نقش بریف در برون سپاری پروژهها

بریف (brief) یا تفهیم نامه سند استانداردی است که به طور کلی شامل یک یا دو صفحه می‌شود. از طریق این سند تمام اطلاعات مورد نیاز برای تامین نیازهای مشتری را به صورت یکجا و خلاصه از او دریافت می‌شود. شرکت‌های بزرگ اغلب برای همکاری به بریف شما توجه می‌کنند.چرا که فرآیند استاندارد سازی شده ارتباط با خود را بیشتر می‌پسندند و به آن اعتماد دارند. به علاوه تفهیم نامه برای مشتریان کوچک نیز موجب شفافیت ارائه می‌شود. استفاده از این سند روند حرکت شما و مشتری را حرفه‌ای‌تر می‌کند.برای استخدام دورکاری بومران با ما همراه باشید.

به این ترتیب تیم شما در مسیر انجام کار نیازمند اصلاحات کمتری بوده و کمتر از مسیر اصلی خود منحرف می‌شود.


اهیمت استفاده از بریف‌ها 

بریف‌ها این اطمینان را برای شما ایجاد می کنند که به خوبی مشتری خود را شناخته‌اید. پس از تکمیل این سند می‌توانید با کمک تیم متخصص خود یک پروپوزال دقیق بنویسید. اگر ارتباط اولیه میان شما و مشتری به درستی اتفاق افتاده باشد، پروپوزال نوشته شده دقیقاً با نیازهای مشتری همخوانی خواهد داشت. برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان با ما تماس بگیرید.


دستاوردهای ارا‌ئه‌ی بریف 

  • معرفی کسب و کار شما به عنوان یک شریک ارزشمند در ارتباط با مشتری
  • فراهم آوردن اطلاعات مورد نیاز برای تیم‌های مختلف طراحی و ایده پردازی در کسب و کار شما. این اطلاعات به متخصصین ما مرتبط با هر حوزه کمک می‌کند تا ایده های خلاقانه‌تر و صحیح‌تری را در رابطه با یک مشتری ارائه دهد و مطمئن باشند که این این پیام‌های خلاقانه دقیقاً در راستای اهداف و نیازهای مشتری است .
  • شناخت چالش‌های اصلی برای یک مشتری و تلاش برای رفع آنها در الویت اول.
  • تعیین بودجه و انتظارات مشتری و ارائه خدمات بر اساس آن
  • ایجاد تفاهم میان کارفرما و مشتری به صورت رسمی و جلوگیری از انتظارات غیر واقعی در حین فرآیند کار

به طور کلی تفهیم‌نامه‌ها نقشه‌ی اصلی راه را برای ادامه پروژه مشخص می‌کنند. بنابراین داشتن یک تفاهم‌نامه خوب برای موفقیت کسب و کار شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کسب و کارهای تخصصی به ارائه بریف‌های درست و تکمیل کامل آن از جانب مشتری بسیار اهمیت می‌دهند. نداشتن اطلاعات کافی در مورد مشتری، انتظارات و نوع و ارائه خدمات از جانب شما منجر به عدم رضایت مشتری در حین فرآیند تحویل پروژه خواهد شد.  در آکادمی  بازاریابی دیجیتال مقاله های بیشتر را مطالعه کنید. کلیک کنید.

مزایای استفاده از بریف‌ها

رفع ابهام 

بریف‌ها از ابهام و سوء تفاهم‌های مربوط به یک پروژه می‌کاهد و دیگر نیازی نیست تا پس از عقد قرارداد در مورد قیمت‌ها و نحوه انجام کار تجدیدنظر صورت گیرد. پس از ایجاد توافق و ابلاغ و تنظیم سند هر دو طرف می توانند در هر بخش از کار در صورت ابهام به سند اولیه مراجعه کنند و از درستی مسیر انجام پروژه اطمینان حاصل کنند. داشتن یک نقطه تمرکز برای همه‌ی اهداف و اطلاعات برای یک کسب و کار بسیار ارزشمند است


خروجی بهتر

۷۹ درصد از کسب و کارهای موفق اتفاق نظر دارند که تولید یک کار خلاقانه خوب بدون داشتن یک بریف مناسب بسیار دشوار است. در واقع بریف نقطه شروع یک پروژه است که از طریق آن وضعیت مالی، عملکرد یک برند، مشتریان هدف و موقعیت برندی که قرار است برای آن پروژه را انجام دهیم، مشخص می‌شود . اینکار به نوبه خود کمک می‌کند تا راه حل‌های خلاقانه و موثری را متناسب با نیازهای آن کسب و کار ارائه دهید.

صرفه جویی در زمان 

بریفی کارآمد خواهند بود که در ابتدای کار با دقت و حوصله تکمیل شود. اگر فقط بریف را برای رفع تکلیف یا گذراندن یک مرحله ابتدایی فرمالیته تکمیل می‌کنید باید مطمئن باشید که در طول انجام پروژه قطعاً دچار مشکل خواهید شد. جابجایی اهداف و خواسته‌های در طول انجام پروژه موجب صرف وقت بیشتر و البته متحمل شدن هزینه‌های بیشتری می‌شود.

علاوه بر این دو، اصطکاک به وجود آمده میان کارفرما و مشتری بر اثر ابهامات موجود در انجام پروژه یا اطلاع نداشتن دقیق از نیازها و انتظارات یکدیگر قطعاً در زمان تحویل پروژه و کیفیت پروژه نهایی تاثیرگذارند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۷۵% از کارفرماها و ۵۵٪ درصد از مشتریان اعلام کرده‌اند که اغلب پروژه‌ها پس مشتریان

 از شروع پروژه تغییر می‌کند.


