اهمیت داستانگویی در مارکتینگ

اهمیت داستانگویی در مارکتینگ

استوری تلینگ یا داستان سرایی  یکی از بخش‌های مهم برندینگ است که برای هر کسب و کاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برند شما از ابتدای شکل‌گیری تا رسیدن به دستاوردهای بزرگ مسیری را طی می‌کند که این مسیر شخصیتی داستان‌گونه از کسب و کار شما می‌سازد. این داستان باید به اندازه‌ای جذاب، دوست داشتنی و هدفمند باشد که مخاطب  به دنبال کردن آن علاقه‌مند شود. با سایت استخدام دورکاری بومران همراه باشید.

 

 استوری تلینگ چیست؟

 همان طور که از کلمات به کار برده در این اصطلاح پیداست. استوری تلینگ دقیقا مانند نوشتن یک داستان یا یک رمان است. داستانی جذاب است که هدف مشخصی را دنبال کند. از جایی شروع شود اتفاقاتی را به هم وصل کند و سرانجام در جایی به پایان برسد. داستان یک برند نیز  داستان ایده‌ها، خلاقیت‌ها و شکست ها و پیروزی هایی است که در طی مسیر یک برند برای آن اتفاق می‌افتد. و سرانجام آن را به یک هدف نهایی که همان تولید یک محصول یا خدمت مشخص است می‌رساند.برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان با ما تماس بگیرید.

 

 زمینه‌های داستان سرایی در  کسب و کار

 داستان سرایی برای کسب و کارها به طور کلی در چهار گروه اصلی دسته‌بندی می‌شود. این چهار گروه عبارتند از:

داستان‌های شهودی

این روش داستان گویی از باور و دیدگاه افراد مختلف در مورد شما ساخته می‌شود. به این ترتیب با استفاده از مثال‌های جذاب و واقعی ترفندهای خود را برای مبارزه با مشکلات و ایجاد تحول بیان می‌کنید. بیان کردن موفقیت‌ها بدون استفاده از مثال‌های شهودی می‌تواند کسل کننده باشد. اما بیان مشکل از دیدگاه سایر افراد و تلاش شما برای رفع این مشکل برای مخاطب جذاب خواهد بود

 داستان‌های معرفی گونه

 این روش داستان سرایی در واقع ارتباط میان زندگی حرفه‌ای و زندگی شخصی شما را بیان می‌کند. گاهی به کمک این روش ارزش‌های شخصی یا کاری نیز بیان می‌شوند. اما در ساده ترین حالت تنها با بیان زندگی روزمره خود و جایگاه کسب و کار و برندتان در این زندگی، می‌توانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید.

 داستان شکل گیری یک برند

 این روش داستان نویسی گذشته شما را به آینده شما متصل می‌کند. در این داستان شما در مورد نقاط عطفی در زندگی خود صحبت می‌کنید که باعث شده تا امروز در این جایگاه کاری قرار بگیرید. برای آموزش دیجیتال مارکتینگ  به صورت رایگان کلیک کنید.

 

 

داستان شرکت

 امید قدرتمندترین احساس در سرتاسر جهان است.  بیان اینکه امروز در کدام موقعیت ایستاده‌اید  و در آینده چه موقعیتی را برای خود پیش‌بینی میکنید نیز نوعی از روش داستان سرایی است.  شما در این روش در مورد آینده کسب و کار خود صحبت می‌کنید. می‌توانید در مورد یک چالش غیر منتظره در کسب و کار خود صحبت کنید. یا مسیری را به مخاطب نشان دهید که ممکن است هرگز به آن فکر نکرده باشد.


 چهار المان اصلی  استوری تلینگ

  1. هر داستان موفقی باید یک قهرمان داشته باشد. شرکت شما می‌تواند نقش قهرمان داستان خود را بازی کند، اما موثرترین داستان‌های بازاریابی آنهایی هستند که مشتری خود را به عنوان یک قهرمان ترسیم می‌کند
  2.  معمولاً در داستان‌ها قهرمان داستان مسیر خود را از یک مکان مشخص ولی ناآرام شروع می‌کند. در داستان سرایی برای برند نیز باید از این قاعده پیروی کنید. یعنی تلاش کنید تا زندگی مخاطب قبل از استفاده از محصول خود را به نمایش بگذارید
  3. درمسیر داستان همیشه یک اتفاق، تنش یا درگیری و قهرمان را در برمی‌گیرد . که اغلب از طریق یک رویداد بزرگ یا یک اتفاق ناگوار و اجتناب‌ناپذیر رخ می‌دهد. در مورد داستان یک برند نیز شما باید تلاش کنید تا قهرمان داستان خود را دچار مشکل کنید
  4.   در نهایت در انتهای داستان وقت آن رسیده تا نتیجه گیری رخ دهد. در واقع در این مرحله تحولات و تنش‌های قهرمان داستان به پایان می‌رسد و زندگی او تا حدودی به حالت عادی برمی‌گردد.

چگونه استوری اینستاگرام را تحلیل کنیم؟

چگونه استوری اینستاگرام را تحلیل کنیم؟

.  اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی ساده و کارآمد چند سالی است که جای خود را میان مردم کشورهای مختلف دنیا، مخصوصاً مردم کشور ما باز کرده است. بنابراین استفاده از قابلیت‌های این شبکه برای کسب و کارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از قابلیت‌های جذاب اینستاگرام امکان به اشتراک گذاری استوری از طریق این شبکه است. با سایت استخدام دورکاری بومران همراه باشید.

استوری‌ها در فرمت‌های مختلف و در یک دوره زمانی ۲۴ ساعته برای دنبال کنندگان شما نمایش داده می‌شوند. در ابتدا از این قابلیت صرفاً جهت سرگرمی یا به اشتراک گذاری زندگی روزمره توسط مخاطبان استفاده می‌شد..

 نکات کلیدی استوری‌ اینستاگرام

بر اساس نتایج به دست آمده از مطالعات ده‌ها هزار برند، فاکتورهای مختلفی بر میزان موفقیت استوری‌ها تاثیرگذار است. در ادامه به تعدادی از این  عوامل اشاره می‌کنیم.برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان با ما تماس بگیرید.

 تعداد اسلاید استوری

شما می توانید در هر دوره‌ی انتشار استوری چندین اسلاید را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. انتخاب تعداد مناسب اسلایدها بر میزان دیده شدن و موفقیت استوری‌های شما تاثیرگذار است.

 نرخ زمان توقف

نرخ زمان توقف، یکی از پارامترهای کارآمد در تحلیل استوری های اینستاگرام است. اگر شما میزان نرخ زمان توقف را نسبت به هر اسلاید مورد توجه قرار دهید، خواهید دانست که استوری‌های شما تا چه حد توسط مخاطبان دنبال شده است.   واضح است که با افزایش تعداد اسلاید‌های یک استوری مقدار نرخ زمان توقف برای اسلایدهای آخر به شکل محسوسی کاهش پیدا می‌کند. برای آموزش دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید

 نرخ مشاهده

این پارامتر به طور کلی نشان می‌دهد که چه تعداد از افراد تمام اسلایدهای استوری روزانه شما را مشاهده کرده اند.

افزایش رقابت در حوزه تولید محتوا به شکل استوری باعث شده تا به طور کلی مخاطبان از مشاهده استوری‌های متعدد خسته شوند. همین موضوع در آمار به دست آمده برای نرخ مشاهده به خوبی مشخص اس

 

 نرخ پسروی

نرخ پسروی برای همه بازاریابان بسیار جذاب است. بازگشت افراد به استوری بعدی به این معنی است که آنها می‌خواهند  به محتوای تولید شده توسط شما توجه بیشتری نشان دهند.

 

 

 نرخ خروج

نحوه خروج نشانگر تعداد افرادی است که تا قبل از اتمام استوری‌های شما از آن خارج شده اند. از طریق تنظیمات اینستاگرام می‌توانید تمامی این پارامترها را برای استوری‌های ۱۴ روز گذشته‌ی صفحه خود پیدا کنید..

 

نقش اینفوگرافی در بازاریابی دیجیتال

نقش اینفوگرافی در بازاریابی دیجیتال

اینفوگرافی مجموعه‌ای از طراحی‌های مینیمال، نمودارها و طرح‌های تصویری است که اطلاعات را به شکل ساده و جذاب به مخاطب ارائه می‌دهد. از طریق این روش اطلاعات به شکلی واضح و سریع در اختیار مخاطب قرار‌می‌گیرد. از طرفی گیرایی و جذابیت این طرح‌ها توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. به یاد داشته باشید که در طرح‌های اینفوگرافیک باید بیشتر از جذابیت و گیرایی به مفهموم تصویری منتقل شده توجه داشته باشید.در سایت استخدام دورکاری بومران با ما همراه باشید.

.

اینفوگرافی در بازاریابی

بازاریابان برای ایجاد آگاهی در مورد برند خود و افزایش درگیری مخاطبان با کسب‌وکار خود از اینفوگرافی استفاده می‌کنند.برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان با ما تماس بگیرید.

در واقع اینفوگرافی به بازاریابان کمک می‌کند تا:

  • دستاوردهای کسب‌وکار خود را نمایش دهند.
  • در مورد یک خبر ، یک محصول و یا خدمات جدید اطلاع رسانی کنند.
  • کیفیت آموزش در دوره‌های آنلاین و یا جزوه‌های خود را بهبود دهند.
  • و در نهایت در شبکه‌های اجتماعی مخاطبان را به خود جذب کنند.

اینفوگرافی در کسب‌وکارهای کوچک

کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینان از اینفوگرافی برای افزایش مخاطبان خود و شناساندن کسب‌وکار خود به مخاطبان استفاده می‌کنند.

مزایای آن برای این کسب‌وکارها عبارت است از:

  • نشان دادن موفقیت‌های نام تجاری خود
  • نشان دادن مسیر فکری خود به مخاطبان شبکه اجتماعی
  • استفاده در بخش فروش و نشان دادن کالا و خدمات به شکل بهتر
  • نشان دادن تاریخچه ی فعالیت‌های شرکت
  • ایجاد خبرنامه‌ی جذاب
  • ایجاد وبینارهای جذا

برای آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان کلیک کنید.

طراحی اینفوگرافی

  1. نکات کلیدی و نقاط قوت محتوای خود را تعیین کنید
  2. عنوان‌های اصلی و زیر عنوان‌ها را به‌طور کامل مشخص کنید.
  3. طول پاراگراف‌ها را مشخص کنید.
  4. عبارات داخل متن را بنویسید و در اختیار طراح قرار دهید.

 

 

مشخش کردن قالب اینفوگرافی

برای انتخاب یک قالب مناسب  اینفوگرافی به رنگ، فونت، نحوه‌ی چیدمان مطالب و ابعاد هر بخش توجه کنید. همه‌ی این موارد باید با محتوای شما همخوانی داشته باشد.

یکی از نکات مهم برای طراحی و یا انتخاب قالب دانستن نوع آن ست.

 

ابزارهای مناسب برای تبلیغات کلیکی کدامند؟

ابزارهای مناسب برای تبلیغات کلیکی کدامند؟

تبلیغات کلیکی یکی از تکنیک‌های مرسوم در بازاریابی است، که به طور گسترده توسط بازاریابان به کار می‌رود. اما همه افراد نمی‌توانند از این ویژگی به نفع کسب و کار خود استفاده کنند. برای بهره بردن از ویژگی‌های تبلیغات کلیکی باید تمام جنبه‌های آن را در نظر بگیرید. برای مثال طراحی خلاقانه و انتخاب مخاطبان هدف درست دو نکته اساسی برای یک تبلیغ موفق است.با سایت استخدام دورکاری بومران همراه باشید.

