ابزار اتوماتیک دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی امروزه مورد استفاده و توجه زیادی قرار است. این ابزار به صرفهجویی در زمان و هزینههای شما کمک میکند. با استفاده از این روشها زمان کارمندان شما برای کارهای مهمتری ذخیره میشود.
در ادامهی این مقاله به معرفی تعدادی از این ابزار اشاره میکنیم.با پلتفرم دیجیتال مارکتینگ بومران همراه باشید.
ابزار اتوماتیک بازاریابی دیجیتال جزو کارآمدترین ابزارها است که عبارت است از:
ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی دو ابزار بسیار مهم و رو به رشد در بازاریابی اتوماتیک است. اگر میخواهید در آینده از بازار رقابتی جانمانید، حتماً زیرساختهای این ابزار را در برنامههای خود قرار دهید.
این ابزار اطلاعات مفیدی را در مورد رفتار آنلاین مخاطبان در اختیار شما قرار میدهد. به کمک این اطلاعات میتوانید رفتار مخاطبان را در فضای مجازی تحلیل کنید. نتایج بهدست آمده به شما کمک میکند تا تصمیمات بهتری را اتخاذ کنید.
حتماً شما نیز از اهمیت تولید محتوای شخصی، آگاهید.
تولید محتوا متناسب با علاقهمندیهای هر مخاطب، نتایج زیر را به دنبال خواهد داشت:
با استفاده از هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ میتوانید رفتار مخاطبان را در فضای آنلاین تحت نظر داشته باشید.
به کمک این اطلاعات علایق مشتریان خود را مشخص کنید. سپس بر اساس این علایق آنها را دستهبندی کنید و محتوای مناسب برای هر گروه را تولید کنید.
برای اشتراکگذاری این محتوا میتوانید از ابزار اتوماتیک بهره ببرید. این ابزار محتوای موردنظر شما را در بهترین زمان در اختیار مخاطب قرار دهید.
چت باتها نقش مهمی را در حوزهی خدمات پس از فروش و ارتباط با مخاطبان بازی میکنند. این ابزار به مدیریت زمان در مجموعهی شما کمک میکند.
اگر بخواهید تمام سؤالات مخاطبان را در وبسایت و یا شبکههای اجتماعی پاسخ دهید، باید زمان زیادی را صرف کنید. سؤالات متداولی وجود دارد که مخاطبان بهطورمعمول از شما میپرسند. چت بات در پاسخدهی به این سؤالات به شما کمک میکند. در سایت فریلنسری دورکار میتوانید پروژه فریلنسری دریافت کنید.
استفاده از شبکههای اجتماعی هر روز رو به گسترش است. آمار نشان میدهد که در سال گذشته استفاده از این پلتفرمها 9% افزایشیافته است. این رشد نشانگر اهمیت این شبکهها در استراتژیهای کسبوکار شما است.
برای موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی باید قبل از هر چیز محتواهای مناسبی را بهصورت منظم در اختیار مخاطبان قرار دهید. بهاینترتیب مخاطب با کسبوکار شما درگیر میشود. این ارتباط منجر به شکلگیری مشتریان وفادار خواهد شد.
ابزارهای اتوماتیک مدیریت شبکههای اجتماعی امکان زمانبندی محتوا را برای شما فراهم میکند. در نتیجه محتوای شما در زمان مشخص بهصورت اتوماتیک منتشر میشود.
Hootsuite و Buffer ازجملهی این ابزار هستند.
از دیگر کاربردهای مهم ابزارهای اتوماتیک، استفاده از آنها در ایمیل مارکتینگ است.
شخصیسازی محتوا در این حوزه از اهمیت ویژهای برخوردار است. ابزار اتوماتیک به دو روش میتوانند برای رسیدن به این هدف کارآمد باشند.
اول: ابزار اتوماتیک امکان ایجاد پروفایل شخصی برای مشتریان را فراهم میآورند. بهاینترتیب شما میتوانید اطلاعات مهمی را در خصوص علایق افراد کسب کنید. این اطلاعات به شخصیسازی محتوا کمک میکند.
دوم: شما میتوانید ایمیلهای خود را بهصورت اتوماتیک و در زمان مشخص ارسال کنید.
نرمافزارهایی وجود دارند که هردوی این فعالیتها را بهصورت همزمان انجام میدهند. MarketingCloudFX یکی از این نرمافزارهاست.
به کمک این نرمافزار میتوانید:
این ایمیلها میتوانند در مورد موضوعات زیر باشند:
این ایمیلها با توجه به دستهبندیهای انجامشده برای مخاطبان ارسال میشود.اگر به دنبال سایت انجام پروژه هستید بومران را فراموش نکنید.
استفاده از ابزار اتوماتیک، ایجاد ارتباط در دنیای مجازی را بسیار آسان کرده است.
مخاطبان تمایل دارند با کسبوکار شما در ارتباط باشند. هرچه این ارتباط به ارتباطهای انسانی شبیهتر باشد، مخاطب احساس رضایت بیشتری خواهد داشت.
امروزه ابزار اتوماتیکی وجود دارد که پیامهای دریافتی از مخاطبان را تحلیل میکند. سپس مناسبترین پاسخ را برای آنها ارسال میکند. (Natural language processing (NLP نمونهای از این ابزار است.
به کمک این ابزار مکالمات طولانیتری بین شما و مخاطبانتان شکل میگیرد.
