اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که ترجیح میدهید کسب و کار خود را داشته باشید و خود را ملزم به قوانین زمانی هیچ سازمانی نکنید، کسب و کارهای فریلنسری گزینه مناسبی برای شماست. انعطاف پذیری این روش کسب و کار از ماهیت پاسخگویی به خود در این ساختار بهوجود میآید.
فریلنسر به افرادی گفته میشود که کسب و کار خود را شخصا ایجاد میکنند . این افراد قوانین کاری مانند زمان کار، میزان درآمد بیمه و ... را شخصا تعیین میکنند.
انعطاف پذیری این مشاغل باعث شده تا افراد بسیاری به آنها علاقهمند شوند. برای دستیابی به این مزایا باید استراتژی و برنامهریزی صحیحی را بهکار ببرید. با پلتفرم فریلنسری بومران همراه باشید.
شروع به کار یک کسب وکار فریلنسری
تعیین وضعیت مالی مورد انتظار
اینکه همه چیز را برای رسیدن به رویاهای خود کنار بگذارید، ایدهی درستی نیست. باید واقع بینانه فکر کنید. حتما همهی ما دوست داریم که صاحب یک کسب و کار پردرآمد باشیم . اما باید براساس درآمد، زمان و کیفیت کار خود پیشبینی درستی داشته باشید. برای مشاور بازاریابی دیجیتال با بومران در ارتباط باشید.
برای تعیین آینده مالی خود باید کمی سختگیر باشید. به میزان توانمندی، زمان و درآمد معمول کاری که انجام میدهید فکر کنید. به این ترتیب درآمد ماهیانهی خود را مشخص کنید.
برای اینکه برآورد دقیقتری داشته باشید میتوانید از نرمافزارهایی مانند Boundless Freelance Target Income Calculator — استفاده کنید. این نرمافزار با در نظر گرفتن فاکتورهایی که برای آن تعریف کردهاید میزان درآمد ماهیانه شما را پیشبینی میکند.
داشتن یک تصویر مشخص ازدرآمد مالی آینده به شما کمک میکنه تا در مواجه با مشکلات تصمیمات عاقلانهتری را اتخاذ کنید.
مشخص کردن اهداف قابل ارزیابی
برای اینکه از مسیر پیشرفت خود مطمئن باشید. باید اهداف کوتاه مدت قابل ارزیابی ای را تعریف کنید. باید بدانید چقدر فعالیتهای شما مفید بوده است. این کار علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس در شما از خطاهای بزرگ جلوگیری میکند. در سایت استخدام فریلنسر میتوانید پروژه های خود را به فریلنسرها بسپارید.
مطمئن شوید اهدافی که تعیین کردهاید قابل اندازهگیری، با در نظرگرفتن زمان باقی مانده، و کاملا مرتبط با اهداف شماست. اهداف خود را به سه بخش بلند مدت، کوتاه مدت و در حال اجرا تقسیمبندی کنید.
اهداف بلند مدت شامل میزان درآمد مشخص در سه سال آینده و اهداف درحال اجرا میتواند رسیدن به میزان ساعت مشخص کار روزانه باشد.
تعیین اهداف و ارزیابی آنها به شما کمک میکند تا اهداف واقعبینانهتری را درآینده تعیین کنید و به نقاط ضعف و قوت خود بهتر پی ببرید.
تعیین ساختار کسب و کار
قبل از اینکه کسب وکار خود را شروع کنید. باید ساختار کاری را مشخص کنید. این ساختار شامل مواردی مانند نحوهی ارتباط با مشتریان، چگونگی انجام وظایف، سیستم دریافت هزینهها ، ایجاد سیستمی برای مدیریت فروش، بازاریابی و خدمات مشتریان است.
برای تک تک بخشهای مختلف کسب وکارتان برنام ریزی کنید. بعضی از افراد به اشتباه تصور میکنند که در کسب و کارهای فریلنسری به دقت کردن به این موارد نیست. اما توجه داشته باشید که اگر با کسب و کار خود جدی برخورد نکنید با مشکل مواجه خواهید شد.برای انجام پروژه در منزل کلیک کنید.
مشخص کردن پرسونای خریداران
باید مشتریان ایدهآل کسب وکار خود را بشناسید و در مورد آنها اطلاعات جامعی جمعآوری کنید. اما قبل از هر چیز باید جامعهی هدف خود را مشخص کنید. برای این کار تعدادی از افراد مورد نظر را پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب از بین چند گروه، گروه اصلی مخاطبان خود را پیدا خواهید کرد. بعد از این مرحله در مورد مخاطبان خود اطلاعات جزئیتری جمعآوری کنید. این اطلاعات شامل سن، جنسیت، محل زندگی و علاقهمندیهای این افراد است.
جمع آوری پرسونا به شما کمک میکند تا کالا و خدمات خود را متناسب با نیاز مشتریان ارائه دهید و رونق هر چه بیشتر کسب و کار خود را نظارهگر باشید.
محصولات خود را از طریق فروشگاه اینترنتی در فضای مجازی بفروشید. با اینکار به بازار جهانی تجارت الکترونیکی ملحق خواهید شد.
در این درس به شما میآموزیم که برای راهاندازی فروشگاه آنلاین به چه ابزاری نیاز دارید. از طریق این ابزار میتوانید خدماتی از قبیل پرداخت وجه و مدیریت سفارشها را برای مشتریان فراهم کنید.با پلتفرم فریلنسری بومران همراه باشید.
اهداف فروش آنلاین در فروشگاه اینترنتی
اهداف فروش آنلاین برای کسب و کارهای مختلف متفاوت است. اولین و سادهترین هدف، امکان پرداخت اینترنتی برای مشتریان است.در ادامه و با پیشرفت کسب و کار خود میتوانید قابلیتهای دیگری را به وبسایت خود بیفزاید.
این قابلیتها عبارتند از:
این قابلیتها محدودهی مشخصی ندارند و بر اساس سلیقه و نیاز شما در دسترس مشتریان قرار میگیرند. در سایت استخدام فریلنسر میتوانید طراحی سایت خود را به فریلنسرها بسپارید.
استفاده از تجارت الکترونیک
قدم اول ایجاد امکان پرداخت اینترنتی برای مشتریان است.
شما می توانید به سادگی با افزودن خدمات پرداخت الکترونیکی مانند درگاه paypal و یا سایر درگاههای داخلی موجود به وب سایت خود، این امکان را فراهم کنید. امروزه خدمات الکترونیکی تنها به درگاههای بینالمللی مانند paypal محدود نمیشود. شما میتوانید با استفاده از کارتهای بانکی، بطور مستقیم پرداخت الکترونیکی خود را انجام دهند.
نرم افزارها
اگر برای اولین بار قصد استفاده از خدمات فروش آنلاین را در کسب و کار خود دارید، لازم است یکی از نرمافزارهای حاوی خدمات تجارت الکترونیک مانند wordpress یا Squarespace را به کارببرید.
این نرمافزارها علاوه بر ایجاد امکان پرداخت اینترنتی، قالبهایی را برای ایجاد صفحهی محصولات بر روی وب سایت ارائه میدهند. برای مشاور بازاریابی دیجیتال میتوانید با بومران در ارتباط باشید.
پلتفرمهای تجارت الکترونیک
برای استفادهی هر چه بیشتر از خدمات اینترنتی برای پیگیری اهداف خود باید از پلتفرمهای تجارت الکترونیک استفاده کنید. پلتفرمهایی مانند Magento یا Shopify در این زمینه کاربرد دارند.
تجارت الکترونیک فروشگاه اینترنتی نظیر فروشگاههای واقعی را برای شما ایجاد میکند. همهی .کسبوکارها میتوانند از .این خدمات استفاده کنند.برای انجام پروژه در منزل بومران را دنبال کنید کلیک کنید.
