جدید اینستاگرام است. این ویژگی در ابتدا برای کاربران کمبینا طراحی شد، اما اکنون کاربرد اساسیای در سئوی صفحهی شما دارد. شما با استفاده از این ویژگی میتوانید عکسهای خود را توضیح دهید. اگر این بخش را نادیده بگیرید، اینستاگرام بصورت خودکار نوشتههای داخل متن را برای توصیف تصویر شما بهکار میبرد. اما با استفاده از این ویژگی و توصیف تصویر، عکس شما نیز در جستجوها ارزیابی شده و در نتایج جستجوهای مرتبط نمایش داده میشود. برای اینکه بتوانید برای عکس خود alt text بنویسید کافی است در صفحهای که قبل از به اشتراکگذاری عکس برای شما باز میشود بر روی گزینه advanced setting کلیک کنید.
در صفحهی جدید در انتهای صفحه روی write alt text کلیک کنید و عبارت مدنظر خود را تایپ کنید. بعد از این کار پست خود را به اشتراک بگذارید. به این ترتیب پستهای شما در نتایج جستجوی مرتبط بهتر رتبهبندی میشوند. همچنین، در نتایج جستجوهای صوتی نیز شرکت داده میشوید.
همانگونه که در سئوی وبسایت لازم است میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنید، در مورد سئوی اینستاگرام نیز به ابزار تحلیلیای نیازمندید تا با ارزیابی فعالیتهای گذشتهی خود تصمیمات بهتری بگیرید. اینستاگرام یک ابزار تحلیلی داخلی دارد، که از طریق آن میتوانید چند پارامتر مشخص را مورد ارزیابی قرار دهید. اما این ابزار برای ارزیابی فعالیتهای شما کافی نیست. زیرا با بسته شدن پنجره مربوط به آن همهی اطلاعات قبلی پاک شده و با اطلاعات جدید جایگزین میشود. بنابرای لازم است از ابزارهای تحلیلی دیگر از قبیل سوشیال بلید Hootsuite, Sprinklr, Sprout Social،social balde
برای مشاور بازاریابی دیجیتال کلیک کنید. . ب.برای تحلیل فعالیتهای خود استفاده کنید.