فریلنسر انالیزور کسب و کار

آنالیز کسب و کار مجموعه‌ای از اطلاعاتی است که یک کسب و کار برای شناخت بازار هدف خود جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات و آنالیز آنها استراتژی‌های آینده یک کسب و کار را مشخص می‌کند. بنابراین فریلنسر آنالیزکسب وکار نیز نقش پراهمیتی در موفقیت یک کسب و کار دارد.

دانش تحلیل بازار یک دانش تخصصی است که برای دستیابی به آن نیازمند آموزش و کسب تجربه هستید. اما جالب است بدانید که روش فریلنسری برای این نوع کسب و کار بسیار مرسوم است. بسیاری از مدیران ترجیح می‌دهند که برای تعیین استراتژی‌های خود در یک دوره‌ی زمانی مشخص ار فریلنسرهای آنالیز بازار استفاده کنند.

. با بومران همراه باشید.

فرآیند فریلنسر آنالیز کسب و کار

به عنوان یک آنالیزور بازار وظایف مختلفی را بر عهده دارید. در واقع دامنه‌ی فعالیت شما در این شغل بسیار گسترده و پیچیده است. در ادامه به تعدادی از این وظایف اشاره می‌کنیم:

  • ارتباط با مشتری برای مذاکره و توافق بر روی پروژه‌ی تحقیقاتی
  • تهیه خلاصه از نیازمندی‌های پروژه و راه‌اندازی آن
  • باید بتوانید در راستای نیاز مشتری پروپزال تهیه کنید و آن را به شکلی قابل فهم و خلاصه برای مشتری ارائه دهید.
  • مشخص کنید که نظر سنجی‌ها و پرسشنامه‌ها برای چه افرادی و در چه تعدادی باید توزیع شود.
  • با محققان دیگر ارتباط برقرار کنید.
  • ارتباط و مدیریت کارکنان نظرسنجی
  • سازماندهی نظرسنجی‌های کمی و کیفی، که ممکن است شامل ارزیابی‌های میدانی، مصاحبه یا تمرکز بر گروه مشخصی باشد.
  • از نرم‌افزارهای آماری برای مدیریت و دسته‌بندی داده‌ها استفاده کنید.
  • پیشرفت پروژه را در هر مرحله مانیتور کنید.
  • با استفاده از اطلاعات بدست آمده از نظرسنحی‌ها و سایر داده‌ها و تحلیل آنها راه حل مشخصی را برای رفع مشکل مورد نظر به خریدار ارائه دهید.
  • یک گزارش کامل با همه‌‌ی جزئیات تهیه کنید و به مشتری ارائه دهید.
  • برای مشتری توضیح دهید که چگونه از نتایج این تحقیق استفاده کند.
  • در نهایت بودجه‌ها را مدیریت کنید.

انجام پروژه میتوانید تحلیل کسب و کار خود را به فریلنسرهای بسپارید

مهارت های تحلیل کسب و کار

به عنوان یک فریلنسر آنالیزور بازار باید در تحقیقات مهارت داشته باشید. تنها افرادی برای این شغل مناسب هستند که توانایی جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات را داشته باشند. تحلیگر بازار برای موفقیت در این شغل باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • توانایی تحلیل قوی
  • ارتباط اجتماعی خوب
  • روشمند و سازمان یافته
  • ذهن کنجکاو و پیگیر
  • مهارت کلامی و نوشتاری قوی
  • مشتری مداری
  • توانایی مدیریت داده‌ها برای تحقیقات کمی
  • توانایی پاسخگویی و مدیریت فشارها
  • آگاهی داشتن از قوانین تجاری برای کار با مشتریان شرکتی

شاید با خواندن این ویژگی‌ها تصور کنید که دانشتن چنین مهارت‌هایی ذاتی بوده و اکتسابی نیست. اما جالب است بدانید که بسیاری از دانشگاههای معتبر دنیا دوره‌هایی را برای تقویت این مهارتها ارائه می‌دهند.در سایت فریلنسری    ومران نیز میتوانید کسب و کار خود را توسط. فریلنسرهای تحلیل کنید.

الزامات شغلی آنالیزور

برای اینکه بتوانید موقعیت خود را به عنوان فریلنسر آنالیزور بازار حفظ کنید، باید قبل از هر چیز دانش خود را مرتبا به‌روزرسانی کنید. استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های جدید برای آنالیز اطلاعات و راه‌اندازی تحقیقات جدید بسیار موثر است. برخی از کارهایی که برای موفقیت خود در این شغل می‌توانید انجام دهید عبارت است از:

  • باید بیاموزید برای خود بازاریابی کنید و در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشید.
  • باید یک شبکه‌ی پاسخگو ایجاد کنید که از طریق آن بتوانید پروژه‌های جدید را جذب کنید.
  • باید برای کار کردن در شرایط سخت آماده باشید. گاهی زمان تحویل پروژه‌ها بسیار کوتاه است و شما باید سخت کار کنید.
  • باید با صنعت آشنایی داشته باشید.
  • باید بتوانید فارغ از کلیشه‌ها و دیدگاه‌های مبتنی بر ظاهر وظایف خود را انجام دهید.
  • برای اینکه بتوانید اطلاعات بهتری جمع‌آوری کنید باید به علم روانشناسی و علوم رفتار شناسی واقف باشید.

برای مشاور بازاریابی دیجیتال با بومران در ارتباط باشید.

تحلیل کسب و کارهای در دیجیتال مارکتینگ

امروزه استفاده از اینترنت جز جدانشدنی زندگی ماست. تحقیقات انجام شده درآمریکا نشان می‌دهد که از هر ده  آمریکایی نه نفر هر روز از اینترنت استفاده می‌کند. و از این تعداد 26% ادعا می‌کنند که همیشه آنلاین هستند. این آمار به معنی تولید اطلاعات بسیار زیادی در طول روز دز فضای است. کسب و کارهای دیجیتال می‌توانند از این اطلاعات برای موفقیت در کسب و کار خود استفاده کنند. بنابراین یک بخش بسیار مهم کسب و کار شما را به عنوان یک آنالیزور بازار ، آنالیز و تحلیل بازار دیجیتال است.

در تحلیل بازار دیجیتال باید اطلاعات مختلفی را از وب‌سایت، پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری کنید. در نهایت از این اطلاعات برای پاسخ دادن به نیازهای مشتریان استفاده کنید.

برای مثال باید به سوالاتی مانند سوالات زیر پاسخ دهید.

  • بازدید کنندگان وب‌سایت بیشتر از چه طریقی به وب‌سایت مشتری وارد می‌شوند؟ با یه عبارت دیگر 5 منبع اصلی جذب ترافیک وب‌سایت را معرفی کنید.
  • مهمترین منابع جذب ترافیک به وب‌سایت رقبا چیست؟
  • چطور می‌توانیم نرخ پاسخگویی خود را افزایش دهیم؟

پاسخگویی به این سوالات و سوالات مشابه آنها به عهده‌ی آنالیزور بازار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد