برای اینکه یک فروشندهی خوب باشید، قبل از هرچیز باید اعتماد مشتریان خود را جلب کنید. کافیست چند اشتباه مرتکب شوید تا اعتبار شما کاملا خدشه دار شود.
وقتی مشتری برای اولین بار با شما آشنا میشود بین اعتماد به شما و یا کلاهبردار بودن شما دو دل است. در همین زمان کم شما فرصت دارید که جلب اعتماد مشتریان را مورد توجه قرار دهید. اما مشکل اینجاست که اعتبار یک پارامتر ناملموس است که نشان دادن آن به مخاطب کار ساده ای نیست.
در این مقاله در مورد 5 تکنیک روانشناسی برای جلب اعتماد مخاطب صحبت میکنیم. به کار بردن این تکنیکها به شما کمک میکند تا بتوانید با مخاطبان خود بهتر ارتباط برقرار کنید.با بومران همراه باشید.
مردم نسبت به نظرات سایرین بی توجه نیستند. بطوریکه اگر تعدادی از اطرافیان آنها نسبت به چیزی نظر مثبت داشته باشند، شما نیز بهطو ناخودآگاه نسبت به آن موضوع علاقهمند خواهید شد. این ویژگی در روانشناسی اثر واگن (bandwagon effect) نامیده میشود.
از مخاطبان فعلی خود بخواهید تا تجربیات خود را در مورد خرید و یا هر همکاری دیگری با کسب و کار شما با دیگران به اشتراک بگذارند. به این ترتیب هر مخاطب میتواند افراد زیادی را به سمت کسب و کار شما هدایت کند. شما میتوانید از طریق پلتفرم لینکدین و از مخاطبان خود بخواهید تا شما را به دیگران معرفی کنند.
بشر بطور ذاتی از ناشناختهها میترسد. این حس نوعی ویژگی برای بقای انسان است که در وجود او قرارداده شده است. این روزها شاید خطر حیوانات وحشی یا بلایای طبیعی کمتر بشر را تهدید کند اما خطر کلاهبرداریهای متعدد ترس ذاتی بشر را زنده نگه میدارد.
برای اینکه مخاطبان به شما اعتماد کنند باید شناخته شده باشید. برای اینکار از فعالیتهای خود صحبت کنید، کنید و خود را به دیگران معرفی کنید.برای انجام پروژه فریلنسری نیز بومران را دنبال کنید.
ارتباط چشمی در ارتباطهای رودررو یکی از تکنیکهای غیرکلامی افزایش اعتماد است. بررسیهای انجام شده توسط مجلهی Journal of Small Business Strategy نشان میدهد که ارتباط چشمی موجب میشود تا مخاطب انگیزهی بیشتری برای شنیدن سخنان شما داشته باشد. از طرفی این تکنیک موجب اعتماد مخاطب به شما و صحت گفتههای شما میشود. البته ارتباط چشمی نباید آنقدر طولانی باشد که مخاطب را معذب کند. زمانی در حدود 10 ثانیه برای این ارتباط کافی است.در سایت فریلنسری به این موارد توجه میشود.
آیا تاکنون فروشندهی دیگری از شما صلب اعتماد کرده است؟ از مخاطبان خود بخواهید در مورد این تجربیات خود با شما صحبت کنند و بگویند این تجربه منفی چه تاثیری در اعتماد آنها به فروشندههای بعدی داشته است.
بیان این تجربههای منفی باعث میشود که مخاطب احساس کند چنین تجربهای از جانب شما تکرار نخواهد شد. بنابراین راحتر به شما اعتماد میکند.
نتایج تحقیقات انجام شده توسط Psychology Today article نشان میدهد که ریشهی بسیاری از بیاعتمادیها، اتفاقات کودکی افراد است. اشتباه نکنید. نتایج این تحقیق به این معنی نیست که شما باید از مشکلات روانشناسی مخاطبان خود مطلع شوید. اما همین پرسش شما در مورد تجربیات منفی آنها ممکن است آنها را از مشکلات خود آگاه کند. نتایج این تحقیق نشان میدهد که از آنجایی که تصورات ذهنی ما بصورت ناخودآگاهانه در رفتار ما تاثیرگذارند. شما میتوانید با آگاهی از تاثیر این مشکلات در تصمیمات خود بصورت آگاهانه از چنین نتایجی جلوگیری کنید. به عبارت دیگر شما با نشان دادن این جنبهی شخصیتی مخاطبانتان به آنها کمک میکنید تا بتوانند دیدگاه خود را نسبت به کسب و کار شما دوباره ارزیابی کنند.
