مدیریت ارتباط با مشتری CRM یا به شما کمک میکند مشتریان جدید جذب کنید و آنها را گسترش دهید.میتوان گفت مهمترین قسمت CRM تلاشی هدفمند برای نگه داشتن مشتریان است.
در این مقاله میگوییم که شرکت بزرگی مانند مایکروسافت چه تعریف از CRM دارد.
مدیریت ارتباط با مشتری چیست
زمانی که از CRM صحبت میکنیم، منظور نرمافزار CRM است یا یک سیستم.این ابهام از دیرباز در میان متخصصان و صاحب نظران حوزه مدیریت و بازاریابی هم بوده است.
به طور کل هدف هر کسبوکاری، ایجاد و نگه داشتن مشتری است. این دقیقاً همان چیزی است که به آن CRM گفته میشود اما تعاریف متفاوت دیگری هم وجود دارد.
مدیریت ارتباط با مشتری از نظر مایکروسافت بیشتر بعنوان نرمافزار CRM معنا میشود:
"مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM، نرمافزاری است که با هدف اتوماسیون فروش و بازارریابی و نیز مدیریت فعالیتهای مرتبط با فروش خدمات در داخل یک سازمان یا شرکت مورد استفاده قرار میگیرد." برای مشاور بازاریابی دیجیتال بومران با ما تماس حاصل فرمایید.
تکنیکهای مدیریت ارتباط با مشتریان
در بخش های قبلی در مورد تعریف CRM و مزایای و اهمیت آن در کسب و کار شما صحبت کردیم. در این بخش قصد داریم در مورد روشهایی صحبت کنیم که به کمک آنها می توانید مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM فعالی را در کسب و کار خود پایه گذاری کنید.
این روشها با استفاده از نظرسنجی از تعداد زیادی از مدیران شرکتهای فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ توسط موسسه Forbes and Salesforce به دست آمده است.
تجربیات مشتریان
همانطور که می دانید هدف اصلی کسب و کارهای امروزی مشتری مداری است. بر اساس نظرسنجی های انجام شده بیش از ۶۵ درصد از مدیران کسب و کارها مشتری مداری را جزو پنج اولویت اول خود در سه سال آینده معرفی کردهاند.
بعلاوه از دیدگاه ۸ درصد از مخاطبان داشتن یک تجربه خوب به اندازهی دریافت خدمات یا محصول با کیفیت برای آنها با اهمیت است.
بر همین اساس هدف کسب و کار شما باید ایجاد تجربه خوب در مخاطبان باشد. به یاد داشته باشید که ایجاد چنین تجربهای علاوه بر ایجاد مخاطبان وفادار و جذب مشتریان جدید موجب میشود تا هزینههای شما تلف نشود.
هوش مصنوعی
نتایج نظرسنجیها نشان میدهد که استفاده از هوش مصنوعی از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۰ از ۲۹ درصد به ۸۴ درصد رشد داشته است. علت این امر کارایی بالای ابزار هوش مصنوعی در ایجاد تجربیات رضایت بخش در مخاطبان است.
این ابزار اتوماتیک ارتباط شما را با مخاطبانتان مدیریت کرده و شرایطی را فراهم می کند تا به صورت شخصی در مقابل مخاطبان خود واکنش نشان دهید. به این ترتیب علاوه بر صرفه جویی در نیروهای انسانی شما می توانید با دقت و کیفیت بیشتری پاسخگوی مخاطبان خود باشید و نیازهای آنها را بشناسید. استفاده از سیستمهای پاسخگویی اتوماتیک مانند چت باتها میتواند در پاسخگویی صحیح، سریع و دقیق به مخاطبان به شما کمک کند.
بررسی و آنالیز داده ها
برای اینکه مدیریت درستی در راستای خدمات مشتریان داشته باشیدt باید در هر دوره زمانی مشخص فعالیتهای خود را ارزیابی کنید. در واقع باید مشخص کنید که کدام یک از استراتژی های شما موفق عمل کرده اند. و کدامیک مسیر درستی را طی نکرده اند.
هوش مصنوعی قابلیت تجزیه و تحلیل و پیش بینی داده ها رو برای کسب و کار شما فراهم می آورد. این ابزار با استفاده از داده های ذخیره شده به بهبود نتایج کسب و کار شما کمک میکنند. برای مثال ابزار هوش مصنوعی میتوانند مشتریان شما را بر اساس معیارهای مختلف مانند محصولات محبوب، طبقه بندی کنند. همچنین با بررسی الگوهای موجود در رفتار کاربران میتوانند موقعیتهای فروش را برای شما مشخص کنند.
ماتریس فروش چیست ؟ یکی از راهکارهای مناسب برای اولویتبندی موقعیتهای مختلف در کسبوکار شما است.کسبوکار شما درگذر زمان با موقعیتهای مختلفی برای فروش محصولات روبهرو میشود. اولویتبندی این موقعیتهای نقش زیادی در پیشرفت شما دارد. باید هر موقعیتی را بر اساس ارزش و اعتبار آن بسنجید.
بهاینترتیب برای هر چشمانداز پیشرو بهاندازهی کافی تلاش خواهید کرد و منابع شما به هدر نخواهد رفت. در ادامه با سایت استخدام دورکاری بومران همراه باشید.
ماتریس فروش چیست؟
ماتریس فروش ابزاری است که میزان ارزشمندی و فوریت یک موقعیت فروش را تعیین میکند. برای بسیاری از اهداف میتوانید از این ماتریس کمک بگیرید.
یکی از مهمترین کاربردهای ماتریس فروش ایجاد مشتریان وفادار (leads) و افزایش تعداد آنهاست. این ماتریس به شما نشان میدهد که کدام دسته از افراد و یا کسبوکارها بیشتر به کالا و خدمات شما علاقهمند هستند.
ماتریس فروش به شما کمک میکند تا موقعیت و چشمانداز مناسب برای پیشبرد اهداف خود را تعیین کنید.
این ماتریس با توجه به دو فاکتور اصلی میزان علاقهمندی (interest) و متناسب بودن (fit) موقعیتهای مختلف را اولویتبندی میکند.
بر اساس این دو فاکتور شما میتوانید زمان و هزینه موردنیاز برای یک موقعیت را مشخص کنید. برای اطلاع بیشتر و مشاور بازاریابی دیجیتال با ما تماس بگیرید.
ماتریس فروش را چگونه باید نوشت؟
ماتریس فروش یا بهطور ویژه ماتریسی که برای ایجاد مشتریان وفادار نوشته میشود. راهی عالی برای اولویتبندی مشتریان شما و ارتباط کارآمدتر با آنها است. این ماتریس به شما کمک میکند تا پیشبینی کنید کدام موقعیت ارزش زمان و هزینهی بیشتری دارد.در سایت استخدام فریلنسر در این زمینه پروژه دریافت کنید.
بازدید وبسایت شما از چه کسب و کارهایی است
برای یافتن کسبوکارهای علاقهمند به کالا و خدمات خود میتوانید از ابزار free HubSpot CRM استفاده کنید. در این ابزار گزینهی Prospects setting را انتخاب کنید.
در این بخش فهرست کسبوکارهایی که از وبسایت شما بازدید کردهاند، دیده میشود.
. کسبوکارهای متناسب با زمینهی کاری شما
اکنون شما فهرستی از کسبوکارهایی دارید که از وبسایت شما بازدید کردهاند. از میان این کسبوکارها باید آنهایی را که با زمینهی کاری شما مرتبطترند، انتخاب کنید.
برای این کار میتوانید از فیلترهای زیر بهره ببرید:
و هر مورد دیگری که ازنظر شما اهمیت دارد.
برای این کار در سمت چپ صفحه بر روی دکمهی add filter کلیک کنید. در اینجا هر فیلتری که برای کسبوکار شما اهمیت دارد را اضافه کنید..
اطلاع از زمانهای بازدید وبسایت
به کمک ابزار HubSpot Sales Hub, میتوانید از زمان بازدید هر کسبوکار از وبسایت خود مطلع شوید. این اطلاعات به شما کمک میکند تا موقعیتهای موجود را بر اساس میزان علاقهمندی اولویتبندی کنید.
همچنین به کمک این ابزار میتوانید صفحات بازدید شده توسط هر کسبوکار را ببینید. اگر کسبوکار موردنظر از صفحهی قیمتها و یا اجناس بازدید کرده است. یعنی به خرید محصولات و خدمات شما تمایل دارد.
زمان این بازدید دقیقاً زمانی است که مخاطب بیشترین علاقهمندی را به کسبوکار شما دارد. ایجاد ارتباط در این زمان بسیار سودمند است. زیرا شما در زمانی که مشتری بیشترین علاقهمندی را به کسبوکار شما دارد با او ارتباط برقرار میکنید. و با ارائهی پیشنهادهای مرتبط با نیاز و علاقهمندیهای او موجب ایجاد اعتماد خواهید شد.
این روزها حفظ سلامت افراد جامعه به مهمترین اولویت برای کشورها تبدیل شده. اما خطر کرونا نه تنها سلامت، بلکه اقتصاد جهانی را هم با تهدیدی جدی مواجه کرده. این شرایط دو راهی سختی را پیش روی سیاستمداران و تمام افراد جامعه قرار داده است؛ حفظ جان یا حفظ نان؟ دورکاری یک از روشهای است که در این شرایط از آن استفاده شد.اما برای مدیریت پروژه دور کاری باید چه کرد؟ استخدام دورکاری بومران همراه باشید.
یکی از ابزارهای مدیریت پروژه است که به آسانی قابل نصب و استفاده است و البته به صورت رایگان میتوان از این ابزار مفید استفاده نمود. توسط asana میتوان شرح وظایف یک پروژه را مشخص کردن و آن را به نیروها تعریف نمود که با نصب این نرم افزار افراد قادر هستند تا شرح وظایف خود را مشاهده کنند و در هر زمان و مکانی مشغول به کار شوند.همچنین میتواند از طریق ارسال ایمیل وظایف افراد را به آنها یادآوری کرد. در سایت استخدام فریلنسر پروژه دریافت کنید.
یک نرم افزار دیگر است میتوان به راحتی در آن زمان جلسه های آنلاین را تعیین نمود٬ با نیروها ارتباط برقرار کرد و روی پرژه ها نظارت داشت. با بیس کمپ شرح افراد نیروی دورکار و یا فریلنسرها را مشخص نمود. برای مشاور بازاریابی دیجیتال رایگان با بومران تماس بگیرید.
به افراد کمک میکند تا به راحتی پروژههای شرکتی را مدیریت کنند و یا وظایف افراد را در آن تعیین و یا حتی به فرد دیگر تقبل کنند.با استفاده از لپ تاپ یا موبایل میتوان جیرا را نصب و اجرا کرد و وظایف خود را نیز طبقه بندی نمود.
ابزاری است که تیم ها و نیروهای شرکتی میتوانند از راه دور با هم ارتباط برقرار کنند. با استفاده از این ابزار اعضای تیم میتوانند برای یکدیگر پیام ارسال کنند. برای مدیران نیز مدیریت کارمندان به راحتی انجام میشود
ماندی دات کام در محل این ابزار میتوان شرح وظایف را برای اعضا مشخص و مشاهده نمود و مانند ابزار ترلو روند پیشرفت پروژه ها مشخص میباشد.برنامه ریزی با ماندی دات کام بسیار آسان انجام میشود.
.ترلو (Trello)،
"ترلو" یکی از بهترین ابزارهای مدیریت پروژه است که حتی پیش از کرونا هم همراه ما بوده! سادگی، محیط کاربرپسند، انعطافپذیری، قابلیت کار گروهی، رایگان بودن و دسترسی راحت آن، از ویژگیهای مثبت این ابزار محسوب میشود.
.
افزایش ترافیک وبسایت یکی از بخشهای اصلی برنامهریزیهای سئوی هر کسب و کار دیجیتال را تشکیل میدهد. برای این منظور قبل از هرچیز باید در نتایج موتورهای جستجو دیده شوید. در نتیجه آگاهی از الگوریتمهای موتورهای جستجو برای موفقیت در این بخش بسیارمهم است.
در سایت استخدام دورکاری بومران همراه باشید.
تولید محتوا آسمان خراش
یکی از تکنیکهای پرکاربرد برای تولید محتوا، استفاده از skyscraper است. این تکنیک شامل چهار مرحله است .
مرحلهی اول : پیدا کردن موضوعات و محتواهای پرطرفدار در فضای مجازی
مرحلهی دوم: تولید محتوایی با کیفیت بیشتر نسبت به محتوای قبلی
مرحلهی سوم: وبسایتها و شبکههای اجتماعی مرتبط با این محتوا را پیدا کنید. کدامیک از این وبسایتها به محتوای مشابه با وبسایت شما لینک داده اند. از آنها بخواهید تا به محتوای جدید شما نیز لینک ایجاد کنند.در سایت فریلنسری تولید محتوا توسط فریلنسرها انجام میشود.
مرحلهی چهارم:تکرار مراحل 1 تا 3 برای تولید محتوای بیشتر
برای استخدام فریلنسر میتوانید در سایت عضو شوید.
لینک سازی داخلی
تکنیکهای سئو اهمیت زیادی در افزایش بازدید از وبسایت شما دارد. این تکنیکها با توجه به الگوریتمهای موتورهای جستجو شکل میگیرند. الگوریتمهای موتو جستجو هم در راستای یافتن بهترین پاسخ برای مخاطبان است. بنابراین تقریبا تمامی تکنیکهای سئو در نوشتن یک متن خوب و کاربردی خلاصه میشود. برای مشاور بازاریابی دیجیتال عضو شوید.
.
کلمات کلیدی دم دراز
این تکنیک زیر مجموعهای از انتخاب کلمهی کلیدی مناسب است. در انتخاب کلمهی کلیدی باید از استفاده از کلمات کلیدی پرکاربرد پرهیز کنید. این کلمات رقابت زیادی دارند و برای موفقیت در این رقابت باید زمان زیادی را صرف کنید. سعی کنید کلمات کلیدی دنبالهدارتری را انتخاب کنید و از آنها استفاده کنید. این کلمات کمتر رقابتی هستند و راحتر میتوانید در آنها موفق شوید. بنابراین ترافیک وبسایت شما سریعتر افزایش مییابد.
فعالیت در شبکههای اجتماعی
از قابلیتهای شبکههای اجتماعی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید. این شبکهها مخاطبان زیادی دارند. شما میتوانید با تولید محتوای مناسب در این شبکهها مخاطبان خود را به بازدید از وبسایت خود دعوت کنید. از طرف دیگر با استفاده از افزونههای موجود مانند Monarch میتوانید این امکان را برای بازدید کنندگان از وبسایت خود فراهم کنید که محتوای شما را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند.