در دورههای مختلف زمانی، روش مختلفی برای بازاریابی مرسوم میشود. بسیاری از این روشها با گذر زمان اعتبار خود را از دست میدهند. استفاده از ایمیل مارکتینگ برای بازاریابی یکی از روشهای پرکاربرد بازاریابی است که مدتهاست مورد استفاده قرارمیگیرد و همچنان کارآمد است.
نکتهی مهم اینجاست که برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی علاوه بر شناخت مخاطبان و تولید محتوای مناسب، باید از ابزار کارآمدی نیز کمک بگیرید. بدون استفاده از این ابزار با وجود صرف زمان و هزینه بازده خوبی را دریافت نخواهید کرد. برخلاف تصور بسیاری از کاربران برای استفاده از ابزار ایمیل مارکتینگ الزاما پرهزینه نسیتند. جالب است بدانید که بسیاری از این ابزار به شکل کاملا رایگان در اختیار مخاطبان قرار میگیرند.
با بومران همراه باشید
Hubspot یکی از پلتفرمهای کارآمد در راستای بازاریابی اتوماتیک است. این پلتفرم ابزاری را برای ایمیل مارکتینگ در اختیار کاربران قرار داده است. ویژگی مهم این نرمافزار، سهولت استفاده از آن است. در این نرمافزار قالبهای از پیش طراحی شده پیشبینی شده که میتوانید از آنها بهره ببرید.
اگر ابزار دیگر Hubspot ستفاده میکنید، میتوانید اطلاعات این دو نرمافزار را در کنار هم داشته باشید. به این ترتیب میتوانید یک پایگاه دادهی متمرکز برای مخاطبان ایجاد کنید و از آن برای اهداف بازاریابی خود بهره ببرید.
در سایت فریلنسری دورکار بومران نیر میتوانید از این در پروژه ها استفاده کنید.
Slender یکی دیگر از نرمافزارهای پرکاربرد در حوزهی ایمیل مارکتینگ است. مهمترین ویژگی این نرمافزار اطمینان از ارسال ایمیل است. شما میتوانید بدون داشتن هیچ دانشی در مورد HTML ایمیلهای خوبی را با استفاده از قالبهای آماده این نرمافزار، ایجاد کنید. استفاده از عکس، ویدئو و متن به شما کمک میکند تا ایمیلهای خود را شخصی سازی کنید.
یکی از مهمترین دلایل معرفی ین نرمافزار به عنوان یک نرمافزار کاربردی رباتهای آنالیتیکس این نرمافزار است. این رباتها ایمیل را پس از ارسال دنبال میکنند و مشخص میکنند که آیا مخاطب ایمیل دریافتی را باز کرده است یا خیر. به علاوه در صورت کلیک کردن کاربر بر روی لینک فرستاره شده در ایمیل، به شما گزارش میدهند. با استفاده از این قابلیت شما میتوانید اعضای خبرنامهی ایمیلی خود را بهتر بشناسید و بر اساس نیاز و علاقهی آنها استراتژیهای بعدی خود برای از مشاور بازاریابی دیجیتال بومران بهره مند شوید.
Sendinblue یک پلتفرم جامع بازاریابی است که علاوه بر ابزار مناسب بری ایمیل مارکتینگ، ابزار را برای مدیریت ارتباط مشتریان و ایجاد لندینگ پیج ارائه میدهد. این نرمافزار در حدود 70 قالب از پیش آماده شده را به کاربران ارائه میدهد که با استفاد از آنها میتوانید ایمیلهای خود را به سادگی ایجاد کنید. به علاوه طراحی همهی این قالبها تمامی ابزار ارتباط دیجیتال مانند موبایل، تبلت و لبتاپ را پوشش میدهدو شما میتوانید از کیفیت ایمیلهای خود برای همهی کاربران این وسایل مطمئن باشید.
بعد از ارسال ایمیلها میتوانید با استفاده از تستهای A/B و لیستهای دسته بندی دریافتکنندگان، مخاطبان خود را دستهبندی کنید.
Omnisend یک پلتفرم تجارت الکترونیک پیشرفته است. این پلتفرم تمام ابزار ارتباطی شما را در یک مکان جمعآوری میکند. این پلتفرم میتواند ایمیل مارکتینگ کسب و کارهای کوچک و متوسط را مدیریت کند.
این ابزار به شما این امکان را میدهد که با استفاده از عوامل رفتاری ایمیلهای خود را به صورت خودکار ارسال کنید. به این ترتیب ارتباط با مشتری براساس سبک زندگی او برنامه ریزی میشود. استفاده از ابزاری مانند product picker در این نرمافزار امکان قرار دادن تمامی محصولات مدنظر شما را در ایمیل فراهم میآورد. به علاوه شما میتوانید با قراردان کوپنهای تخفیف و جعبههای هدیه در ایمیلهای خود مخاطبان خود را به ارتباط با کسب و کارتان تشویق کنید.برای انجام پروژه فریلنسری کلیک کنید.
Benchmark Email یک ابزار کارآمد برای ایمیل مارکتینگ است. این ابزار با داشتن طراحی پاسخگو (responsive design) نمایش ایمیل شما را در تمامی دستگاههای ارتباطی پشتیبانی میکند. این پلتفرم امکان ویرایش تصاویر در خود برنامه را دارد. به علاوه شما میتوانی به تصاویر خود ایفکت و یا استیکر اضافه کنید.
شما میتوانید از میان الگویهای از پیش طراحی شده، الگویی را متناسب با زمینهی کاری خود انتخاب کنید. برای داشتن کد HTML هوشمند تر میتوانید از ویرایشگر کد در ابتدای ایجاد ایمیل استفاده کنید. ویژگی double view به شما این امکان را میدهد که هنگام ویرایش ایمیل، طرح ایمیل خود را مشاهده کنید.
افزایش ترافیک وبسایت یکی از بخشهای اصلی برنامهریزیهای سئوی هر کسب و کار دیجیتال را تشکیل میدهد. برای این منظور قبل از هرچیز باید در نتایج موتورهای جستجو دیده شوید. در نتیجه آگاهی از الگوریتمهای موتورهای جستجو برای موفقیت در این بخش بسیارمهم است. شما باید بدانید موتور جستجو بر چه اساسی وبسایتها را اولویت بندی میکند. از طرف دیگر باید مطالب وبسایت شما از دیدگاه مخاطبان ارزشمند شناخته شود. همسویی این دو عامل موفقیت شما را در سئوی وبسایت تضمین میکند.
با بومران همراه باشید.
یکی از تکنیکهای پرکاربرد برای تولید محتوا، استفاده از skyscraper است. این تکنیک شامل چهار مرحله است .
مرحلهی اول : پیدا کردن موضوعات و محتواهای پرطرفدار در فضای مجازی
مرحلهی دوم: تولید محتوایی با کیفیت بیشتر نسبت به محتوای قبلی
مرحلهی سوم: وبسایتها و شبکههای اجتماعی مرتبط با این محتوا را پیدا کنید. کدامیک از این وبسایتها به محتوای مشابه با وبسایت شما لینک داده اند. از آنها بخواهید تا به محتوای جدید شما نیز لینک ایجاد کنند.در سایت فریلنسری تولید محتوا توسط فریلنسرها انجام میشود.
مرحلهی چهارم:تکرار مراحل 1 تا 3 برای تولید محتوای بیشتر
تکنیکهای سئو اهمیت زیادی در افزایش بازدید از وبسایت شما دارد. این تکنیکها با توجه به الگوریتمهای موتورهای جستجو شکل میگیرند. الگوریتمهای موتو جستجو هم در راستای یافتن بهترین پاسخ برای مخاطبان است. بنابراین تقریبا تمامی تکنیکهای سئو در نوشتن یک متن خوب و کاربردی خلاصه میشود.