ارتباط با مشتریان آنلاین
مشتریان آفلاین میتوانند با حضور در مغازهی شما به قفسههای مختلف دسترسی داشته باشند. در مقابل شما باید با دستهبندی و ایجاد امکان جستجو در وب سایت خود همین امکان را برای مشتریان آنلاین فراهم کنید . همچنین به علت عدم دسترسی فیزیکی مشتری به اجناس باید از عکس، فیلم، نظرات مشتریان دیگر و توضیحات کامل برای معرفی محصول به مشتریان آنلاین بهره ببرید.
با استفاده از محتوای مناسب و ایجاد تصور صحیح در ذهن مشتریان میتوانید فاصلهی موجود بین خود و مشتریان آنلاین را ازبین ببرید.
موقعیتهای فروش در فضای مجازی
پس از راهاندازی فروشگاه اینترنتی در وب سایت خود میتوانید از سایر موقعیتهای فروش در فضای مجازی نیز استفاده کنید.
برای مثال شما میتوانید محصولات خود را از طریق وب سایتهایی مانند Amazon و eBay بفروشید.
اگر شما استفاده از این وب سایتها یا وب سایتهای مشابه آنها را در ذهن دارید، به هنگام انتخاب نرمافزار تجارت الکترونیک مطمئن شوید که قابلیت فروش در چند موقعیت مختلف را دارد.
مدیریت پرداختها و سفارشات
در این بخش به شما میآموزیم که چگونه پرداخت ها وسفارشات خود را مدیریت کنید.این دوبخش تاثیر زیادی بر فعالیتهای فروش آنلاین شما دارند.
یکی از اولین نیازهای شما برای فروشگاه اینترنتی، ایجاد امکان پرداخت الکترونیکی است. گزینههای زیادی وجود دارند که شما با استفاده از آنها میتوانید این خدمات را بر روی وب سایت خود ارائه دهید.برای مثال شما می توانید از خدمات بانکهای اینترنتی بین المللی مانند Nochex و PayPal استفاده کنید.
خدمات بانکهای اینترنتی بین المللی
این خدمات در پایین صفحهی وب سایت شما افزوده می شود. مشتریان شما پس از ثبت سفارش با کلیک بر روی این گزینه به وب سایت دیگری هدایت میشوند پس از انجام عملیات پرداخت دوباره به وب سایت شما بازگردانده میشوند.
با استفاده از این خدمات شما میتوانید بخش پرداخت خود را به دیگران بسپارید و تمرکز خود را برای فروش محصولات بگذارید. در برخی از موارد لازم است معاملات را بر روی وب سایت خود انجام دهید. برای ارائهی این خدمات می توانید از خدماتی مانند Squarspace استفاده کنید.
استفاده از سیستم با کیفیت
با استفاده از این سیستم مشتریان شما می توانند:
ضمنا شما نیز میتوانید با استفاده از این حسابها:
اولین قدم برای بهبود کارایی فروشگاه آنلاین شما سازگاری به همهی وسایل هوشمند است.
امروزه کاربران علاوه بر کامپیوترهای شخصی از وسایل دیگری مانند تلفن همراه و تبلت برای ورود به فضای مجازی استفاده میکنند.
با پلتفرم فریلنسری بومران همراه باشید
.
طراحی واکنش گرا
بر اساس این نتایج احتمالا فروشگاه آنلاین شما با دستگاههای تلفن همراه سازگار نیست. یعنی کاربران تلفن همراه برای انتخاب محصول و یا تکمیل فرآیند خرید با مشکل مواجه میشوند.
شما میتوانید با استفاده از طراحی واکنش گرا (responsive design ) وب سایت خود را با همهی صفحات نمایش سازگار کنید.
همچنین میتوانید با ایجاد وب سایت فروش ویژهی تلفنهای همراه، فرآیند خرید را برای این دسته از کاربران امکانپذیر کنید. برای مشاور بازاریابی دیجیتال با ما همراه باشید.
فرآیند جستجو و جابهجایی در فروشگاه اینترنتی
فرض کنید نتایج آنالیتیکس نشان میدهد که بخش عمدهای از بازدیدکنندگان وب سایت شما، تنها از صفحهی اصلی بازدید می کنند و به محصولات شما توجهی ندارند. برای رفع این مشکل باید به کاربران کمک کنید تا به سادگی به آنچه میخواهند دسترسی پیدا کنند.
برای آسانسازی فرآیند جستجو، اولین قدم جابهجایی آسان بین صفحات است. شما میتوانید با دستهبندی محصولات و تقسیم هر دسته به گروههای کوچکتر دسترسی به آنها را سادهتر کنید.برای انجام پروژه در منزل و وب سایت در بومران عضو شوید کلیک کنید.
بهینه سازی صفحهی محصولات
یکی از بخشهای مهم در فروشگاه اینترنتی شما صفحهی محصولات است. بهینه سازی این صفحه نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است.
فرض کنید نتایج آنالیتیکس نشان می دهد که تعداد زیادی از کاربران از صفحهی محصولات شما بازدید میکنند. اما محصولی را به سبد خرید خود اضافه نمیکنند.
در سایت استخدام فریلنسر میتوانید طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به فریلنسرها بسپارید.
بهبود فرایند و افزایش فروش
حتماً تا کنون در نتایج آنالیتیکس خود با مشتریانی مواجه شدهاید که محصولاتی را در سبد خرید خود قرار دادهاند. اما درنهایت بدون تکمیل خرید وب سایت شما را ترک کردهاند.
تشویق کاربران برای ایجاد حساب کاربری روند خرید را سادهتر میکند. از طرفی کمتر با مشکل تکمیل نکردن خرید مواجه خواهید شد.
ساده سازی خریدهای بعدی در جهت افزایش فروش:
مشتریان میتوانند پس از خرید فاکتورهای مربوط به خرید خود را در حساب کاربری داشته باشند. این ویژگی میتواند خریدهای بعدی کاربران را سادهتر کند. اگر بهطور پیشرفتهتری خریدهای مشتریان را موردبررسی قرار دهید، میتوانید با توجه به محصولاتی که خریداری کردهاند آیتمهای جدیدی را به آنها پیشنهاد دهید.
برای مثال اگر مشتری شما میز ناهارخوری سفارش داده است میتوانید صندلیهای مناسب آن را به او پیشنهاد دهید.همچنین با شناخت مشتریان وفادار میتوانید تسهیلات ویژهای را برای آنها در نظر بگیرید.با استفاده از ابزار آنالیتیکس موجود و تحلیل درست نتایج میتوانید کارایی فروشگاه اینترنتی خود را به بهترین شکل برای کاربران افزایش دهید.
برای افزایش فروش در فروشگاههای اینترنتی چه باید کرد؟
انتخاب محصولات مناسب برای فروش یکی از چالشهای مهم فروشگاههای آنلاین است. شما باید تلاش کنید تا محصولات ارائه شده در وب سایت شما بیشترین همخوانی را با سلایق و نیازهای مخاطبان داشته باشد.
به مناسبتها توجه کنید
برای انتخاب اجناس، به مناسبتها توجه کنید.برای مثال در فصل بازگشایی مدارس محصولات موردنیاز دانشآموزان و دانشجویان مانند لوازمالتحریر را در فروشگاه خود قرار دهید.همچنین میتوانید محصولات پرفروش را مجدداً در لیست اجناس فروشگاه شارژکنید.
از تبلیغات برای معرفی اجناس خود استفاده کنید
بخشی از صفحهی اصلی وب سایت خود را به نمایش اجناس فروشگاهتان اختصاص دهید. برای معرفی محصولات خود یک گروه تبلیغاتی ایجاد کنید.
به علاقهمندیهای مشتریان توجه کنید.
معرفی محصولات متناسب با علاقهی مشتریان یکی از راههای افزایش فروش در فروشگاههای آنلاین است.
متناسب با نیاز مشتریان کالاهای مرتبط پیشنهاد کنید
یکی دیگر از بخشهای مهم فروش کالا در بازار آنلاین نمایش سایر اجناس به مشتریان است. مشتری شما کالای خاصی را جستجو می کند. شما باید سایر اجناس متناسب با آن را نیز به آنها نمایش دهید. به این ترتیب امکان فروش بیشتر اجناس را فراهم می کنید. برای مثال مشتری شما در حال جستجوی میز کار برای دفترکار خود است. شما میتوانید سایر وسایل مورد نیاز برای دفتر کار مانند قفسهی کتاب را نیز به او پیشنهاد دهید.
برای ایجاد تبلیغ ریتارگتینگ چه باید کرد؟
بر روی وب سایت خود باید کدی را بر روی یکی از صفحات وب سایت اضافه کنید. با ورود مشتری با این صفحه، این کد محصول موردعلاقهی مشتری را دنبال میکند.این کد تنها رفتار خرید مشتریان را دنبال میکند نه اطلاعات شخصی آنها را.این اطلاعات میتوانند منبع قابلاعتمادی برای واکنشهای گروه تبلیغاتی شما باشند.
بر اساس این اطلاعات کالاهای خریدارینشده موجود در سبد خرید و کاربران علاقهمند به آنها شناسایی میشوند. بر همین اساس شما تبلیغاتی را با محتوای علاقهمندی هر کاربر برای او ارسال میکنید.
اولین قدم برای بهبود کارایی فروشگاه آنلاین شما سازگاری به همهی وسایل هوشمند است.
امروزه کاربران علاوه بر کامپیوترهای شخصی از وسایل دیگری مانند تلفن همراه و تبلت برای ورود به فضای مجازی استفاده میکنند.
با پلتفرم فریلنسری بومران همراه باشید
.
طراحی واکنش گرا
بر اساس این نتایج احتمالا فروشگاه آنلاین شما با دستگاههای تلفن همراه سازگار نیست. یعنی کاربران تلفن همراه برای انتخاب محصول و یا تکمیل فرآیند خرید با مشکل مواجه میشوند.
شما میتوانید با استفاده از طراحی واکنش گرا (responsive design ) وب سایت خود را با همهی صفحات نمایش سازگار کنید.
همچنین میتوانید با ایجاد وب سایت فروش ویژهی تلفنهای همراه، فرآیند خرید را برای این دسته از کاربران امکانپذیر کنید. برای مشاور بازاریابی دیجیتال با ما همراه باشید.
فرآیند جستجو و جابهجایی در فروشگاه اینترنتی
فرض کنید نتایج آنالیتیکس نشان میدهد که بخش عمدهای از بازدیدکنندگان وب سایت شما، تنها از صفحهی اصلی بازدید می کنند و به محصولات شما توجهی ندارند. برای رفع این مشکل باید به کاربران کمک کنید تا به سادگی به آنچه میخواهند دسترسی پیدا کنند.
برای آسانسازی فرآیند جستجو، اولین قدم جابهجایی آسان بین صفحات است. شما میتوانید با دستهبندی محصولات و تقسیم هر دسته به گروههای کوچکتر دسترسی به آنها را سادهتر کنید.برای انجام پروژه در منزل و وب سایت در بومران عضو شوید کلیک کنید.
بهینه سازی صفحهی محصولات
یکی از بخشهای مهم در فروشگاه اینترنتی شما صفحهی محصولات است. بهینه سازی این صفحه نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است.
فرض کنید نتایج آنالیتیکس نشان می دهد که تعداد زیادی از کاربران از صفحهی محصولات شما بازدید میکنند. اما محصولی را به سبد خرید خود اضافه نمیکنند.
در سایت استخدام فریلنسر میتوانید طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به فریلنسرها بسپارید.
بهبود فرایند و افزایش فروش
حتماً تا کنون در نتایج آنالیتیکس خود با مشتریانی مواجه شدهاید که محصولاتی را در سبد خرید خود قرار دادهاند. اما درنهایت بدون تکمیل خرید وب سایت شما را ترک کردهاند.
تشویق کاربران برای ایجاد حساب کاربری روند خرید را سادهتر میکند. از طرفی کمتر با مشکل تکمیل نکردن خرید مواجه خواهید شد.
ساده سازی خریدهای بعدی در جهت افزایش فروش:
مشتریان میتوانند پس از خرید فاکتورهای مربوط به خرید خود را در حساب کاربری داشته باشند. این ویژگی میتواند خریدهای بعدی کاربران را سادهتر کند. اگر بهطور پیشرفتهتری خریدهای مشتریان را موردبررسی قرار دهید، میتوانید با توجه به محصولاتی که خریداری کردهاند آیتمهای جدیدی را به آنها پیشنهاد دهید.
برای مثال اگر مشتری شما میز ناهارخوری سفارش داده است میتوانید صندلیهای مناسب آن را به او پیشنهاد دهید.همچنین با شناخت مشتریان وفادار میتوانید تسهیلات ویژهای را برای آنها در نظر بگیرید.با استفاده از ابزار آنالیتیکس موجود و تحلیل درست نتایج میتوانید کارایی فروشگاه اینترنتی خود را به بهترین شکل برای کاربران افزایش دهید.
برای افزایش فروش در فروشگاههای اینترنتی چه باید کرد؟
انتخاب محصولات مناسب برای فروش یکی از چالشهای مهم فروشگاههای آنلاین است. شما باید تلاش کنید تا محصولات ارائه شده در وب سایت شما بیشترین همخوانی را با سلایق و نیازهای مخاطبان داشته باشد.
به مناسبتها توجه کنید
برای انتخاب اجناس، به مناسبتها توجه کنید.برای مثال در فصل بازگشایی مدارس محصولات موردنیاز دانشآموزان و دانشجویان مانند لوازمالتحریر را در فروشگاه خود قرار دهید.همچنین میتوانید محصولات پرفروش را مجدداً در لیست اجناس فروشگاه شارژکنید.
از تبلیغات برای معرفی اجناس خود استفاده کنید
بخشی از صفحهی اصلی وب سایت خود را به نمایش اجناس فروشگاهتان اختصاص دهید. برای معرفی محصولات خود یک گروه تبلیغاتی ایجاد کنید.
به علاقهمندیهای مشتریان توجه کنید.
معرفی محصولات متناسب با علاقهی مشتریان یکی از راههای افزایش فروش در فروشگاههای آنلاین است.
متناسب با نیاز مشتریان کالاهای مرتبط پیشنهاد کنید
یکی دیگر از بخشهای مهم فروش کالا در بازار آنلاین نمایش سایر اجناس به مشتریان است. مشتری شما کالای خاصی را جستجو می کند. شما باید سایر اجناس متناسب با آن را نیز به آنها نمایش دهید. به این ترتیب امکان فروش بیشتر اجناس را فراهم می کنید. برای مثال مشتری شما در حال جستجوی میز کار برای دفترکار خود است. شما میتوانید سایر وسایل مورد نیاز برای دفتر کار مانند قفسهی کتاب را نیز به او پیشنهاد دهید.
برای ایجاد تبلیغ ریتارگتینگ چه باید کرد؟
بر روی وب سایت خود باید کدی را بر روی یکی از صفحات وب سایت اضافه کنید. با ورود مشتری با این صفحه، این کد محصول موردعلاقهی مشتری را دنبال میکند.این کد تنها رفتار خرید مشتریان را دنبال میکند نه اطلاعات شخصی آنها را.این اطلاعات میتوانند منبع قابلاعتمادی برای واکنشهای گروه تبلیغاتی شما باشند.
بر اساس این اطلاعات کالاهای خریدارینشده موجود در سبد خرید و کاربران علاقهمند به آنها شناسایی میشوند. بر همین اساس شما تبلیغاتی را با محتوای علاقهمندی هر کاربر برای او ارسال میکنید.