آنالیز مارکتینگ در کسب و کارهای دیجیتال

آنالیز مارکتینگ در کسب و کارهای دیجیتال

تحلیل بازاریابی یا مارکتینگ آنالیتیکس فرآیندی است که در آن با استفاده از اطلاعات موجود تلاش می‌شود تا بهترین تصمیم را برای بازاریابی بهتر اتخاذ شود. اگرچه تعریف مشخصی برای تجزیه و تحلیل بازاریابی یا مارکتینگ آنالیتیکس وجود ندارد، اما می‌توان از یک دیدگاه این فرآیند را به سه بخش تقسیم بندی کرد. این سه بخش عبارتند از:

با استخدام دورکاری بومران همراه باشید.

 

       آنالیز توصیفی(descriptive analytics)

  • آنالیز پیش بینی کننده (Predictive Analytics)
  • آنالیز تجویزی (Prescriptive Analytics)

تحلیل توصیفی(descriptive analytics)


آنالیز توصیفی با نگاهی به اطلاعات به دست آمده از گذشته در راستای اصلاح استراتژی‌های گذشته فعالیت می‌کند. در این بخش اطلاعات موجود از یک دوره زمانی در گذشته مورد بررسی قرار می‌گیرد. شما به عنوان یک آنالیزور بازاریابی باید در میان اطلاعات به دنبال نقاط عطفی باشید که منجر به تغییراتی شده است. این تغییرات می‌تواند مثبت یا منفی باشد. شما باید متوجه شوید که این تغییر بر اثر چه عاملی رخ داده و چه دوره زمانی‌ای را شامل می‌شود. و در طول دوره زمانی جمع آوری اطلاعات چند بار رخ داده است؟ برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان با ما تماس بگیرید.

 

تحلیل پیش بینی کننده (Predictive Analytics)


پس از جمع آوری اطلاعات گذشته و تحلیل آنها، وقت آن رسیده که با پشتوانه این اطلاعات و کمک گرفتن از دانش بازاریابی  پیش‌بینی کنید که  هر تغییر چه تاثیری بر روند کاری شما خواهد داد. این فرآیند را  آنالیز پیش بینی کننده می‌نامند. در فرآیند تحلیل پیش‌بینی کننده با استفاده از دانش گذشته پیش‌بینی می‌کنید که چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد. برای مثال اگر قیمت یک محصول کاهش پیدا کند چه تغییراتی در فرآیند بازاریابی شما رخ خواهد داد.

آزمایش های تصادفی مانند تست A/B در بخش ارزیابی یا تحلیل پیش‌بینی کننده قرار می‌گیرد. با استفاده از این آزمایش‌ها بررسی می‌کنید که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. در ادامه با سایت فریلنسری بومران همراه باشید.کلیک کنید


تحلیل تجویزی (Prescriptive Analytics)


آنالیز یا تجزیه و تحلیل تجویزی مربوط به بخش بهینه‌سازی شرایط است. این آنالیز باید به ما کمک کند تا از میان همه گزینه‌های موجود بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

بنابراین

سه بخش مربوط به تجزیه و تحلیل و آنالیز بازاریابی مکمل یکدیگر هستند. در واقع ما با استفاده از آنالیز توصیفی رفتار کمپین بازاریابی خود را در یک دوره زمانی در گذشته مورد بررسی قرار می‌دهیم. اطلاعات به دست آمده از این بررسی به شما کمک می‌کند تا به کمک بازاریابی پیش بینی کننده و بازاریابی تجویزی استراتژی‌های آینده کمپین بازاریابی خود را مشخص کنید. و به اهداف مورد نظر خود برسید.

 

 

اهمیت آنالیزبازاریابی


برخی تصور می‌کنند که با پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن سرورهای ابری مانند  AWS و Azure که توانایی جمع‌آوری اطلاعات بسیاری در مورد مصرف کنندگان یک کسب و کار را دارد، دیگر نیازی به آنالیز یا تحلیل‌های بازاریابی نیست. اما جالب است بدانید که بر اساس گزارش IDC در سال ۲۰۱۳ مقدار داده‌های ارائه شده توسط یکی از سرورهای ابری برابر ۴.۴ تریلیون گیگابایت بوده است. به نظر شما این حجم از اطلاعات  به صورت کامل مفید است؟ آیا همه‌ی این سیل اطلاعاتی در روند کاری شما تاثیرگذار است؟ آنالیزورهای بازاریابی وظیفه دارند تا از میان سیل اطلاعات موجود نتایجی را استخراج کنند که به صورت ساده و مشخص برای شما استراتژی‌های آینده را مشخص می‌کند. بنابراین آموختن دانش تجزیه و تحلیل بازاریابی برای موفقیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که از میان شرکت‌های موفق ۷۳ درصد برای تصمیمات خود از تحلیل داده‌ها استفاده کرده اند. ۷۷ درصد از این شرکت‌ها قابلیت تجزیه و تحلیل بالاتر از حد متوسط داشته‌اند و ۴۰ درصد از آنها از تجزیه و تحلیل کلی سازمان خود استفاده می‌کنند. این اعداد نشان می‌دهد که شرکت‌های با عملکرد بالا در مقایسه با شرکت‌هایی که عملکرد خوبی در حوزه کاری خود نداشتند بیشتر به آنالیز بازاریابی توجه کردند و توانایی خود را در این زمینه افزایش داده‌اند. بنابراین تصمیمات داده محور منجر به نتایج بهتری برای یک سازمان خواهد شد.

 

از اینماد چه میدانید؟

اینماد  توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایجاد شده است. با گسترش فضای مجازی و گرمی بازارخریدهای اینترنتی مثل هر شاخه دیگری کلاهبرداری‍‌ها در این حوزه نیز به شکل چشمگیر و خلاقانه‌ای افزایش یافته است. طبیعی است که در چنین فضایی وجود نمادی که حقیقی بودن یک کسب و کار  را اثبات  کند، موجب جلب اعتماد مخاطب خواهد شد. در ادامه با سایت استخدام دورکاری بومران همراه باشید.

اینماد به همین منظور توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایجاد شده است. در واقع این مرکز با ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور گام موثری در ایجاد فضای تجارت الکترونیک  امن در کشور برداشته است.  اعطای این نماد الکترونیکی به  یک وب‌سایت به این معنی است که این سایت به تعهدات خود در قبال مشتریان عمل خواهد کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسد.

اینماد چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد به شکل یک علامت در بالای سایت‌هایی که از نظر قانونی فعالیت‌های آنها مورد تایید است، به نمایش در می‌آید. اینماد در واقع داده الکترونیکی پویایی است که حاوی اطلاعاتی در مورد یک کسب و کار الکترونیکی مشخص است به گونه‌ای که هر شخصی می‌تواند به واسطه این اطلاعات و مقایسه آن با فضای الکترونیکی یک کسب و کار به هویت و چارچوب فعالیت آن کسب و کار اعتماد کند. برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان با ما تماس بگیرید.

اینماد به کسب و کارهایی اینماد تعلق می‌گیرد؟

اینماد برای وب‌سایت‌های فروشگاهی طراحی شده است. بنابراین اگر وب‌سایت شما خبری، وبلاگ و... است،نیازی به اینماد  ندارید.وب‌سایت‌های فروشگاهی‌ای می‌تواند اینماد دریافت کنند که در وب‌سایت خود درگاه پرداخت داشته باشند. اگر پرداخت‌های شما به صورت کارت به کارت یا درب منزل انجام می‌شود، اینماد به وب‌سایت شما تعلق نمی‌گیرد.  با سایت فریلنسری بومران در ادامه همراه باشید.کلیک کنید.

 مراحل  دریافت کردن اینماد

 مرحله اول: ثبت نام  کردن در وب سایت اینماد

در این مرحله پس از مراجعه به آدرس وب‌سایت http//renamed.ir بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید. گزینه ایجاد حساب کاربری را انتخاب کنید.

گزینه شخص حقیقی تبعه ایران را انتخاب کنید. البته اگر شرکت شما ثبت شده است، در مرحله بعدی پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که در آن باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. در انتهای این پنجره گزینه‌های مربوط به فروشگاهی بودن وب سایت و دریافت پول را تیک بزنید.

پس از انجام این مرحله ایمیلی به عنوان لینک فعالسازی برای حساب کاربری ایمیل شما ارسال می‌شود. با کلیک بر روی این ایمیل شناسه کاربری شما تایید شده و از این پس می‌توانید با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه شوید .

 مرحله دوم: ساخت پروفایل شخصی

در این مرحله می‌توانید اطلاعات مورد نیاز در این بخش را بارگذاری کنید بر روی گزینه تکمیل اطلاعات کلیک کنیدو فیلدهای مختلف آن را تکمیل کنید.

در بخش احراز اطلاعات به منظور تایید، تلفن همراه ثبت شده توسط شما باید ارائه شود. عدد ارسال شده را به شماره ای که مشاهده میکنید پیامک کنید. بعد از ارسال پیامک حداکثر به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید سپس با کلیک بر روی گزینه خروج از سامانه از سامانه اینماد خارج شده و مجدداً وارد شوید اگر صحت تلفن همراه شما تایید شده باشد، پس از ورود به سامانه پنجره برای شما باز می‌شود.که تایید صحت تلفن  را به اطلاع شما می‌رساند. برای احراز صحت تلفن ثابت نیز باید همین روند را انجام دهید.

 مرحله سوم: اضافه کردن کسب و کار

گزینه افزودن کسب و کار را انتخاب کنید. فرم اطلاعات نمایش داده شده را به دقت تکمیل کنید. در بخش نوع فعالیت، فعالیت را غیرصنفی انتخاب کنید. در صورتی که کارشناسان مربوطه بعداً فعالیت شما را در دسته فعالیت‌های صنفی تشخیص دهند، با اعلام کارشناس نوع فعالیت خود را تغییر دهید.

یک آدرس قابل دسترس که از طریق آن می‌توان با اداره کنندگان کسب و کار ارتباط برقرار کرد، در این بخش ثبت کنید.

پس از تکمیل این فرم گزینه در سایت اینماد مدیریت کسب و کار را انتخاب کنید. در این مرحله باید تاییدیه فنی وجود کسب و کار شما انجام شود. کافیست یکی از سه مورد موجود در پنجره باز شده را انجام دهید، تا وجود کسب و کار شما احراز شود.

سپس خدماتی که در وب‌سایت ارائه می‌دهید را در ادامه اضافه کنید. در این مرحله اگر خدمات ارائه شده توسط شما نیازمند مجوز باشد. باید مجوزهای مربوطه را نیز بارگذاری کنید.

در نهایت فرم نظر سنجی را  پر کرده و گزینه تایید را انتخاب کنید.

مرحله چهارم:ارسال کردن پرونده

روی گزینه ارسال پرونده جهت بررسی کارشناس کلیک کنید. به این ترتیب پرونده شما در دست بررسی قرار خواهد گرفت. پس از کلیک کردن بر روی این گزینه دیگر امکان ویرایش اطلاعات را نخواهید داشت. پس قبل از اینکار از صحت همه اطلاعات مطمئن شوید.

 

 

تولید محتوای سئو شده چگونه است


تولید محتوا مناسب یکی از اساسی‌ترین الزامات در داشتن سایت است. از این رو تولید محتوا و سئو برای سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. این اهمیت تا جایی است که بررسی کیفیت محتوای سایت ها به یکی از اولویت‌های گوگل تبدیل شده است. هر کسب و کاری برای انجام دیجیتال مارکتینگ به سایت احتیاج دارد و هر سایتی هم برای حضور پرقدرت در عرصه رقابت به تولید محتوای مناسب نیاز دارد. با سایت استخدام دورکاری بومران همراه باشید.

استراتژی تولید محتوا

. اول از همه هدف نهایی خود را یادداشت کنید و آن را به اهداف خرد تبدیل کنید. زمان را فراموش نکنید! وقتی برای اهداف خود زمانی را در نظر نگیرید، عملا برنامه ریزی انجام نداده‌اید.

مخاطبان کسب و کار خود را مشخص کنید. نیازها، خواسته‌ها و تمایلات آنها را در نظر بگیرید. به این افراد و گروه‌ها به چشم مشتریان بالقوه خود نگاه کنید که اگر به درستی آنها را با خود درگیر و به سمتی که می‌خواهید هدایت کنید، به مشتریان بالفعل شما تبدیل می‌شوند. لازم است رقبای خود، که به نوعی همکاران شما محسوب می‌شوند، را بشناسید. حضور رقیب در بازار کسب و کار شما به هیچ عنوان اتفاق بدی نیست! رقبا می‌توانند مسیر کسب و کار شما را تغییر دهند؛ که اگر عملکردتان هوشمندانه باشد، موفقیت‌های بزرگتری برای شما به ارمغان می‌آورد.برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان با ما تماس بگیرید.

تدوین تقویم محتوایی

تقویم محتوایی ابزاری است برای پیاده‌سازی و سنجش عملکرد استراتژی تولید محتوا. این تقویم عموما به صورت 3 ماهه تنظیم می‌شود. ذکر روز هفته، تاریخ، موضوع محتوا، عنوان، کلمات کلیدی، نوع محتوا، محل انتشار و مشخص کردن وضعیت تولید و انتشار آن، در این تقویم ضروری است. پیش مقدمه‌ی تدوین تقویم محتوایی استخراج کلمات کلیدی است. شما باید کلمات کلیدی خود را ابتدا ارزیابی کنید و با توجه به ارزش آنها، هر یک را در  موضوعاتی که کار شما را تشکیل می‌دهند، دسته بندی کنید.

تولیدمحتوای با کیفیت

با پیشرفت الگوریتم های گوگل برای ارائه بهترین نتایج در جستجوها، کیفیت محتوا بسیار مورد توجه قرار گرفت. وقتی کلمه‌ای در گوگل جستجو می‌شود، گوگل بهترین نتایج ممکن را نمایش می‌دهد. به همین دلیل کلمات کلیدی اهمیت ویژه‌ای در سئو سایت دارد

الگوریتم‌های هوشمند گوگل، محتوا را بررسی می‌کنند و به مواردی از جمله کپی نبودن محتوا، طول عبارت کلیدی، تراکم عبارت کلیدی، تعداد دفعات استفاده از کلمات کلیدی، استفاده از عنوان مناسب، پاراگراف بندی مناسب، طول مقاله، وجود تصویر، همینطور وجود لینک در متن محتوای تولید شده و خوانایی متن، توجه می‌کند. در سایت فریلنسری بومران پروژه برون سپاری کنید کلیک کنید.

 

دلایل داشتن وب سایت فروشگاهی

لزوم داشتن وبسایت فروشگاهی

 

 

امروزه افراد به محض شنیدن نام یک برند یا شرکت در اولین اقدام، به سراغ سایت آن می‌روند. از همین رو داشتن وب سایت، یک ضرورت به شمار می‌رود. وب سایت شرکتی شما، در دسترس‌ترین فضا برای مردم و از سوی دیگر بهترین فضا برای نشان دادن میزان تخصص و حرفه ای بودن شماست..با سایت استخدام دورکاری بومران همراه باشید.

اعتبار

زمانی که یک شرکت به صورت حرفه‌ای به ارائه خدمات می‌پردازد، داشتن وب سایت با کیفیت برای آن شرکت، اعتبار به همراه می‌آورد. به همین میزان اگر یک شرکت، هیچ وب سایتی برای خود نداشته باشد، ضعف بزرگی را نشان می‌دهد که به اعتبار آن، خدشه وارد می‌کند. بنابر این لازم است با اجرایی کردن مناسب، همگام با تحولات بازار کسب و کار، پیشرفت کند.

بازاریابی

بازاریابی، بخش مهمی در جریان اقتصادی یک شرکت است. استفاده از تمام ظرفیت بازاریابی آفلاین و آنلاین یک شرکت بر عهده مدیران مارکتینگ است. وب سایت شرکتی، از آنجایی که به همه کاربران اینترنت امکان دسترسی و ارتباط با شرکت شما را می‌دهد، یک کانال بازاریابی وسیع به حساب می‌رود.

گرداوری اطلاعات مشتریان

وب سایت شما عملکردی فراتر از نشان دادن خدمات شما دارد! شما از طریق وب سایتتان می‌توانید رفتار کاربران خود را در صفحه سایت رصد کنید، آمار سنی و جنسیتی کاربران خود و روزهای بازدید از سایت را متوجه شوید، و با تحلیل درست از آن‌ها عملکرد شرکت خود را بهبود ببخشید. از سوی دیگر شما می‌توانید برای مشتریانتان حساب کاربری در نظر بگیرید و با در اختیار داشتن اطلاعات آن‌ها – مانند تلفن تماس – ارتباط خود را با آن‌ها حفظ نمایید.برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان با ما تماس بگیرید.

در دسترس بودن

چند درصد از افرادی که شرکت شما را می‌شناسند ممکن است به صورت حضوری به ساختمان یا دفتر شما بیایند؟ حتی شاید کسانی که از طریق تماس بخواهند با شما برای اولین بار ارتباط بگیرند بنا به دلایلی آن را به تاخیر بیاندازند. از میان تمامی این راه‌های ارتباطی راحتترین، در دسترس‌ترین و سریعترین راه، وب سایت شما است. با عضویت در سایت فریلنسری بومران میتوانید پروژه برون سپاری کنید.

 

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

در گذشته اولین کاری که افراد برای معرفی شرکت خود انجام می‌دادند، تبلیغات بود. از تبلیغات به صورت تراکت گرفته تا تبلیغات تلویزیونی. این نوع تبلیغات بسیار هزینه‌بر هستند و بودجه زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. اما امروزه روش‌های گوناگونی برای معرفی یک شرکت وجود دارد.

 

درآمد جانبی

اگر وب سایت شما به قدی خوب و با کیفیت باشد که روزانه بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب کند، ممکن است همکاران و شغل‌های مکمل شما را نیز به خود جذب نماید. اینگونه شما می‌توانید از طریق در نظر گرفتن یک فضای تبلیغاتی در سایت خود، با گرفتن تبلیغات سایر شرکت‌ها، به کسب درآمد جانبی بپردازید

 

تفاوتهای بین طراح گرافیک سایت و گرافیست

تفاوتهای بین طراح گرافیک سایت و طراح گرافیک

 

 

میان طراح گرافیک سایت و طراح گرافیک، شباهت‌های زیادی وجود دارد. متخصصان در هر دو زمینه نیاز به درک خوبی از تایپوگرافی، گرافیک و اصول طراحی دارند. اما تفاوت‌هایی هم در این بین وجود دارد که شامل 7 مورد زیر است:با سایت استخدام دورکاری بومران همراه باشید.

  طراحی پویا

طراحی گرافیک در نهایت به چاپ می‌انجامد و به صورت فیزیکی به دست کاربر می‌رسد. همین امر باعث می‌شود که تجربه این نوع از طراحی، یک تجربه‌ی یکسویه از طراح به سوی کاربر باشد. در حالی که طراحی گرافیک وب، طراحی در بستر وب است و در یک ارتباط تعاملی و دوسویه با کاربر قرار می‌گیرد. از این رو طراحان وب باید اطمینان پیدا کنند که کاربران از حضور در سایتی که در طراحی آن نقش داشته‌اند، تجربه خوبی داشتند. اصولا طراحان گرافیک وب، به UX (تجربه کاربری) علاقه بیشتری دارند. برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان با ما تماس بگیرید.

حجم طراحی

طراحان همواره در خصوص ایده‌ها و زیبایی‌شناسی دغدغه دارند، اما طراحان وب علاوه بر اینها در مورد بهینه‌سازی فایل‌های گرافیکی خود نیز همواره توجه ویزه دارند. تصاویر، موشن گرافیک‌ها ، انیمیشن‌ها و سایر عناصر گرافیکی، هم باید خوب به نظر برسند و هم به اندازه کافی حجم کمی داشته باشند تا سریع در همه دستگاه‌ها بارگذاری شود. اگر زمان بارگذاری آن‌ها طولانی باشد با ایجاد تجربه کاربری نا مناسب، باعث افزایش نرخ پرش (Bounce rate) سایت می‌شوند. این امر بر SEO سایت تاثیر منفی دارد. در آکادمی بازاریابی دیجیتال بومران مقالات این حوزه را دنبال کنید. برای شروع کلیک کنید.

  امکان اصلاح طرح

طراحان گرافیک تنها تا زمانی امکان اصلاح طرح خود را دارند که هنوز برای چاپ نرفته است. اگر اشکالی در طراحی باشد و چاپ آن صورت گیرد، جبران آن سخت است! اما طراحان وب این فرصت را دارند که حتی پس از انتشار طرحشان، اگر اصلاح یا اضافه کردن متن یا طرح جدید به آن لازم است، آن را انجام دهند. با این حال باید از هرگونه خطای احتمالی جلوگیری شود چرا که برای شرکت‌های بزرگ که مخاطبان زیادی دارند، چنین خطاهای ضررهایی را به همراه دارد.

تناسبات جای اندازه‌

یکی از تمایزات مهم بین طراح گرافیک سایت و طراح گرافیک در درک آن‌ها از پیاده سازی طراحیشان بر اساس تناسبات و اندازه‌ها است. طراحان گرافیک عمدتاً با اندازه سر و کار دارند. سوال همیشگی آنها این است که "طرح باید چند در چند باشد؟" . این در حالی است که طراحان سایت باید مقیاس و تناسبات را در نظر بگیرند. آن‌ها با آگاهی از متغیر بودن اندازه طرحشان در صفحه نمایش‌های گوناگون، باید طرحی پویا ارائه دهند؛ طرحی که حتی اگر با گوشی هوشمند هم باز شود، محتوای بصری آن خوانا باشد و تجربه کاربری خوبی را ایجاد کند.

.