یکی از بخشهای نوشتههای شما، کلمات کلیدی بهکاربرده شده در آن است. برای انتخاب کلمهی کلیدی مناسب باید نیازهای مخاطبان خود را بدانید. داشتن اطلاعات کامل از پرسونای مخاطبان برای انتخاب یک کلمهی کلیدی مناسب لازم و ضروری است. بهترین مشاور بازاریابی دیجیتال با ما تماس بگیرید.
پس از انتخاب کلمهی کلیدی مناسب، از این کلمه در عنوان، متن مقاله، ALT tag، متن جایگزین تصویر و پیوندهای یکتا و توضیحات متا استفاده کنید.
برای بهینهسازی محتوای سایت میتوانید از افزونههایی مانند Yoast SEO استفاده کنید.
این تکنیک زیر مجموعهای از انتخاب کلمهی کلیدی مناسب است. در انتخاب کلمهی کلیدی باید از استفاده از کلمات کلیدی پرکاربرد پرهیز کنید. این کلمات رقابت زیادی دارند و برای موفقیت در این رقابت باید زمان زیادی را صرف کنید. سعی کنید کلمات کلیدی دنبالهدارتری را انتخاب کنید و از آنها استفاده کنید. این کلمات کمتر رقابتی هستند و راحتر میتوانید در آنها موفق شوید. بنابراین ترافیک وبسایت شما سریعتر افزایش مییابد.
از قابلیتهای شبکههای اجتماعی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید. این شبکهها مخاطبان زیادی دارند. شما میتوانید با تولید محتوای مناسب در این شبکهها مخاطبان خود را به بازدید از وبسایت خود دعوت کنید. از طرف دیگر با استفاده از افزونههای موجود مانند Monarch میتوانید این امکان را برای بازدید کنندگان از وبسایت خود فراهم کنید که محتوای شما را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند.
پست های مهمان یا بک لینکها یکی از فاکتورهای مهم در سئوی وبسایت است. منظور از بک لینک، لینکهایی است که در جای جای فضای مجازی وجود دارد و از طریق آنها کاربران به وبسایت شما هدایت میشوند. موتورهای جستجو وجود بک لینک بیشتر را نشانگر ارزشمند بودن محتوای شما میدانند و محتوای شما را در اولویت نمایش قرار میدهند.
برای ساخت بک لینک کافی وبسایت مرتبط با کسب و کار خود را جستجو کنید. سپس بررسی کنید که آیا این وب2سایت پذیرندهی محتوای مهمان هستند یا خیر. یک را ساده برای پیدا کردن این وب سایتها جستجوی عبارتی با فرمول زیر است. در سایت انجام پروژه بومران میتوانید پروژه های برون سپاری کنید کلیک کنید.
عنوان مناسب در یک مقاله، ویترین مقاله شماست. عنوان شما باید در مخاطب انگیزه خواندن مقاله را ایجاد کند. برای یک محتوای موفق علاوه بر نوشتن یک متن خوب و کاربردی باید عنوان مناسبی را انتخاب کنبد. از طریق عنوان مخاطب مقالهی شما را ارزیابی میکند و تصمیم به خواندن یا نخواندن آن میگیرد. از طرف دیگه تعداد بازدید کنندگان از مقاله شما یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در الویت شما در نتایج جستجو است.
شما باید بدانید که از چه کلماتی در عنوان استفاده کنید؟، طول عنوان شما چقدر باشد؟ چطور عنوان خود را برای موتورهای جستجو، و شبکه های اجتماعی به صورت هم زمان بهینه سازی کنید؟
در ادامهی این مقاله به همهی این سوالات پاسخ خواهیم داد. با بومران همراه باشید.
قبل از اینکه به یک عنوان عالی برسید، عنوان اصلی مقاله خود را مشخص کنید. بسیاری افراد عنوان اصلی را با موضوع مقاله اشتباه میگیرند.
منظور از عنوان اصلی، عنوانهایی است که به صورت معمول در پستهای بلاگهای مختلف به کار میرود. یک نویسنده باید به همهی این عنوانها نگاهی بیندازد و نگاه خلاقانهی جدیدی را ایجاد کند. از عنوان اصلی میتوان عنوانهای مختلفی را استخراج کردند؟
همانطور که میبینید از یک عنوان اصلی میتوان عنوانهای مختلفی را استخراج کرد که به طور مستقیم به بخش مشخصی از عنوان اصلی اشاره دارد. اما همهی این عنوانها مناسب نیستند. شما باید نکات دیگری را هم در انتخاب عنوان بهکار ببرید.در سایت فریلنسری دورکار بومران فریلنسرهای تولید محتوا این موارد را رعایت میکنند.
دقیق بودن در نوشتن عنوان از اهمیت ویژهای برخوردار است. مخاطب شما باید دقیقا بداند که در این مقاله قرار است با چه مطلبی روبهرو شود.حتی در برخی موارد میتوانید توضیح کوتاهی را داخل پرانتز اضافه کنید.
مطالعات انجام شده توسط hubspot بر روی 3.3 میلیون عنوان نشان میدهد که عنوانهایی که با استفاده از پرانتز توضیحات شفافی را ارائه میدهند. در حدود 38% بیشتر مورد توجه قرار گرفتهاند. اما به یاد داشته باشید که عنوان شما باید همخوانی کامل با متن شما داشته باشد. در عیر اینصورت اعتماد مخاطب خود را از دست خواهید داد.
علاوه بر رعایت دقت در نوشتن عنوان راههای دیگری نیز برای جنسیتی کردن آن وجود دارد. اما مهمترین مساله اطلاع از پرسونای مخاطبان اصلی کسب و کار شماست. شما باید بدانید مخاطبان اصلی شما بیشتر از چه جنسیتی هستند و از
و انجام پروژه فریلنسری این موارد را رعایت کنید.
چه ولحن وبیانی بیشتر استقبال میکنند. این طلاعات به شما کمک میکنند تا عنوانهای بهتری را بنویس.
نمیتوان به صورت قطعی یک اندازهی مشخص را برای عنوان تعیین کرد. اینکه عنوان شما از چند کلمه تشکیل شده باشد وابسته به اهداف و محل نمایش این عنوان است. برای مثال اگر عنوان شما قرار است در نتایح جستجوی موتور جستجو اولویت بندی شود نباید بیش از 70 کاراکتر باشد. چراکه موتورهای جستجو بیش از این تعداد کاراکتر را نمایش نمیدهند.
اگر عنوان را برای شبکههای اجتماعی مینویسید وابسته به نوع شبکه باید طول عنوان خود را انتخاب کنید. برای مثال نتایج تحقیقات نشان میدهد که عنوان مناسب برای توئیتر عنوانهای 8-12 کلمه ای و برای فیسبوک عنوانهای 11-14 کلمهای مناسب هستند.برای مشاور بازاریابی دیجیتال از وب سایت ما دیدن نمایید.
فراموش نکنید که اولویت اول برای شما جلب توجه مخاطبان است. بنابراین اگر بتوانید در کنار جلب نظر مخاطبان عنوان خود را برای موتورجستجو و یا شبکههای اجتماعی بهینه سازی کنید، بسیار موفق عمل کردهاید.
برای بهینهسازی عنوان برای موتور جستجو به کلمات کلیدی پرکاربرد در مورد موضوع مقاله محتوا خود توجه کنید. از بین این کلمات پر جستجو ترین آنها را انتخاب کنید و در ابتدای عنوان خود بهکارببرید.برای شبکه های اجتماعی میتوانید پس از نوشتن عنوان مناسب از طریق ابزار تحلیل اینستاگرام و آنها را بررسی کنید.
در نهایت بعد از رعایت همهی نکات فوق میتوانید از تعدادی از همکاران خود کمک بگیرید. با استفاده از تکنیک طوفان فکری و با در نظرگرفتن نکات قبلی عنوانهای مختلفی را پیشنهاد کنید. از بین عنوانهای پیشنهادی، عنوانی را که اکثر افراد روی آن اتفاق نظر دارند را انتخاب کنید.
یادگیری جاوا اسکریپ برای دیجیتال مارکترها از اهمیت بسیاری برخوردار است. یادگیری این زبان شما را تا حد زیادی از برنامه نویسها بینیاز میکند و کارایی روزانهی شما را افزایش میدهد. اما همانطور میدانید جاوا اسکریپ یک زبان برنامهنویسی کامل و نسبتا پیچیده است . برای آموختن این زبان باید زمان زیادی را صرف کنید. علاوه بر این زبان برنامهنویسی، دو زبان HTML و CCS نیز در دیجیتال مارکتینگ کاربردی هستند.
HTML و CCS نسبت به جاوا اسکریپ سادهتر هستند. در واقع بر خلاف جاوا اسکریپ این دو زبان، یک زبان مستقل برنامهنویسی نیستند و تنها زبانهایی برای استایل و نشانه گذاری(markup and style language) بهشمار میروند. یادگیری این دو زبان قبل از یادگیری جاوا اسکریپ لازم و ضروری است.در ادامه با بومرانهمراه باشید.
اگر بخواهیم این دو زبان را تشبیه کنیم، HTML اجزا سازندهی بدن انسان است که توسط لباس (CCS) پوشانده میشود!
کاربرد HTML و CCS در دیجیتال مارکتینگ
این دو زبان در قسمتهای مختلف دیجیتال مارکتینگ کاربرد دارند. اگر دقت و تمرین کافی داشته باشید استفاده از این زبانها میتواند به سادگی استفاده از نرمافزارهای spread sheet مانند excel باشد!
لندینگ پیج
یکی از کاربردهای مهم HTML و CCS تغییر المانهایی برای بهبود صفحهی فرود (landing page) است. دانستن این زبانها برای صفحهی فرود مشابه دانستن HEX رنگ در هنگام استفاده از سری نرمافزارهای Adobe میتواند بسیار کاربردی باشد.
شما می توانید صفحات وب را در مرورگر وب تغییر دهید بدون اینکه وارد "back-end" شوید. این ویژگی به کارآیی در زمینه محتوا و ایده های طراحی و همچنین شبکه سازی کمک می کند.در سایت فریلنسری میتوانید پروژه دریافت کنید.
تنظیمات تبلیغات ایمیل مارکتینگ
از آنجایی که ایمیلها کدنویسی میشوند، دانستن HTML و CCS در ایمیل مارکتینگ ضروری است. مانند صفحات فرود ایمیل های ارسالی نیز به کاربرد مورد نظر متصل میشوند و نقش خود را ایفا میکنند. اما در مواردی که گروههای تبلیغاتی شخصی میشوند باید از یک hood مشخص استفاده کنید.
برای مثال Klaviyo یکی از ابزارهای Shopify برای ایمیل مارکتینگ است. از طریق این ابزار میتوانید با تغییر کد گروههای تبلیغاتی خود را به شکل دلخواه تنظیم کنید. مثلا میتوانید برای دستهای از مخاطبان خود فونت نوشتار را عوض کنید.
کدهای رهگیری (tracking code)
تا کنون چند بار ساختارهایی به فرم زیر را مشاهده کردهاید؟
دانستن کد HTML به معنی یادگیری نشانهگذاری است. با دانستن این زبان میتوانید به سادگی کد رهگیری را به وبسایت خود اضافه کنید.
برای مثال میتوانید کد رهگیری را برای Google analytics روی وبسایت خود قرار دهید.برای مشاور بازاریابی دیجیتال با بومران در تماس باشید.
ردیابی کاربر در گوگل تگ منیجر
یکی از مزایایی HTML و CCS دنبال کردن موارد در صفحات مختلف سایت است. بسیاری از ردیابیها بر اساس المانهای HTML و انتخابگرهای CCS انجام میشود. اگر هر سه ابزار HTML،CCS و google tag manager را بشناسید، میتوانید فعالیتهای شگفتانگیزی بر روی وبسایت خود انجام دهید.
راهاندازی تست A/B ایسایت
تست A/B یکی از آزمونهای مرسوم برای سئوی وب سایت است. برای انجام یک تست جامع و پرکاربرد کدهای HTML و CCS میتوانند بسیار کمک کننده باشند. با استفاده از این کدها در تستهای خود دقیقتر خواهید بود.
برای مثال از Edit HTML برای تغییر طرحها و محتوای سادهی یک صفحه برای سئوی وبسایت استفاده کنید.
بررسی دادههای کلیک روی نقشههای حرارتی
این کار برای تحلیل بهتر داده ها توسط heat map ها انجام میشود. در این روش تعداد کلیکهای انجام شده بر روی صفحات وبسایت توسط ابزاری مانند Hotjar جمعآوری میشود و سپس به کمک نشانهگذاری با کدهای HTML این مکانها بر روی heat map ها نمایش داده میشوند.
با استفاده از این ابزار نقاط قابل توجه از دیدگاه کاربران را در وبسایت خود پیدا میکنید. این اطلاعات به شما در شناخت بیشتر مخاطبان کمک میکنددر سایت انجام پروژه میتوانید پروژه برنامه نویسی دریافت کنید.کلیک کنید
برای آموختن زبان HTML و CCS می توانید از ابزار رایگانی مانند Free Code Camp و you tube استفاده کنید. این صفحات آموزشهای ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهند.
داشتن دانش HTML و CCS به شما کمک میکند تا به عنوان یک دیجیتال مارکتینگ به سادگی اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید و آزمون و خطا کنید بدون آنکه نیاز داشته باشید به فرد دیگری مقاصد خود را توضیح دهید.
تبلیغات و طراحی گرافیک اینستاگرام بخش مهمی از فعالیتهای کسب و کارهای دیجیتال را شامل میشود. از آنجایی که این پلتفرم بیشتر براساس محتوای تصویری فعالیت میکند. کیفیت این محتوا برای تبلیغات شما بسیار حائز اهمیت است. به اشتراکگذاری عکسها و محتوای گرافیکی با کیفیت علاوه بر جلب توجه مخاطبان، میتواند پیام کسب و کار شما را به آنها منتقل کند.
برای بهرهمندی از این مزایا لازم نیست یک طراح حرفهای باشید و یا هزینهی زیادی را پرداخت کنید. در این مقاله به شما میآموزیم که چگونه کیفیت گرافیکی اینستاگرام خود را افزایش دهید. با بومران
طراحی یک تصویر با کیفیت کار سادهای نیست. استفاده از نرمافزارهایی مانند فتوشاپ در کنار دانستن اصول مختلف طراحی، ابزاری است که به شما کمک میکند تا یک تصویر با کیفیت را در ابعاد مناسب ایجاد کنید. اما مسلط شدن به این مهارت نیازمند صرف وقت و هزینههای زیاد است. از طرفی استخدام طراح نیز برای کسب و کارهای کوچک توجیه اقتصادی ندارد. برای حل این مشکل میتوانید از قالبهای آماده مربوط به اینستاگرام استفاده کنید.
برای مثال Placeit تعدادی از این قالبهای آماده را به شما پیشنهاد میدهد. با استفاده از این قالبها عکسهای شما در ابعاد مناسب برای اینستاگرام تهیه میشوند. شما میتوانید با گرافیک، فونت و رنگ دلخواه خود عکس موردنظر خود را ایجاد کنید. سپس فرمت ارائه شده برای اینستاگرام را دانلود کنید و از آن برای محتوای مورد نظر خود استفاده کنید.در سایت فریلنسری دورکار بومران طراحی گرافیک اینستاگرام خود را به فریلنسرها بسپارید.
علاوه بر ابعاد تصویر، نکاتی دیگری نیز وجود دارد که برای موفقیت در طراحی گرافیک اینستاگرام به آنها نیازمندید. رعایت این نکات ساده در طراحیهای گرافیکی اینستاگرام به شما کمک میکند تا بدون صرف زمان و هزینهی زیادی طرحهای حرفهای را برای صفحهی اینستاگرام خود تهیه کنید.
یکی از ترندهای مرسوم طراحی در اینستاگرام در سالهای اخیر، استفاده از رنگهای ملایم در طراحیها است. بر خلاف گذشته که طراحان برای جلب نظر مخاطبان بیشتر از رنگهای پر زرق و برق برای طراحیهای خود استفاده میکردند، این روزها رنگهای مات و ملایم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
دنیای شلوغ و پرسرو صدای تبلیغات در فضای دیجیتال باعث شده تا حافظهی بصری مخاطب از دیدن رنگهای پر زرق و برق خسته شود. به همین علت استفاده از رنگهای ملایم در طراحیهای جدید بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
برای تهیه رنگهای ملایم کافی است رنگ اصلی را با سفید، سیاه و یا رنگ مکمل آن ادغام کنید. اگر از رنگهای خاصی به عنوان نماد کسب و کار خود می توانید از همان رنگها برای تولید رنگهای ملایم استفاده کنید. برای انجام پروژه فریلنسری گرافیک کلیک کنید.
رنگ های ملایم به سایر المانهای طراحی شما اجازه درخشش میدهند. برای مثال استفاده از رنگهای ملایم به عنوان زمینه باعث میشود تا مخاطب بیشتر به پیام شما توجه کند. رنگهای تند حواس مخاطب را از پیام اصلی به کلی پرت میکند.برای اطلاع از مشاور بازاریابی دیجیتال بومران از وب سایت ما دیدن کنید.
با ترند شدن استفاده از رنگهای مات استفاده از تصاویر مصنوعی و پرافکت نیز منسوخ شدهاند. تصویری که استفاده میکنید باید با قالبهای مورد استفاده در صفحهی شما همخوانی داشته باشد.
استفاده از عکسهای واقعی و معتبر بیشتر نظر مخاطبان را به خود جلب میکند.
این عکسها در محیط های واقعی و از اشخاص حقیقی تهیه شدهاند.
کمترین ادیت و ویرایش را روی عکسهای به اشتراکگذاشته شده انجام دهید و سعی کنید در عکسها از افرادی با ظاهر معمولی استفاده کنید و در طراحی گرافیک اینستاگرام از آن استفاده کنید.
برای اینکه طراحیهای شما نگاه مخاطب را به خود جلب کند لازم است دارای المانهای مشخصی باشد. دو اصل قبلی طراحی گرافیکی اینستاگرام یعنی استفاده از رنگهای ملایم و تصاویر اصیل و واقعی به خوبی یکدیگر را پوشش میدهند. اما برای اینکه طراحی شما نگاه مخاطب را به خود جلب کند باید یک المان قابل توجه داشته باشد. بنابراین اگر در طراحی خود از متن استفاده میکنید برای متنها از نوشتههای بولد و پررنگ استفاده کنید.
استفاده از فونتهای پررنگ و بولد باعث میشود که مخاطب فورا متوجه پیام شما شود. از طرفی در میان حجم بالای پیامهای موجود در فضای مجازی که در معرض دید مخاطب قرار میگیرد پیام شما مورد توجه او قرار گرفته و دیده میشود. توجه داشته باشید که تنها پیام اصلی خود را در قالب یک جملهی کوتاه با فونت پررنگ و بلد بنویسید. اگر لازم است مطالب دیگری را اضافه کنید این مطالب را با فونت معمولی بنویسید. این کار علاوه بر ایجاد تضاد در طراحی شما در انتقال پیام اصلی نیز موثر است.