لغت اینفوگرافی از اصطلاح (information graphic) گرفته شده است. در این نوع طراحی اطلاعات به صورت دیداری به مخاطب منتقل میشود.
اینفوگرافی مجموعهای از طراحیهای مینیمال، نمودارها و طرحهای تصویری است که اطلاعات را به شکل ساده و جذاب به مخاطب ارائه میدهد. از طریق این روش اطلاعات به شکلی واضح و سریع در اختیار مخاطب قرارمیگیرد. از طرفی گیرایی و جذابیت این طرحها توجه مخاطب را به خود جلب میکند. به یاد داشته باشید که در طرحهای اینفوگرافیک باید بیشتر از جذابیت و گیرایی به مفهموم تصویری منتقل شده توجه داشته باشید. با boomrun همراه باشید.
اینفوگرافی برای انتقال مطالب پیچیده به شکلی ساده و قابل فهم به مخاطبان به کار میرود.
برای اهداف زیر میتوانید از اینفوگرافی استفاده کنید:
هنگامی که میخواهید به افراد در مورد مطلبی اطلاعاتی کلی دهید و انتقال این اطلاعات تنها با کلمات امکان پذیر نیست استفاده از اینفوگرافی میتواند کاربردی باشددرسایت فریلنسری دورکار این موارد مورد توجه قرار میگیرد.
بازاریابان برای ایجاد آگاهی در مورد برند خود و افزایش درگیری مخاطبان با کسبوکار خود از اینفوگرافی استفاده میکنند.
در واقع اینفوگرافی به بازاریابان کمک میکند تا:
کسبوکارهای کوچک و کارآفرینان از اینفوگرافی برای افزایش مخاطبان خود و شناساندن کسبوکار خود به مخاطبان استفاده میکنند.
مزایای اینفوگرافی مارکتینگ برای این کسبوکارها عبارت است از:
برای طراحی یک اینفوگرافی خوب باید قبل از هرچیز یک نقشه راه درست تهیه کنید و از طریق برنامهریزی اطلاعات خود را طبقهبندی کنید.
برنامهریزی به شما کمک میکنه تا به افکارخود نظم دهید و آنها را در اینفوگرافی پیاده سازی کنید.
مراحل تهیهی نقشهی راه عبارتند از:
برای انتخاب یک قالب مناسب به رنگ، فونت، نحوهی چیدمان مطالب و ابعاد هر بخش توجه کنید. همهی این موارد باید با محتوای شما همخوانی داشته باشد.
یکی از نکات مهم برای طراحی و یا انتخاب قالب دانستن نوع اینفوگرافی است.