برای استفاده ی موفق از تبلیغات نمایشی ، باید بدانید که شبکههای تبلیغاتی چگونه کار میکنند. با دانستن نحوهی ایجاد ارتباط بین کسب و کارها و موقعیتهای تبلیغاتی در وب سایتها میتوانید با تولید تبلیغات قدرتمند در ذهنها بمانید و مشتریان بالقوه ی خود را به خرید تشویق کنید.با پلتفرم دیجیتال مارکتینگ بومران سایر مقالات را دنبال کنید.
بخش مهمی از این فرآیند فروش، آگاهی مخاطبان از کسب و کار شما است. برای اینکه افراد از شما خرید کنند باید قبل از هرچیز از وجود شما با خبر شوند. تبلیغات نمایشی نقش مهمی را در این حوزه بازی میکنند. اگر تبلیغ شما برای تعداد زیادی از کاربران نمایش داده شود میتوانید افراد زیادی را در جریان وجود کسب و کار خود قرار دهید. به یاد داشته باشید که تبلیغات شما زمانی نمایش داده میشود که کاربر در مورد شما جستجو نمیکند. بنابراین باید بتوانید توجه مخاطبان را به تبلیغ خود جلب کنید.
تصور کنید شما پادکستهایی را در مورد تحلیل فیلم به کاربران ارائه میدهید و این پادکستها در میان علاقه مندان به این حوزه شناخته شده است. برای جلب توجه بیشتر میتوانید یک مصاحبهی اختصاصی با کارگردان یک فیلم معروف ترتیب دهید و به کمک یک تبلیغ ویدوئویی خوب بخشی از آن را در اختیار مخاطبان بگذارید.در سایت انجام پروژه میتوانید تبلیغات خود را به فریلنسرها بسپارید.
بخش دیگری از فرآیند خرید، شکل گیری نظر مخاطبان در مورد کسب و کار شما است. باید تلاش کنید تا در ذهن مخاطبان بمانید. در اینصورت در خریدهای بعدی شما را به یاد می آورند. برای رسیدن به این هدف باید گروه تبلیغاتی جداگانهای در نظر بگیرید. در این گروه مزایای خود را نسبت به رقیبانتان مورد توجه قراردهید. با انتقال این مزایا به مخاطبانتان و بیان ویژگیهای منحصر به فرد محصولات و خدماتتان میتوانید توجه مخاطبان را جلب کنید.
در این بخش مخاطبان شما شامل افرادی هستند که قبلا از وب سایت شما بازدید کرده اند و یا به محصولات و خدماتی که ارائه میدهید علاقه مندند.
در این بخش از فرآیند فروش باید به افرادی توجه کنید که قبلا راه حل پیشنهادی شما را به کار برده اند. برای این افراد باید در مورد مزایای محصولات خود توضیح دهید .
آخرین مرحله از فرآیند فروش، خرید است. در این مرحله مخاطب برای خرید ازشما اطلاعات کافی در دست دارد. برای تشویق مخاطبان در این مرحله میتوانید تخفیفات ویژهای در نظر بگیرید. تبلیغات حاوی این پیشنهادات باید تنها برای افرادی نمایش داده شود که به کسب و کار شما علاقه منداند اما تاکنون از شما خریدی نکرده اند.
برای دستیابی به مخاطبان خود در این مرحله می توانید از هدف گیری مجدد(retargeting ) استفاده کنید. شما می خواهید با افرادی در ارتباط باشید که قبلا در مورد کسب و کار شما جستجو کرده اند. هدف شما تبدیل این افراد به مشتری است . با استفاده از هدف گیری مجدد تبلیغات شما در این بخش برای افرادی فرستاده میشود که قبلا از وب سایت شما بازدید کرده اند و یا فعالیت خاصی را انجام دادند که علاقه ی آنها را به کسب و کار شما نشان می دهد.
برای مثال افرادی هستند که با کلیک بر روی تبلیغ شما به وب سایتتان مراجعه کرده اند. صفحاتی از وب سایت را ازنظر گذرانده و حتی فرم در خواست عضویت را پر کرده اند اما ثبت نهایی انجام نشده است. این افراد میتوانند مخاطب اصلی تبلیغ شما باشند.
با استفاده از دیتارگتینگ میتوانید مخاطبان از دست رفتهی خود را بازگردانید. این افراد با مراجعهی مجدد به وب سایت شما، ممکن است فرایند ثبت نام خود را تکمیل کنند.
تبلیغات نمایشی می توانند کسب و کار شما را به افراد بیشتری معرفی کنند، همچنین می توانند در تبدیل مخاطبان به مشتری به شما کمک کنندبا عضویت در سایت فریلنسری بومران میتوانید پروژه دریافت کنید.
تا کنون از اهمیت تبلیغهای نمایشی مطلع شده اید. اکنون وقت آن رسیده تا بیشتر در مورد نحوهی ارتباط با وب سایتهای دارای فضای تبلیغاتی فکر کنید. شما باید بدانید که کدام دسته از وب سایتها برای نمایش تبلیغ شما مناسب هستند. نکتهی حائز اهمیت در این بخش چگونگی پیدا کردن این وب سایتها است. شبکههای تبلیغاتی در این راستا به شما کمک می کنند.
شبکههای تبلیغاتی مانند یک واسطه عمل میکنند. این شبکهها بین کسب و کارهایی که قصد تبلیغ دارند و وب سایتهایی که فضای تبلیغاتی برای فروش دارند، ارتباط برقرار میکنند. فرض کنید شما برای تبلیغ پادکستهای خود وب سایتهایی را در نظر دارید. اگر بخواهید شخصا با این وب سایتها ارتباط برقرار کنید و از شرایط آنها برای نمایش تبلیغ با خبر شوید، زمان زیادی را از دست خواهید داد. از طرفی ممکن است برخی از این وب سایتها فضای تبلیغاتی نداشه باشند. شبکههای تبلیغاتی به شما کمک میکنند تا وب سایتهای دارای موقعیت تبلیغاتی را بشناسید و با آنها مرتبط شوید.
این شبکهها معاملات بین صاحبان کسب و کار و وب سایتهای دارای فضای تبلیغاتی را مدیریت میکنند. از میان شبکههای موجود،
این ویژگی مهمترین ویژگی شبکههای تبلیغاتی است. وب سایتهایی که فضای تبلیغاتی پیشنهاد می دهند بخشی از این شبکهها هستند. این وب سایت ها حداقل مبلغی را که برای نمایش تبلیغ درنظر دارند، در شبکه ثبت می کنند. پس از آن شما برای موقعیت مورد نظرتان مبلغی را پیشنهاد می دهید و در مناقصه شرکت می کنید. با این حساب فروشنده و خریدار با یگدیگر مرتبط میشوند و در نهایت هر بار صفحات بارگذاری میشوند و تبلیغاتی که برای نمایش در محل مورد نظر پیروز شده اند، نمایش داده میشوند.
اگرچه عملکرد کلی شبکههای تبلیغاتی مشابه است، اما هر شبکه ویژگیهای مختص به خود را دارد. برای مثال فرآیند مناقصه در شبکههای مختلف متفاوت است. در نهایت تمامی شبکههای تبلیغاتی ، فروشنده ها و خریدارن را به یکدیگر مرتبط و فضاهای تبلیغاتی موجود را پر می کنند.برای مشاور بازاریابی دیجیتال با بومران کلیک کنید.