 

 ابزار های تبلیغات کلیکی

SEMrush

SEMrush یک ابزار جامع برای تمام نیازهای بازاریابی در دنیای دیجیتال است که به طور ویژه برای سئو و تبلیغات کلیکی به کار می‌رود.

مجموعه‌ی خدمات ارائه شده در این ابزار برای تبلیغات کلیکی به شما کمک می کند تا همه جنبه های این تبلیغات را در نظر بگیرید و استراتژی‌های درست‌تری را انتخاب کنید. این ابزار علاوه بر یافتن کلمات کلیدی درست امکان مشاهده‌ی استراتژی‌های تبلیغاتی موفق سایر رقبای را به شما می‌دهد. بر اساس این اطلاعات می‌توانید استراتژی‌های آینده خود را برنامه‌ریزی کنید.

.برای اطلاع بیشتر میتوانید از  مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان بهره مند شوید.

SpyFu

SpyFu مجموعه‌ای از خدمات را برای تبلیغات کلیکی و پیشرفت کمپین های تبلیغاتی هزینه بر شما ارائه می‌دهد.  این خدمات شامل جستجوی کلمات کلیدی  و بررسی فعالیت‌های تبلیغاتی رقبای شما می‌شود. این نرم افزار با فراهم آوردن یک قالب منحصر به فرد به شما کمک می‌کند تا به سادگی از خدمات آن بهره ببرید. این قالب تحت عنوانAdWords   در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. به علاوه این ابزار می‌تواند کلمات کلیدی را به صورت خود به خود کار گروه بندی کند. کافی است شما کلمات کلیدی مدنظر برند یا محصولات خود را وارد کنید.برای آموزش بازاریابی دیجیتال کلیک کنید.

Google Ads Editor

نرم افزار Google Ads Editor  یک نرم‌افزار رایگان برای ایجاد و ویرایش تبلیغات آنلاین است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید به صورت آنلاین یا آفلاین برروی کمپین‌های مختلف تبلیغاتی خود با حساب کاربری مشخص کار کنید و از خدماتی مانند مدیریت  کمپینهای تبلیغاتی و ویرایش در مبلغ پیشنهادی برای هر کلمه کلیدی بهره ببرید.

قابلیت‌های جذاب این نرم افزار امکان دسترسی به همه‌ی حساب‌های کاربری از طریق یک داشبورد است. در این داشبورد شما می‌توانید کلمه مورد نظر خود را جستجو کنید و نوشته‌هایی را که ایجاد کرده اید،جایگزین کنید.

و اطلاعات مختلف را دانلود یا آپلود کنید.

 

 

Bing Ads Editor

از طریق این ابزار می‌توانید به طور مستقیم تبلیغات کلیکی و کمپین‌های خود را مدیریت کنید.از طریق گوگل داده‌های خود را به سادگی و به صورت مستقیم در اختیار ویرایشگر قرار دهید. از طریق این نرم‌افزار می‌توانید کمپین مورد نظر خود را ایجاد کنید، تبلیغات خود را ویرایش کنید، کلمات کلیدی را مدیریت کنید و از هزینه‌ها آگاه شوید. به علاوه می‌توان از این ابزار برای مدیریت چند حساب کاربری به صورت همزمان استفاده کرد.

نرم‌افزار Bing Ads Editor  قابلیت کار در شرایط آفلاین را نیز دارد.

 

تکنیک های تولید محتوای جذاب برای یوتیوب

تکنیک های تولید محتوا یوتوب
تولید محتوا یوتیوب یکی از چالش های موجود برای ورود به این پلتفرم جذاب است. این روزها کاربران فضای مجازی از محتوای ویدئویی بیشتر از هر چیز دیگری استقبال می کنند اگر بتوانید محتوای مناسبی را برای یوتیوب تولید کنید، علاوه بر جذب مخاطبان بسیار در فضای مجازی از درآمد نیز برخوردار خواهید بود.
مانند هر محتوای دیگری، ایجاد یک محتوای ویدیویی خوب نیز نیازمند رعایت اصول و قواعدی باشید. که درسایت استخدام دورکاری بومران با آنها آشنا شوید..
تکنیک های تولید محتوا یوتوب
برنامه ریزی برا محتوای
قبل از اینکه حتی کانال یوتیوب خود را راه اندازی کنید، باید مشخص کنید قصد دارید محتوای ویدیویی خود را در چه زمینه‌ای تولید کنید. به علاوه باید برای تولید محتوای خود برنامه ریزی داشته باشید و تلاش کنید در این زمینه بهترین ویدئوها و پرکاربردترین آنها را تولید کنید. به این ترتیب ویدئوهای شما برای مخاطبان‌تان جذاب بوده و آنها را به دنبال کردن کانال شما تشویق می کند.
بسیاری از کانال‌های موفق یوتیوب در تولید محتوا، تم مشخصی را رعایت می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تا مخاطبان علاقه‌مند به این تم همواره آنها را دنبال کنند. برای مثال تولید ویدئو با محتوای آموزشی،به اشتراک گذاری زندگی شخصی و ویدئوهای از مسافرت ها و جاهای دیدنی.برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان کلیک کنید.
ارتباط متقابل با مخاطبان یکی دیگر از راهکارهای موفقیت در تولید محتوای ویدئویی است. از مخاطبان خود بخواهید تا انتظارات خود را با شما در میان بگذارند.
ایده گرفتن از محیط اطراف
با گذر زمان تولید یک محتوای جدید و تازه نسبت به ویدیو‌های اول چالش برانگیز خواهد بود. این چالش برای همه افراد حتی حرفه ای ها هم وجود دارد. پس نگران نباشید برای اینکه بتوانید ویدیوهای جدید و جذاب‌تری تولید کنید، همه جا به دنبال الهام باشید. به محیط اطراف خود توجه کنید و ایده هایی را که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید. به علاوه می‌توانید محتوای تولیدی توسط افراد دیگر را بررسی کنید و از ایده‌های آنها در تولید ویدئوهای جدید خود بهره ببرید.برای سفارش تولید محتوا در بومران عضو شوید.
به جای مقایسه خود با دیگران بر روی کیفیت کارتان تمرکز کنید. سعی کنید هر ویدئویی که تولید می‌کنید، قبل از هر شخص دیگری خودتان دوست داشته باشید و مطمئن باشید که مخاطبان شما از دیدن آن لذت خواهند برد. از هر فرصتی برای پیشرفت استفاده کنید و تکنیک‌های مختلف فیلمبرداری ویرایش یا سبک‌های مختلف را یاد بگیرید و به کار ببرید‌.
راهکارهای پیدا کردن ایده‌های محتوا
برای پیدا کردن یک ایده جذاب از خودتان شروع کنید به این فکر کنید که آموختن چه مطالبی برای شما جذاب و چالش برانگیز بوده و همان مطالب را در ویدئوهای خود را در اختیار کاربران قرار دهید. افراد بسیاری هستند که مانند شما فکر می‌کنند و به این مطالب نیازمندند.
ویدیو‌هایی که به مفهوم چگونگی انجام یک کار می پردازند در یوتیوب بسیار پر بازدید هستند.
اهمیت به ویدیو
لازمه تولید یک محتوای با کیفیت حذف کردن تمام قسمت‌هایی است که فکر می‌کنید به بهبود ویدئویی شما کمکی نمی‌کند. این کار را در هنگام ویرایش ویدئوی نهایی انجام دهید. بهترین بخش‌ها را انتخاب کنید و قسمت‌های زائد و بلااستفاده فیلم را حتما حذف کنید.
به یاد داشته باشید که رعایت این نکته خصوصا برای مبتدیان بسیار با اهمیت است. شاید به مرور زمان و جذب کردن فالوورهای بیشتر ارائه برخی از مطالب جانبی مشکلی ایجاد نکند، اما در ابتدای ورود شما به یوتیوب برای جذب افراد و جلب توجه آنها باید محتوای با کیفیت و مختصر و مفیدی تولید کنید.