اهمیت موبایل فرندلی بودن وب سایتها

اهمیت موبایل فرندلی بودن وب سایتها

ریسپانسیو سایت( responsive design) یا موبایل فرندلی در طراحی وب‌سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. امروزه کاربران فضای مجازی از وسایل مختلفی برای گردش در اینترنت استفاده می‌کنند..
برای استخدام دورکاری بومران از سایت اقدام کنید.
بنابراین برای اینکه شما بتوانید رضایت مخاطبان را کسب کنید باید وب‌سایت شما در همه اشکال و ابعاد به خوبی نمایش داده شود. هرچقدر وب‌سایت شما قابلیت نمایش داده شدن در ابعاد مختلف را داشته باشد، از دیدگاه کاربر استفاده از آن ساده‌تر است. ب. چرا که مجبور به استفاده از وسیله‌ی خاصی برای مشاهده مطالب شما بر روی وب‌سایت نیست. این ویژگی اهمیت بسیار زیادی در موفقیت وب‌سایت شما دارد.
اهمیت ریسپانسیو بودن سایت ها
افزایش رتبه بندی در موتورهای جستجو
آپدیت ارائه شده در ۲۶ فوریه سال ۲۰۱۵ برای الگوریتم گوگل این امکان را فراهم آورد که وب‌سایت‌های دارای قابلیت نمایش در صفحه‌های گوشی تلفن همراه را شناسایی کرده و در رتبه‌بندی بالاتری قرار دهد. این تغییر بر جستجوهای تلفن همراه به تمام زبان‌های جهان تاثیر گذاشته و تاثیر قابل توجهی در نتایج جستجو و رتبه بندی آنها دارد. برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان با ما تماس بگیرید.
کاملاً مشخص است که ریسپانسیو سایت در راستای افزایش رضایت کاربر قرار گرفته است. به همین علت گوگل برای رتبه بندی نتایج جستجو این فاکتور را نیز در نظر گرفته است بنابراین علاوه بر اینکه باید به سادگی عناصر طراحی وب‌سایت خود توجه کنید، عملکرد آن را نیز در صفحه تلفن همراه بهبود دهید. در نتیجه رتبه بندی وب‌سایت شما در نتایج جستجوی طبیعی گوگل به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داشت.
افزایش فروش از طریق وب‌سایت
حتما برای شما هم پیش آمده که برای سفارش غذا از یک رستوران به وب‌سایت آن مراجعه کرده باشید. اگر صفحه وب‌سایت باز شده با صفحه گوشی تلفن همراه همخوانی نداشته باشد، برای انتخاب غذا از منوی موجود بر روی وب‌سایت دچار مشکل خواهید شد. به طوری که جابجایی نوک انگشت شما به اندازه چند میلیمتر می‌تواند سفارش اشتباهی را برای شما ثبت کند. همین مسئله ساده باعث می‌شود تا بسیاری از کاربران تمایل به خرید از وب‌سایت شما را نداشته باشند. کاربران امروز شبکه‌های مجازی معمولاً برای وقت خود ارزش زیادی قائل هستند. وقتی رقبای شما امکانات بهتری را ارائه می‌دهند قطعاً از خرید از وب‌سایت شما صرف نظر خواهند کرد. بنابراین استفاده از امکانات طراحی ریسپانسیو می‌تواند به طور مستقیم بر روی میزان درآمد شما از وب‌سایت تاثیرگذار باشد‌ . برای آموزش بازاریابی دیجیتال کلیک کنید.
صرفه جویی در هزینه‌
اگر از ریسپانسیو سایت استفاده کنید. لازم نیست تا چند ورژن مختلف از وب‌سایت خود داشته باشید. این قابلیت علاوه بر صرفه جویی در زمان،در هزینه‌های شما برای طراحی وب‌سایت نیز صرفه جویی می‌کند.
نتیجه گیری
داشتن یک ریسپانسیو سایت برای شما این امکان را فراهم می‌آورد تا محتوای وب‌سایت خود را در تمامی صفحات نمایش موجود به صورت کاملاً قابل قبول نمایش دهید. سیال بودن طراحی برای اندازه‌ی صفحه‌های نمایش مختلف و رزولوشن‌های مختلف یک قابلیت فوق العاده برای وب‌سایت شما به حساب می‌آید. به یاد داشته باشید که تولید دو ورژن متفاوت برای صفحات تلفن همراه و صفحات کامپیوتر اصلاً کار مقرون به صرفه ای نیست. این کار تنها موجب صرف هزینه و زمان بیشتر می‌شود در حالی که هیچ مزیتی نسبت به طراحی‌های پاسخگو ندارد.
قابلیت نمایش وب‌سایت شما در ابعاد کوچک صفحه نمایش موبایل ویژگی مطلوبی برای کاربران است. بنابراین شما با افزودن این ویژگی مشتریان بیشتری را به خود جلب می‌کنید. به یاد داشته باشید که یک طراحی خوب زمانی کارآمد است که محتوای مناسبی نیز با آن همراه شود. وظیفه شما بعد از ایجاد یک طراحی خوب، ساده و پاسخگو تولید یک محتوای کارآمد برای کاربران است.

تولید محتوای فروشگاه اینترنتی

تولید محتوا سایت های فروشگاهی دارای استراتژی خاص خود هستند.برندهای موفق در زمینه‌ی تجارت الکترونیک با ارائه آموزش‌های کارآمد به مشتریان یا مشتریان به القوه خود در تمامی طول مسیر فرآیند خرید به آنها کمک می‌کنند تا خرید بهتر و آگاهانه‌تری را تجربه کنند. این آموزش‌ها از طریق استراتژی‌های تولید محتوا انجام می‌شود. ٖبرای استخدام دورکاری بومران با ما همراه باشید.

 استراتژی تولید محتوا سایت فروشگاهی

هر کسب و کاری استراتژی تولید محتوای منحصر به فرد خود را دارد. وابسته به اینکه مشتری شما برای خرید چه فرآیندی را طی می‌کند و به چه اطلاعاتی نیاز دارد، می‌توانید محتوای مورد نظر او را تولید کنید. شبه علاوه باید نسبت به مشتریان خود شناخت کافی داشته باشید و محتوای خود را در فرمتی تولید کنید که برای مشتری جذابیت داشته باشد و بیشترین ارتباط را با او برقرار کند.برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان  با ما تماس بگیرید.

تولید محتوا فروشگاه اینترنتی

بازاریابی محتوا راهکار اتصال میان مصرف کنندگان و صاحبان مشاغل است. در واقع مشتریان برای قرار گرفتن در فرآیند خرید نیازمند اطلاعاتی هستند که صاحبان مشاغل باید این اطلاعات را از طریق محتوای تولید شده در وبلاگ، فیلم‌ها و شبکه‌های اجتماعی به آنها ارائه دهند. به این ترتیب در هر مرحله از فرآیند خرید سوالات مشتری توسط کسب و کار مورد نظر پاسخ داده می‌شود.

این تعریف برای فروشگاه‌های اینترنتی نیز صادق است. شما باید در فروشگاه اینترنتی خود وبلاگ و محتواهایی را تولید کنید که به خرید آگاهانه‌ی مشتری کمک کند.

 شناختن مشتریان هدف 

برای تولید یک استراتژی محتوای کارآمد قبل از هر چیز باید مخاطبان هدف خود را بشناسید و رفتار جستجوی آنها و نحوه ارتباط آنها را با وب‌سایت خود به خوبی مشخص کنید. مهم است بدانید مخاطبان هدف شما دقیقا چه کلمات کلیدی را جستجو می‌کند و تلاش کنید محتوای مناسبی برای این کلمات کلیدی تولید کنید.

تعیین محتوای مورد علاقه‌ی مخاطبان

برای داشتن استراتژی تولید محتوا کارآمد علاوه بر سئوی محتواهای تولید شده و استفاده از ظرفیت‌های موتورهای جستجو باید از سایر امگانات موجود در فضای آنلاین نیز بهره ببرید.محتوای تولید شده در شبکه‌های اجتماعی، تصاویر و محتواهای ویدئویی برای شناساندن محصولات شما به مشتریان بالقوه بسیارکارآمدند.

وابسته به اینکه مخاطبان شما را چه افرادی تشکیل می‌دهند، نوع محتوای تولیدی خود را تعیین کنید. برای مثال برای جوانان محتوای متنی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. این گروه از افراد بیشتر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات از طریق محتواهای سرگرم‌کننده و بصری هستند. اگر محصول شما یک محصول تخصصی است باید از محتواهای متنی برای توضیحات دقیق تکنولوژیکی آن استفاده کنید. بنابراین محتواهای سرگرم کننده در کار شما کاربرد چندانی نخواهد داشت.

با وجود این که محتوای تولیدی توسط هر وب‌سایت فروشگاهی وابسته به محصول و خدمات آن متفاوت خواهد بود اما بخشهای مشترکی برای همه‌ی وب‌سایت‌های فروشگاهی وجود دارد.  در آکادمی دیجیتال مارکتینگ بومران مقالات را دنبال کنید. برای شروع کلیک کنید.


تبلیغات از طریق کانال‌های موجود

پس از تولید یک محتوا سایت های فروشگاهی خوب وقت آن رسیده تا بتوانید آن را به خوبی تبلیغ کنید. ایجاد یک محتوای الکترونیکی به تنهایی برای وب‌سایت شما تاثیری ندارد. اگر چه سوالی سئوی محتوا می‌تواند آن را در الویت‌ نتایج جستجوی طبیعی نمایش دهد اما فعالیت صرفاً در این حوزه کارآمدی لازم را برای محصولات و خدمات شما را نخواهد داشت.

در این بخش باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای تبلیغ و شناساندن محصولات و خدمات خود به مشتریان بالقوه استفاده کنید.

 شبکه‌های اجتماعی

این روزها شبکه‎‌های اجتماعی یکی از تاثیر گذارترین رسانه‌ها در بین مردم است. اما قبل از اینکه فعالیت‌های خود را در این شبکه آغاز کنید، باید بدانید مخاطبان هدف شما بیشتر از کدام یک از شبکه‌های اجتماعی موجود استفاده می‌کنند. اهداف شما چیست و چه بودجه برای این فعالیت در نظر گرفته‌اید. برای شروع بهتر است از یک یا چند کانال اصلی شروع کنید و سعی کنید مطالب با کیفیت و جذاب را برای مخاطبان خود تولید کنید. بر اساس نتایج به دست آمده در یک دوره زمانی مشخص استراتژی‌های خود را متمرکز تر کنید.

 ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ بخشی از استراتژی‌های تولید محتوا سایت های فروشگاهی است. با استفاده از دریافت ایمیل‌های مخاطبان خود آنها را از جدیدترین محصولات و خدمات خود آگاه کنید. مقالات جدیدی را که در وبلاگ خود منتشر کرده‌اید به آنها معرفی کنید و آنها را از شرایط مسابقات و قرعه کشی‌های آینده آگاه کنید.


مزایای طراحی سایت وردپرسی

 

 

وردپرس یکی از پلتفرم‌های مدیریت محتوا یا به اختصار CMS ها است که به شما کمک می‌کند تا محتوای وب‌سایت خود را بدون داشتن دانش کدنویسی ویرایش و مدیریت کنید. از دیدگاه کاربران، این نرم‌افزارها ظاهری مشابه فیس‌بوک یا گوگل داک دارد. به طوری که شما یک صفحه یا سند جدید ایجاد کرده و آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنید.برای استخدام دورکاری نیز میتوانید با بومران همراه باشید.

 

  مزایای استفاده  کردن از سیستم وردپرس

 

استفاده آسان و راحت

 نرم‌افزار وردپرس به گونه‌ای طراحی شده که استفاده از آن برای کاربران بسیار ساده و آسان است. اضافه کردن صفحات جدید، نوشتن پست‌های وبلاگ یا افزودن تصاویر و مانند آنها به صفحات سایت از طریق این نرم‌افزار به سرعت و سهولت انجام می‌شود. بنابراین وب‌سایت‌هایی که از این نرم‌افزار برای مدیریت محتوای خود استفاده می‌کنند، نیازمند زمان کمتری برای قالب‌بندی وب‌سایت خود هستند.

 

مدیریت سیستم‌های مختلف

 نرم‌افزار وردپرس برای موتورهای جستجو نوشته شده است. به همین علت شما می‌توانید از هر کامپیوتری که امکان اتصال به اینترنت داشته باشد وب‌سایت خود را از طریق این نرم‌افزار مدیریت کنید.برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان با ما تماس بگیرید.

عدم نیاز به ویرایش HTML یا نرم‌افزار FTP

 وردپرس یک سیستم خودگردان یا اصطلاحاً self-contained است. این نرم‌افزار نیازمند به ویرایش‌های HTML نیست.  بنابراین شما می‌توانید بدون نیاز داشتن به نرم‌افزارهای جانبی HTML یاFTP، یک صفحه جدید ایجاد کنید، پست وبلاگ خود را بنویسید، متن را قالب بندی کنید، تصاویر را بارگذاری کنید و پرونده های ویدیویی خود را بر روی وب‌سایت قرار دهید..

دوستار موتورهای جستجو

 کد نویسی نرم‌افزار وردپرس بسیار ساده و  شسته رفته است. بنابراین موتورهای جستجو به سادگی می‌توانند محتوای موجود بر روی وب‌سایت‌های بر پایه وب وردپرس را خوانده و رتبه بندی کنند. به علاوه در وب‌سایت‌های برپایه‌ی وردپرس این امکان وجود دارد که هر پست، صفحه یا عکس دارای متا تگ، توضیحات، کلمات کلیدی و عنوان مربوط به خود باشد. این ویژگی به سئوی وب‌سایت بسیار کمک می‌کند.

 برای آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان کلیک کنید.

کنترل و به روز رسانی

 سهولت استفاده از نرم‌افزارهای وردپرس باعث شده تا کاربران غیرمتخصص هم بتوانند از آن به سادگی استفاده کنند. بنابراین شما برای به‌ روز رسانی بخش‌های مختلف وب‌سایت خود نیازمند طراح وب‌سایت نیستید. در نتیجه می‌توانید به سرعت وب‌سایت خود را از هر جنبه ای که در نظر دارید به روز رسانی کنید.

بهبود عملکرد سایت با پلاگین‌ها

 به کمک پلاگین‌ها شما می‌توانید ویژگی‌های جالبی را به وب‌سایت خود اضافه کنید. برای مثال ویدئوها، تقویم رویدادها،facebook fan box  و Twitter feed از جمله این ویژگی‌هاست. اکثر این قابلیت‌ها به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند اما برای اضافه کردن برخی از آنها به وب‌سایت خود باید هزینه‌ پرداخت کنید.

قابلیت گسترش یافتن

 طراحی‌های بر پایه وردپرس بسیار مقیاس پذیرند. به عبارت دیگر با رشد کسب و کار خود می‌توانید وب‌سایت خود را گسترش دهید.

بازاریابی محتوایی چیست و چه مزیت هایی دارد

 بازاریابی محتوا بهترین راه برای جلب اعتماد افراد و در نتیجه افزایش بازدید کنندگان وب سایت شما است. در این درس می‌آموزیم که چگونه برای مخاطبان آنلاین بنویسیم. سازماندهی محتوای تولید شده و انتخاب بهترین قالب با توجه به نوع محتوای تولید شده ، به شما کمک می کند . در سایت استخدام دورکاری بومران با ما همراه باشید.

.

تاثیر شناخت مخاطبان بر تولید محتوا

. امروزه با گسترش استفاده از اینترنت، شما می توانید به صورت هوشمندانه تری با مخاطبان کسب و  کار خود ارتباط برقرار کنید و با تولید محتوای مناسب آنها را به ارتباط با خود تشویق نمایید.

تصور کنید مرکز نگهداری از حیوانات خانگی راه اندازی کرده‌اید. برای افزایش بازدیدکنندگان وب سایتتان باید محتوای مرتبطی را در خصوص معرفی و نگهداری از حیوانات خانگی بر روی آن قرار دهید. همچنین لازم است تا با استفاده از امکانات شبکه‌های اجتماعی مخاطبان بیشتری را به سمت کسب و کار خود دعوت کنید.

گروه‌های تولید محتوا بر اساس مخاطبان و سلایق آنها ایجاد می‌شود. با شناخت مخاطبان و دسته بندی آنها می‌توانید محتواهایی مطابق با علایق آنها تولید کنید و آنها را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. .برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان با ما تماس بگیرید.

.نکات استراتژی های بازاریابی محتوا 

به پاسخ هایی که مخاطبانتان نیاز دارند توجه کنید

محتوایی ایجاد کنیدکه از نظر مخاطبانتان ارزشمند به نظر برسد.

با محتوای خود آنها را درگیر کنید تا برای دریافت اطلاعات بیشتر دوباره به وب سایت شما مراجعه کنند.

به کمک تکنیک طوفان فکری (brainstorming ) روش هایی را که از طریق بازاریابی محتوا می‌توانید مخاطبان خود را درگیر کنید بیابید. هر کدام از این روش ها در راستای کدامیک از اهداف آنلاین شما قرار دارد. .برای آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان کلیک کنید.

اهمیت تقسیم بندی مخاطبان در تولید محتوا

قبل از تولید محتوا باید مخاطبان خود را بشناسید. باید بدانید برای چه کسی می نویسید و مخاطب شما بیشتر به چه مطالبی علاقه‌مند است.

تقسیم بندی به معنی قرار دادن مخاطبان در گروه‌های جداگانه است. این تقسیم بندی بر اساس افراد و علایق آنها انجام می‌شود. از این طریق می توانید به جای اتلاف هزینه و زمان برای تعداد زیادی از افراد، پیام خود را به افراد علاقه‌مند برسانید . در نتیجه این فرآیند هزینه‌های شما به بهترین نحو مدیریت خواهد شد.

با شناخت مخاطبان ودسته بندی آنها در گروه‌های جداگانه می‌توانید با ایجاد محتوای تخصصی برای هرگروه، مخاطبان خود را حفظ و بر تعداد آنها بیافزایید.

نحوی شناخت علایق مخاطبان

برای تعیین مخاطبان خود می توانید از نتایج تحلیلی در مورد یک کلمه کلیدی استفاده کنید. نتایج تحلیلی به شما خواهند گفت که بیشتر جستجو کنندگان این کلمه چه کسانی هستند. مخاطب اصلی شما برای تولید محتوا همین افراد اند.

برای اینکه بدانید افراد بیشتر چه عباراتی را جستجو می کنند می توانید از ابزار رایگانی مانند Answer The Public و Keyword Planner استفاده کنید. ازپلتفرم شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر استفاده کنید اطلاعات این شبکه ها می تواند تصویر خوبی از علاقه مندی های مخاطبان به شما بدهد.

در نهایت از صحبت کردن با افراد غافل نشوید. ارتباط مستقیم با افراد نقش غیر قابل انکاری در شناخت آنها دارد.

ویژگیهای یک عنوان مناسب

محتوایی که ایجاد می کنید باید الهام بخش باشد این به معنی ایجاد عنوان‌های درگیر کننده است. در ادامه به نکاتی در این خصوص اشاره می کنیم.

به عنوانهایی که توسط رقیبانتان به کار برده شده است توجه کنید . عنوان‌های مناسب را درجایی یادداشت کنید و هنگامی که در حال برنامه ریزی هستید به آنها مراجعه کنید. به علاوه ابزاری مانند Answer the Public به شما کمک می کند تا در مورد یک موضوع خاص و یا یک کلمه ی کلیدی بیشترین جستجوهای انجام شده را ببینید.  این اطلاعات به شما کمک می کند تا عنوان‌هایی را ایجاد کنید که در آنها به نیازهای مخاطبانتان اشاره شده است. به این ترتیب محتوای شما مورد توجه افراد بیشتری قرار می‌گیرد.

ابزار دیگری که می توانید از آن برای ایجاد یک عنوان خوب استفاده کنید Search Console است. از طریق این ابزارمی توانید کلمات و عباراتی را که افراد برای یافتن وب سایت شما به کار برده اند ، بشناسید.  همچنین  Keyword Planner به شما اطلاع می دهد که چه تعداد افراد برای یک کلمه خاص جستجو کرده اند.

در نهایت به یاد داشته باشید که نوع نوشتن وانتقال پیام شما باید برای مخاطبان قابل درک باشد. در محتواهای صوتی و متنی باید با صدای رسا و واضح پیام خود را ابلاغ کنید . نوع انتقال پیام شما را از رقیبانتان متمایز می‌کند.

.  .

بررسی میزان موفقیت در بازاریابی محتوا

پس از آنکه برای تولید محتوای خوب زمان کافی را صرف کردید وقت آن رسیده تا عملکرد خود را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که محتوای ایجاد شده شما را در مسیر حرکت به سمت اهدافتان پیش برده است.

در این بخش به نرم افزارها و ابزاری اشاره می‌کنیم که می‌توانید از طریق آنها میزان موفقیت خود را ارزیابی کنید. همچنین پارامترهایی را به شما معرفی خواهیم کرد که با بررسی آنها می توانید میزان پیشرفت خود را بسنجید.

بدون ارزیابی و بررسی میزان پیشرفت در راستای اهداف خود، نمی توانید قدم های بعدی را به درستی بردارید.

برای شروع باید اهداف خود را در نظر بگیرید و پارامترقابل اندازگیری‌ای  را برای بررسی میزان پیشرفت در راستای این اهداف مشخص کنید. برای مثال اگر شما قصد دارید در سه ماه آینده 200 نفر به تعداد مخاطبان کانال you tube خود بیافزایید باید تعداد بازدیدکنندگان از بلاگ شما  در هر ماه 10%افزایش پیدا کند.  .