شبکهها می توانند به شما در انتخاب مخاطبان هدف کمک کنند. برای این کار دو روش اصلی وجود دارد. اول توجه به عنوان صفحاتی که قرار است تبلیغ شما در آن نمایش داده شود و دوم توجه به اطلاعات شخصی افرادی که قرار است تبلیغ شما را ببینند. این دو مسیر در همهی شبکهها مشترک است، اما شاخصهایی که برای انتخاب مخاطب هدف و تعیین مسیر دقیق برای راه اندازی گروه تبلیغاتی به کار میروند در شبکههای مختلف، متفاوت است
فرآیند خرید و فروش فضای تبلیغاتی در هر ثانیه اتفاق می افتد. به همین علت شبکهها با جمع آوری پول از کسب و کارها و پرداخت آن به وب سایتها به شما کمک می کنند تا از رقابت جا نمانید.
در نهایت شبکهها اطلاعاتی را جمع آوری میکنند و در اختیار کسب و کارها قرار میدهند. این بخش از کار شاید مهمترین بخش فعالیت شبکههای تبلیغاتی باشد.
این شبکهها اطلاعاتی از قبیل تعداد نمایش تبلیغ شما، تعداد کلیک بر روی آن ، میزان هزینههای پرداخت شده به شما و مکانی که تبلیغ شما در آن نمایش داده شده است را در اختیار شما قرار میدهند. در واقع این گزارشها اطلاعاتی را در خصوص مخاطبان هدف و وب سایتهای نمایش تبلیغ به اطلاع شما میرسانند. بسیاری از شبکههای تبلیغاتی با ایجاد قابلیت رد یابی مخاطبان در وب سایت شما ،امکان اندازگیری میزان تاثیر گذاری تبلیغ را بر جذب مشتریان فراهم میکند.
اگر تصمیم دارید از تبلیغات نمایشی برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنید، شبکههای تبلیغاتی بهترین نقطه برای شروع هستند. این شبکهها وب سایتهای دارای فضای تبلیغاتی را به شما معرفی میکنند، به شما در پیدا کردن مخاطبان هدف کمک می کنند، اعتبار مالی شما را مدیریت می کنند و در نهایت با جمع آوری اطلاعات میزان موفقیت شما را مشخص می کند.
یکی از انواع قدرتمند تبلیغات نمایشی ریتارگتینگ نامیده میشود. این تبلیغات به شما کمک میکنند تا براساس فعالیتی که افراد در وب سایت شما انجام میدهند پیامهای متناسبی را برای آنها ارسال کنید. این پیام میتواند پس از خروج مخاطب از وب سایتتان برای او ارسال شود. در این بخش نحوهی کارکرد این نوع از تبلیغات را به شما میآموزیم و به شما کمک میکنیم تا اگر این تبلیغ برای استراتژیهای آنلاین شما کارآمد است، از آن استفاده کنید.
مثال پادکست را به یاد بیاورید. فرض کنید شخصی پادکستهایی درمورد نقد فیلم را جستجو میکند. در میان وب سایتهای مختلف وارد وب سایت شما میشود و مطالب ارائه شده را میپسندد. به همین علت تصمیم میگیرد تا در وب سایت شما عضو شود. در حین وارد کردن اطلاعات ثبت نام یک تماس تلفنی او را از تکمیل ثبت نام باز میدارد. به این ترتیب شما یک مشتری علاقه مند را از دست میدهید. تبلیغات ریتارگتینگ در چنین مواردی کاربرد دارند. این تبلیغات به شما کمک میکنند تا برای بار دیگر این افراد را در وب سایت خود ملاقات کنید.از نرم افزارهای گرافیک نیز میتوانید استفاده کنید.
برای شروع باید مخاطبان خود را مشخص کنید. بسیاری از شبکههای تبلیغاتی ، روشهای مختلفی را برای ریتارگتینگ پیشنهاد میدهند. استفاده از همهی این روشها نتایج مشابهی را به دنبال دارد . برای استفاده از تبلیغات ریتارگتینک باید مراحل زیر را دنبال کنید.
آنالیز کسب و کار مجموعهای از اطلاعاتی است که یک کسب و کار برای شناخت بازار هدف خود جمعآوری میکند. این اطلاعات و آنالیز آنها استراتژیهای آینده یک کسب و کار را مشخص میکند. بنابراین فریلنسر آنالیزکسب وکار نیز نقش پراهمیتی در موفقیت یک کسب و کار دارد.
دانش تحلیل بازار یک دانش تخصصی است که برای دستیابی به آن نیازمند آموزش و کسب تجربه هستید. اما جالب است بدانید که روش فریلنسری برای این نوع کسب و کار بسیار مرسوم است. بسیاری از مدیران ترجیح میدهند که برای تعیین استراتژیهای خود در یک دورهی زمانی مشخص ار فریلنسرهای آنالیز بازار استفاده کنند.
. با بومران همراه باشید.
به عنوان یک آنالیزور بازار وظایف مختلفی را بر عهده دارید. در واقع دامنهی فعالیت شما در این شغل بسیار گسترده و پیچیده است. در ادامه به تعدادی از این وظایف اشاره میکنیم:
انجام پروژه میتوانید تحلیل کسب و کار خود را به فریلنسرهای بسپارید
به عنوان یک فریلنسر آنالیزور بازار باید در تحقیقات مهارت داشته باشید. تنها افرادی برای این شغل مناسب هستند که توانایی جمعآوری و تحلیل اطلاعات را داشته باشند. تحلیگر بازار برای موفقیت در این شغل باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:
شاید با خواندن این ویژگیها تصور کنید که دانشتن چنین مهارتهایی ذاتی بوده و اکتسابی نیست. اما جالب است بدانید که بسیاری از دانشگاههای معتبر دنیا دورههایی را برای تقویت این مهارتها ارائه میدهند.در سایت فریلنسری ومران نیز میتوانید کسب و کار خود را توسط. فریلنسرهای تحلیل کنید.
برای اینکه بتوانید موقعیت خود را به عنوان فریلنسر آنالیزور بازار حفظ کنید، باید قبل از هر چیز دانش خود را مرتبا بهروزرسانی کنید. استفاده از ابزارها و تکنولوژیهای جدید برای آنالیز اطلاعات و راهاندازی تحقیقات جدید بسیار موثر است. برخی از کارهایی که برای موفقیت خود در این شغل میتوانید انجام دهید عبارت است از:
برای مشاور بازاریابی دیجیتال با بومران در ارتباط باشید.
امروزه استفاده از اینترنت جز جدانشدنی زندگی ماست. تحقیقات انجام شده درآمریکا نشان میدهد که از هر ده آمریکایی نه نفر هر روز از اینترنت استفاده میکند. و از این تعداد 26% ادعا میکنند که همیشه آنلاین هستند. این آمار به معنی تولید اطلاعات بسیار زیادی در طول روز دز فضای است. کسب و کارهای دیجیتال میتوانند از این اطلاعات برای موفقیت در کسب و کار خود استفاده کنند. بنابراین یک بخش بسیار مهم کسب و کار شما را به عنوان یک آنالیزور بازار ، آنالیز و تحلیل بازار دیجیتال است.
در تحلیل بازار دیجیتال باید اطلاعات مختلفی را از وبسایت، پلتفرمها و شبکههای اجتماعی جمعآوری کنید. در نهایت از این اطلاعات برای پاسخ دادن به نیازهای مشتریان استفاده کنید.
برای مثال باید به سوالاتی مانند سوالات زیر پاسخ دهید.
پاسخگویی به این سوالات و سوالات مشابه آنها به عهدهی آنالیزور بازار است.
آنالیز کسب و کار مجموعهای از اطلاعاتی است که یک کسب و کار برای شناخت بازار هدف خود جمعآوری میکند. این اطلاعات و آنالیز آنها استراتژیهای آینده یک کسب و کار را مشخص میکند. بنابراین فریلنسر آنالیزکسب وکار نیز نقش پراهمیتی در موفقیت یک کسب و کار دارد.
دانش تحلیل بازار یک دانش تخصصی است که برای دستیابی به آن نیازمند آموزش و کسب تجربه هستید. اما جالب است بدانید که روش فریلنسری برای این نوع کسب و کار بسیار مرسوم است. بسیاری از مدیران ترجیح میدهند که برای تعیین استراتژیهای خود در یک دورهی زمانی مشخص ار فریلنسرهای آنالیز بازار استفاده کنند.
. با بومران همراه باشید.
به عنوان یک آنالیزور بازار وظایف مختلفی را بر عهده دارید. در واقع دامنهی فعالیت شما در این شغل بسیار گسترده و پیچیده است. در ادامه به تعدادی از این وظایف اشاره میکنیم:
انجام پروژه میتوانید تحلیل کسب و کار خود را به فریلنسرهای بسپارید
به عنوان یک فریلنسر آنالیزور بازار باید در تحقیقات مهارت داشته باشید. تنها افرادی برای این شغل مناسب هستند که توانایی جمعآوری و تحلیل اطلاعات را داشته باشند. تحلیگر بازار برای موفقیت در این شغل باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:
شاید با خواندن این ویژگیها تصور کنید که دانشتن چنین مهارتهایی ذاتی بوده و اکتسابی نیست. اما جالب است بدانید که بسیاری از دانشگاههای معتبر دنیا دورههایی را برای تقویت این مهارتها ارائه میدهند.در سایت فریلنسری ومران نیز میتوانید کسب و کار خود را توسط. فریلنسرهای تحلیل کنید.
برای اینکه بتوانید موقعیت خود را به عنوان فریلنسر آنالیزور بازار حفظ کنید، باید قبل از هر چیز دانش خود را مرتبا بهروزرسانی کنید. استفاده از ابزارها و تکنولوژیهای جدید برای آنالیز اطلاعات و راهاندازی تحقیقات جدید بسیار موثر است. برخی از کارهایی که برای موفقیت خود در این شغل میتوانید انجام دهید عبارت است از:
برای مشاور بازاریابی دیجیتال با بومران در ارتباط باشید.
امروزه استفاده از اینترنت جز جدانشدنی زندگی ماست. تحقیقات انجام شده درآمریکا نشان میدهد که از هر ده آمریکایی نه نفر هر روز از اینترنت استفاده میکند. و از این تعداد 26% ادعا میکنند که همیشه آنلاین هستند. این آمار به معنی تولید اطلاعات بسیار زیادی در طول روز دز فضای است. کسب و کارهای دیجیتال میتوانند از این اطلاعات برای موفقیت در کسب و کار خود استفاده کنند. بنابراین یک بخش بسیار مهم کسب و کار شما را به عنوان یک آنالیزور بازار ، آنالیز و تحلیل بازار دیجیتال است.
در تحلیل بازار دیجیتال باید اطلاعات مختلفی را از وبسایت، پلتفرمها و شبکههای اجتماعی جمعآوری کنید. در نهایت از این اطلاعات برای پاسخ دادن به نیازهای مشتریان استفاده کنید.
برای مثال باید به سوالاتی مانند سوالات زیر پاسخ دهید.
پاسخگویی به این سوالات و سوالات مشابه آنها به عهدهی آنالیزور بازار است.
لایو اینستاگرام از قابلیتهای جذاب اینستاگرام است. این ویدئوها مورد استقبال کاربران قرارگرفته است. این روزها اکثر مردم از اینستاگرام استفاده میکنند. نقش این پلتفرم به حدی در زندگی روزمره ما پررنگ شده که چشمپوشی از آن غیر ممکن بهنظر میرسد.
در این مقاله قصد داریم در مورد روشهای تولید یک لایو تاثیرگذار صحبت کنیم . بومران
باشید.با استفاده از لایوها شما بخشی ازکسبوکارتان را به همراه افرادی که در آن فعالیت میکنند به مخاطب نشان
.
مانند هر محتوای دیگری، در تولید محتوا برای ویدئوهای لایو نیز باید تلاش کنید که محتوایی با کیفیت و مطابق نظر مخاطبان را برای آنها تولید کنید.همچنین توسط ابزار تحلیل اینستاگرام میتوانید آنها را مورد بررسی قرار دهید.
.
اعتبار و اصالت خود را در ویدئوهای لایو حفظ کنید. این نکته اولین قانون برای تولید یک لایو موفق است.
مهمترین علت استقبال از ویدئوهای لایو آشنایی افراد با جنبهی واقعی شما است. بنابراین در تولید این ویدئوها مانند یک فروشنده یا بازیگر رفتار نکنید. از آنجایی که در فضای مجازی افراد نمیتوانند با شما ارتباط رودررو داشته باشند، شما باید از این امکان برای ایجاد چنین ارتباطی استفاده کنید و تلاش کنید میزان تسلط خود رابه مخاطبان نشان دهید.
برای نشان دادن میزان اعتبار خود به مخاطبان به نکات زیر توجه کنید:
برای معرفی برند خود به مخاطبان باید قبل از هرچیز مطالبی را که میخواهید با آنها به اشتراک بگذارید در ذهن مجسم کنید. اگرچه فضای لایوهای اینستاگرام فضایی خودمانی و غیر رسمی است. اما این فضا نباید باعث شود که شما از اهداف خود فاصله بگیرید. چه چیزی کسبوکار شما را شگفتانگیز میکند؟پاسخ این سوال باید در لایوهای شما به مخاطب انتقال داده شود.
محتوای لایوهای شما میتواند آموزشی باشد و یا در قالب معرفی محصولات و یا محیط کسبوکار شما ارائه شود. اما باید توجه داشته باشید که همهی این مطالب در راستای اهداف شما حرکت کنند و موجب افزایش ارتباط مخاطبان با شما شود.در سایت فریلنسری دورکار این موارد درنظر گرفته میشود
.
مردم دوست دارند که به طور مداوم محتواهای جدیدی از شما دریافت کنند. مهم نیست این محتوا هرچند وقت یکبار در اختیار آنها قرار میگیرد. تنها این نکته مهم است که یک روند ثابت را در پیش بگیرید. اگر به عنوان یک بازاریاب در اینستاگرام فعالیت میکنید باید سعی کنید در هر دوره مطلب جدیدی در اختیار مخاطبان قرار دهید. این مطالب باید در راستای نیاز مخاطبان تدوین شود.
علاوه بر داشتن برنامه و تولید محتوای منظم باید برنامهی خود را برای مخاطبان شرح دهید. قبل از هر لایو مخاطبان باید بدانند در چه زمانی و در مورد چه موضوعی قرار است صحبت کنید.
از طریق سایر شبکههای اجتماعی و ایمیل مخاطبان خود را در جریان لایوهای خود قراردهید.
اگر لایوهای شما در مورد موضوعی است که برای بخشی از مخاطبان مناسب است، از طریق کمپینهای ایمیل مارکتینگ برای این گروه از مخاطبان ایمیل ارسال کنید و آنها را در جریان این رویداد قراردهید حتی انجام پروژه را به آنها بسپارید..
یکی از جذابیتهای لایو اینستاگرام امکان ارسال پیام در لحظه است. مخاطبان میتوانند در حین تماشای لایو با شما در ارتباط باشند. انتظار میرود شما نیز در مقابل پیامهای مخاطبان واکنش نشان دهید. البته لازم نیست به همهی پیامها پاسخ دهید اما به صورت رندم تعدادی را پاسخ دهید.
از طرفی پیامهای دریافتی در حین لایو فرصتی است که شما از نظر مخاطبان را در خصوص مطالب ارائه شده آگاه شوید.
همهی این موارد میزان تاثیرگذاری شما را نشان میدهد.
برای ارتباط سازندهتر با مخاطبان میتوانید در پایان لایو زمانی را به پاسخگویی به سوالات آنها اختصاص دهید برای مشاور بازاریابی دیجیتال نیز کلیک کنید..
در نهایت از ذخیره کردن لایوها غافل نشوید. شاید فک کنید ذخیرهی لایو موجب ایجاد مطالب تکراری و خسته کننده میشود. اما اینطور نیست. ذخیرهی لایو به شما کمک میکند تا روند کاری خود را رصد کنید و آن را بهبود دهید. از طرفی مخاطبان جدید در جریان مطالب قبلی شما قرار میگیرند. و اگر لایو موفق بوده باشد میتوانید آن را دوباره پست کنید و یا در شبکههای اجتماعی دیگر از آن بهره ببرید.
برای ذخیره لایو کافی است بر روی آیکون موجود در بالای صفحه ضربه بزنید و بلافاصله آن را برای 24 ساعت استوری کنید. حتی میتوانید استوریها را هایلایت کنید.