با افزایش قابلیتهای تلفن همراه امروزه مخاطبان بیشتر فعالیتهای خود را در فضای مجازی از طریق این دستگاه انجام میدهند. بنابراین توجه به این ابزار و تلاش برای بازاریابی کاربران آن بسیار پراهمیت است.
آمار نشان میدهد که بیش از 50% استفاده از اینترنت توسط موبایل اتفاق میافتد. ازآنجاییکه کاربران تلفن همراه مرتباً در حال رشد هستند. شما باید از ابزاری برای جذب این مخاطبان به کسبوکار خود استفاده کنید.
استفاده از ابزار اتوماتیک بازاریابی تلفن همراه به شما کمک میکند تا اطلاعات بیشتری در مورد کاربران این دستگاه جمعآوری کنید.
برای مثال اطلاعاتی از قبیل
سپس با توجه به اطلاعات جمعآوریشده، محتوای متناسب با نیاز مخاطبان را برای آنها ارسال کنید.
برای این کار میتوانید از قابلیتهای مختلف تلفن همراه مانند پیام کوتاه (SMS) و یا اپلیکیشنها استفاده کنید.
استفاده از ابزار اتوماتیک درزمینههای مختلف دیجیتال مارکتینگ، موجب بهبود ارتباط شما با مخاطبان میشود.
به یاد داشته باشید که افزایش رضایتمندی مخاطبان برای پیشبرد تمامی اهداف آنلاین شما لازم و ضروری است.
تولید تبلیغات جذاب در بازار پرسروصدا و پررقیب امروز توسط ابزار تبلیغات بیشتر از دورههای دیگری مورد اهمیت است. تولید یک تبلیغ خوب بیشتر از آنکه نیاز به هزینههای گزاف داشته باشد نیازمند هنر جذب مشتری درکوتاهترین و بهترین شکل ممکن است. تبلیغ شما باید با تلفیق زبان طنز و اعتماد بخش مخاطب را مجاب کند که فعالیت مدنظر شما را انجام دهد. از طرفی در متن تبلیغ باید به چیزی اشاره کنید که مشکل مخاطب به حساب میآید. .با پلتفرم فریلنسری بومران همراه باشید.تبلیغی موفق است که مخاطب با دیدن آن دست از جستجو بردارد و شما را برای ادامهی مسیر انتخاب کند.در این مسیر میتوانید را دنبال کنید.
تبلیغی خوب است که:
یک تبلیغ خوب باید یک تا سه فاکتور از فاکتورهای فوق را داشته باشد. از طرفی گرافیک تبلیغ باید به اندازه کافی جذاب باشد.
روشهایی که در ادامهی این مقاله به آن اشاره میکنیم به شما کمک میکند که تبلیغات تاثیرگذاری را تولید کنید.
این روشها به عنوان یک مرجع برای تولید یا ویرایش تبلیغ تولید شده کارآمد هستند. به عبارت دیگر شما میتوانید از این روشها به عنوان آخرین قدم قبل از آزمونA/B و یا اولین قدم بعد از شکلگیری ایده بهره ببرید. دمیتوانید تولید محتوا برای تبلیغات خود سفارش دهبد. برای مشاور بازاریابی دیجیتال در این زمینه با بومران تماس بگیرید.1. از کلمات کلیدی استفاده کنید
اگر میخواهید تبلیغ شما در صفحهی نتایج جستجو در الویتهای بالاتری نمایش داده شود، باید در متن تبلیغ کلمات کلیدی مناسب بهکار ببرید. استفاده از کلمات کلیدی کلی ترافیک تبلیغ شما را کاهش میدهد.
متن تبلیغ را به واضحترین شکل ممکن و بدون ابهام بنویسید.
کالا و خدمات شما برای رفع یک نیاز مشخص طراحی شده است. شما باید این ویژگی را تحت عنوان راه حلی برای مشکل مخاطبان بیان کنید. در سایت استخدام فریلنسر میتوانید پروژه برون سپاری کنید.
3. از جملات سوالی استفاده کنید
استفاده از سوال در متن تبلیغ مخاطب تنبل را به چالش میکشد. درنتیجه او را برای کلیک بر روی تبلیغ شما تشویق میکند.
اهمیت به نظرات ن و درخواست ثبت بازخورد منجر به ایجاد اعتماد بین شما و مخاطبانتان میشود. شاید یکی از مهمترین علل محبوبیت وبسایتهایی مانند Yelp همین موضوع است. استفاده از بازخوردهای مثبت مخاطبان در تبلیغات شما مفید است. زیرا سایر مخاطبان به گفته دیگران در مورد شما بیشتر اعتماد میکنند. همین موضوع باعث میشود که بر روی تبلیغ شما کلیک کنند. برای انجام پروژه در منزل نیز میتوانید از همین الان اقدام کنید و کلیک کنید.
5. با نوشته خود احساس نیاز در مخاطب ایجاد کنید
متن و را به گونهای بنویسید که مخاطبان احساس کنند به کالا یا خدمات شما احتیاج دارند.
المان CTA یکی از المانهای تاثیرگذار در این حوزه است. برای این المان از کلماتی مانند "بیشتر بیاموزید" استفاده کنید. این کلمات به مخاطب القا میکند که شما مطالب آموزنده و کاربردیای برای او تدارک دیدهاید.
اعداد اطلاعات بینظیری را در اختیار شما قرار میدهد. استفاده از آمار و ارقام ذهن را به تجسم وامیدارد و مخاطب را به تبلیغ شما و اتوماسیون.
نکته جالبتر اینکه استفاده از اعداد تنها به تبلیغات مربوط به فروش محدود نمیشود.
اعداد باعث میشود که: