اینستاگرام با میلیونها کاربر نقش اساسیای در پیشبرد اهداف شما در فضای آنلاین دارد. این پلتفرم موقعیتهای ویژهای را برای کسب و کارهای مجازی فراهم آورده است. بنابراین مانند وبسایت، باید محتوای اینستاگرام خود را نیز سئو کنید.
اما باید به این نکته توجه کنید که محتوای اینستاگرام توسط موتور جستجوی گوگل و یا موتورهای جستجوی مشابه آن مورد ارزیابی و بررسی قرار نمیگیرد. این پلتفرم یک موتور جستجوی جداگانهی کوچک برای خود دارد که با توابع مخصوص به خود کار میکند. بنابراین شما باید قوانین این موتورجستجو را در استراتژیهای خود بهکارببرید. با اولین پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگ بومران همراه باشید.که عبارتند از:
پروفایل اینستاگرام شما شامل مجموعهای از اطلاعات است که به مخاطب کمک میکند تا با زمینهی کاری شما آشنا شود. انتخاب درست عکس برای پروفایل ونوشتن بیو برای جذب مخاطبان بسیار مورد اهمیت است.در انجام پروژه میتوانید مدیریت شبکه های اجتماعی خود را به فریلنسرها بسپارید.
برای داشتن یک پروفایل خوب به نکات زیر توجه کنید:
شاید این نکات ساده و پیشپا افتاده به نظر برسند، اما رعایت همین نکات ساده برای دیده شدن شما در فضای اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است.
همانطور که قبلا اشاره شد، اینستاگرام موتور جستجو مختص به خود را دارد. برای اینکه حساب کاربری شما در جستجوهای مرتبط در موقعیت بهتری نمایش داده شود، باید مرتبطترین کلمهی کلیدی را برای کسب و کار خود بیابید و از این کلمه به عنوان نام کاربری(@username) و نام صفحهی خود استفاده کنید. به این ترتیب در جستجوهای مرتبط با این کلمه صفحهی شما را نمایش میدهد.
پس از اینکه دقت کامل را برای انتخاب کلمهی کلیدی اصلی به کار بردید، وقت آن رسیده که با استفاده از عبارات و یا کلمات متناسب در بیو خود کلمهی اصلی را توصیف کنید. برای مثال اگر کلمه کلیدی اصلی شما شیرینیپزی است، به کمک عباراتی مانند " کاپ کیک"، "سفارش کیک تولد" و مانند اینها میتوانید کلمه کلیدی اصلی را توصیف کنید. این کار در بهبود موقعیت شما در نتایج جستجوی مرتبط تاثیر ویژهای دارد.
بعد از اینکه از پروفایل خود را به خوبی طراحی کردید، وقت آن رسیده تا پست های خود توجه کنید. بسیاری از افراد مطالب مورد علاقهی خود را از طریق هشتکها دنبال میکنند. بنابراین برای جذب مخاطب باید هشتکهای مناسب، حاوی کلمات کلیدی به کارببرید. حتما نام برند خود را در میان هشتکها به کار ببریددر سایت فریلنسری دورکار این موارد توسط متخصصان در نظر گرفته میشود.
Alt text یکی از ویژگیهای نسبتا جدید اینستاگرام است. این ویژگی در ابتدا برای کاربران کمبینا طراحی شد، اما اکنون کاربرد اساسیای در سئوی صفحهی شما دارد. شما با استفاده از این ویژگی میتوانید عکسهای خود را توضیح دهید. اگر این بخش را نادیده بگیرید، اینستاگرام بصورت خودکار نوشتههای داخل متن را برای توصیف تصویر شما بهکار میبرد. اما با استفاده از این ویژگی و توصیف تصویر، عکس شما نیز در جستجوها ارزیابی شده و در نتایج جستجوهای مرتبط نمایش داده میشود. برای اینکه بتوانید برای عکس خود alt text بنویسید کافی است در صفحهای که قبل از به اشتراکگذاری عکس برای شما باز میشود بر روی گزینه advanced setting کلیک کنید.
در صفحهی جدید در انتهای صفحه روی write alt text کلیک کنید و عبارت مدنظر خود را تایپ کنید. بعد از این کار پست خود را به اشتراک بگذارید. به این ترتیب پستهای شما در نتایج جستجوی مرتبط بهتر رتبهبندی میشوند. همچنین، در نتایج جستجوهای صوتی نیز شرکت داده میشوید.
همانگونه که در سئوی وبسایت لازم است میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنید، در مورد سئوی اینستاگرام نیز به ابزار تحلیلیای نیازمندید تا با ارزیابی فعالیتهای گذشتهی خود تصمیمات بهتری بگیرید. اینستاگرام یک ابزار تحلیلی داخلی دارد، که از طریق آن میتوانید چند پارامتر مشخص را مورد ارزیابی قرار دهید. اما این ابزار برای ارزیابی فعالیتهای شما کافی نیست. زیرا با بسته شدن پنجره مربوط به آن همهی اطلاعات قبلی پاک شده و با اطلاعات جدید جایگزین میشود. بنابرای لازم است از ابزارهای تحلیلی دیگر از قبیل سوشیال بلید Hootsuite, Sprinklr, Sprout Social،social balde
برای مشاور بازاریابی دیجیتال کلیک کنید. . ب.برای تحلیل فعالیتهای خود استفاده کنید.
تولید محتوای متنی و محتوای تصویری از مرسومترین روشهای تولید محتوا است. همانطور که میدانید هدف از بازاریابی محتوا، تولید یک محتوای کارآمد و کاربردی است که موتورهای جستجو آن را ارزشمند تشخیص دهند و به مخاطبان نمایش دهند.
محتوای متنی(text content) برای پست بلاگ، خبرنامه و ایمیل مارکتینگ و یا صفحهی محصولات بهکار میرود. در مقابل محتوای تصویری (visual content) شامل تصاویر و اینفوگرافیهای منتشر شده بر روی بلاگ، تصاویر و گیفهای انیمیشنی منتشر شده در اینستاگرام و ... میشود.
دانستن این اطلاعات به شما کمک میکند تا در انتخاب نوع محتوا آگاهانه تر عمل کنید. با پلتفرم دیجیتال مارکتینگ بومران همراه باشید .
با گسترش شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و استقبال گسترده از آنها، تولید محتوای تصویری بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. این روش از تولید محتوا تا حدی مرسوم شده که برخی به اشتباه تصور میکنند تولید محتوای متنی دیگر اثر گذار نیست. اما باید توجه کنید که محتوای تصویری به تنهایی نمیتواند پیام شما را به مخاطب برساند.
در واقع محتوای تصویری و متنی مکمل یکدیگرند. شما با استفاده از محتوای تصویری مخاطب را به سمت کسب و کار خود جذب میکنید. در ادامه با استفاده از محتوای متنی پیام خود را به شکلی واضح و قابل فهم برای او بیان میکنید. به علاوه برای موفقیت در سئوی وب سایت نیز محتوای متنی از اهمیت ویژهای برخوردار است. موتورهای جستجو کیفیت محتوای ..شمارا میسنجند و وبسایت شما را در الویت قرار میدهد. برای انجام پروژه میتوانید در بومران عضو شویید.
شاید مهمترین مزیت محتوای متنی، نقش آن در سئوی وبسایت است. همانطور که میدانید یکی از مهمترین فعالیتهای شما در حوزهی بازاریابی دیجیتال، قرار گرفتن در لیست نتایج جستجو است. کلید رسیدن به این هدف، تولید محتوای متنی مرتبط است. در واقع شما بدون داشتن محتوای متنی نمیتوانید در سئوی موتورهای جستجو موفق باشید.
وقتی افراد برای کسب اطلاعاتی در مورد یک موضوع جستجو میکنند، معمولا محتوای تصویری پاسخ مناسبی به آنها نمیدهد. بنابراین وبسایتهایی که محتوای متنی مرتبطی با نیاز مخاطبان خود تولید کردهاند بیشتر دیده میشوند.
از طرفی محتوای متنی موضوعات را جزئیتر مورد بررسی قرار میدهد. در حالیکه محتوای تصویری تنها یک دید کلی از یک موضوع را در اختیار مخاطب قرار میدهد. بنابراین در تکمیل محتوای تصویری برای بررسی بهتر جزئیات پیرامون این موضوع باید از محتوای متنی کمک بگیرید. در سایت فریلنسری بومران افراد زیادی هستند که به صورت پروژه ای تولید محتوا انجام میدهند.
برای تولید یک محتوای متنی خوب و با کیفیت باید زمان بیشتری را صرف کنید. برای مثال برای تهیه یک پست بلاگ باید موضوع مناسبی را انتخاب کنید و سپس آن موضوع را به درستی و با بیانی شیوا توضیح دهید. این در حالیست که شما میتوانید با استفاده از دوربین تلفن همراهتان از یک موضوع عکاسی کنید و عکس خود را به اشتراک بگذارید. واضح است که ایجاد چنین محتوایی بسیار سادهتر از تولید یک محتوای متنی است.
به علاوه برای دیده شدن یک محتوای متنی نیز با مشکل روبهرو هستید. محتواهای تصویری خیلی زودتر توسط مخاطبان دیده میشوند. این درحالی است که تنها عده کمی از مخاطبان زمان و حوصله کافی برای محتواهای متنی دارند .
همانطور که قبلا اشاره کردیم برای ایجاد یک محتوای تصویری نیازی به صرف زمان زیاد نیست. شما میتوانید به سرعت یک عکس را توسط تلفن همراه خود تهیه و بارگذاری کنید. از طرفی محتوای تصویری بیشتر توجه مخاطبان را به خود جذب میکند. افراد با دیدن محتوای تصویری شما به سرعت در مورد کلیت موضوع مد نظر شما آگاه میشوند. این در حالیست که برای فهمیدن منظور نویسنده یک محتوای متنی باید تمام متن را به دقت مطالعه کنند.برای مشاور بازاریابی دیجیتال از سایت ما دیدن کنید.
عموما محتوای تصویری به تنهایی در شبکههای اجتماعی موفق است . بنابراین اگر استراتژی تولید محتوای خود را صرفا بر روی تولید محتوای تصویری متمرکز کنید، رقابت سئو را از دست خواهید داد. موتورهای جستجو برای ارزیابی وبسایتها به محبوبیت شما در شبکه های اجتماعی اهمیتی نمی دهند.
با به اشتراک گذاری محتوای تصویری دیده شدن شما وابسته به زنجیرهای از افراد است که محتوای شما را با یکدیگر به اشتراک میگذارند. اگر به هر علتی این افراد این فعالیت انجام ندهند، شما دیده نخواهید شد. بنابراین استفاده از محتوای تصویری مخصوصا در شبکههای اجتماعی بدون اهمیت به محتوای متنی در وبسایت، ریسک بزرگی را برای کسب و کار شما به همراه دارد.
با دانستن معایب و مزایای انواع بازایابی محتوا حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که بین این دو محتوا کدام را برای پیشبرد اهداف کسب و کار خود به کار ببرید؟
برنامه نویس فریلنسر یک شغل محبوب میباشد که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و شکل گیری کسب و کارهای دیجیتال، هر کسب و کار بزرگ یا کوچکی نیازمند این افراد میباشد . استفاده از وبسایت، شبکههای اجتماعی، چت بات و سایر تکنولوژیهای مرتبط فرصت ویژهای برای افرادی که به عنوان برنامه نویس فریلنسر مشغول به کار هستند فراهم آورده است.
با توجه به نیاز روزافزون کسب و کارها و هزینههای بالای استخدام یک کارمند تمام وقت برای رفع این نیاز، کسب و کارهای فریلنسری در این حوزه رشد چشمگیری داشتهاند. که در پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگ بومران به آن اشاره شده است.
برنامه نویس فریلنسر افرادی هستند که با چند کارفرما در پروژههای مختلف همکاری دارند. انتخاب مدل کسب و کار فریلنسری برای یک برنامهنویس مزایایی را به دنبال دارد این مزایا عبارتند از:
بطورکلی هرکدام از مدلهای کسب و کار فریلنسری و یا تمام وقت مزایا و معایب خود را دارند. شما باید بدانید که کدام مدل کسب و کار برای شما مناسب است و شما را به اهدافتان نزدیکتر میکند.
انتخاب مدل کسب و کار فریلنسری انتخاب سادهای نیست. برای ورود به این حوزه قبل از هر چیز باید دانش خود را در زمینهی برنامهنویسی گسترش دهید. هر چه بیشتر بدانید موقعیتهای کاری بیشتری خواهید داشت. برای کسب این دانش میتوانید از یکی از روشهای زیر استفاده کنید:
در سایت فریلنسری دورکار بومران نیز میتوانید پروژه دریافت کنید.انتخاب هر یک از این روشها وابسته به میزان بودجهی شما، زمان ، میزان دسترسی به تکنولوژی و درآمد مورد انتظار شما دارد. استفاده از هرکدام از این روشها شما را از بهروزرسانی دانستهها بی نیاز نمیکند. دانش برنامهنویسی هر روز در حال رشد و تغییر است. شما باید از این تغییرات آگاه باشید و آنها را به کار ببندید.
برخی از افراد به غلط تصور میکنند که داشتن یک کسب و کار فریلنسری به معنی داشتن زمان بیشتر برای تفریح و سرگرمی است. اما جالب است بدانید که تنها افرادی میتوانند در این مدل کسب و کار موفق عمل کنند که سختکوش، منظم و صبور باشند. در این بخش قصد داریم بطور ویژه در مورد راهاندازی کسب و کار فریلنسری برای برنامه نویسها صحبت کنیم. برای اینکه یک فریلنسر برنامه نویس موفق باشید به شما پیشنهاد میشود مراحل زیر را به دقت اجرا کنید.
قدم اول برای راهاندازی کسب و کار فریلنسری داشتن دانش آن است. به عنوان یک برنامه نویس باید حداقل در یکی از زبانهای برنامهنویسی تبحر داشته باشید. در حال حاضر زبان برنامهنویسی payton بسیار مرسوم و مورد توجه است. با این وجود زبانهای برنامهنویسی دیگر شامل Java, PHP, JavaScript, Swift, C#, C, C++, Ruby
نیز همجنان کارآمداند. هرچه قدر دانش شما در این حوزه وسیعتر باشد و به زبانهای برنامه نویسی بیشتری مسلط باشید، شانس بیشتری برای جذب مشتری خواهید داشت.دبرای انجام پروژه نیز میتوانید پروژه برنامه نویسی دریافت کنید.
پس از اینکه حداقلهای لازم را به عنوان یک برنامهنویس بدست آوردی، وقت آن رسیده تا در مورد موقعیتهای کاری موجود اطلاعات کسب کنید. با جستجو در فضای مجازی و آگهیها مهارتهایی که بیشتر مورد نیاز کسب و کارها است را شناسایی کنید. بیشتر به دنبال موقعیتهایی باشید که با زبانهای برنامه نویسیای که میدانید متناسب باشد. برای مثال در سال گذشته ماشین لرنینگ و دیتا ساینس دو دانش پرکاربرد در حوزهبرنامه نویسی بوده که با استقبال بسیار زیاد مخاطبان روبهرو شده است. دانستنمهارتهای مرنبط با این تکنولوژی، زبان برنامهنویسی متناسب با آن و نحوهی کارکرد آن میتوند موقعیتهای بینظیری را برای شما فراهم کند.
به عنوان یک فریلنسر برنامه نویس شما رئیس خود هستید. این ماهیت کسب و کارهای فریلنسری ممکن است شما را به سمت تنبلی و بی مسئولیتی صوق دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، قوانین اساسی ای را بر اساس مدل زندگی خود وضع کنید و به آنها پایبند بمانید. وابسته به پروژهای که روی آن کار میکنید این قوانین تکمیل میشوند. شما باید برای جلسات، به روزرسانیها و زمان تحویل برنامه مشخص داشته باشید.
منظور از نمونهی کاری آنلاین، ایجاد یک رزومه در دسترس برای مشتریان است. برای اینکه خودتان را به کارفرماها معرفی و اعتماد آنها را جلب کنید باید مهارت خود را به آنها نشان دهید. ایجاد یک پایگاه مشخص در فضای مجازی و قرار دادن نمونه کارهایی که تاکنون انجام دادهاید میتواند تا حد زیادی اعتماد مشتریان را جلب کند. بعد از ارائهی نمونه کارها درگاههای ارتباطی ای را برای مشتریان تغیین کنید که بتوانند از طریق آن با شما در تماس باشند. این درگاهها میتواند شامل لینک اتصال به اکانت شخصی شما در شبکههای اجتماعی، ایمیل و یا شماره تماس باشد.برای بهترین مشاور بازاریابی آنلاین نیز می توانید با بومران در ارتباط باشید.
برای اینکه درآمد مناسبی از کسب و کار فریلنسری داشته باشید باید مخاطبان خود را بشناسید و با ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب اگر این افراد در صورت لزوم از شما در پروژههای مختلف دعوت به همکاری میکنند. مخاطبان شما افرادی هستند که در حوزهی دانش و مهارت شما فعالیت میکنند. برای مثال اگر در زمینهی ماشین لرنینگ تخصص دارید شرکتهایی که بر روی هوش مصنوعی کار میکنند موقعیت مناسبی برای شما هستند. با جمع آوری اطلاعاتی از قبیل سن، جنسیت، منطقهی جغرافیایی و حوزه کاری میتوانید مخاطبان خود را دستهبندی کنید و با آنها مرتبط شوید.
ایجاد ارتباط صحیح با مشتریان یکی از بخشهای مهم کسب و کارهای فریلنسری است. به عنوان یک فریلنسر برنامهنویس اگر نیازهای مشتریان خود را به درستی متوجه نشوید نمی توانید پاسخ درستی در ارتباط با آن داشته باشید. بنابراین علاوه برمهارتهای علمی مهارتهای ارتباطی نیز در موفقیت شما تاثیرگذار است. برای تقویت این مهارتها آموزشهای بسیاری وجود دارد. در کنار این آموزشها لازم است مرتبا تمرین کنید.
لغت اینفوگرافی از اصطلاح (information graphic) گرفته شده است. در این نوع طراحی اطلاعات به صورت دیداری به مخاطب منتقل میشود.
اینفوگرافی مجموعهای از طراحیهای مینیمال، نمودارها و طرحهای تصویری است که اطلاعات را به شکل ساده و جذاب به مخاطب ارائه میدهد. از طریق این روش اطلاعات به شکلی واضح و سریع در اختیار مخاطب قرارمیگیرد. از طرفی گیرایی و جذابیت این طرحها توجه مخاطب را به خود جلب میکند. به یاد داشته باشید که در طرحهای اینفوگرافیک باید بیشتر از جذابیت و گیرایی به مفهموم تصویری منتقل شده توجه داشته باشید. با boomrun همراه باشید.
اینفوگرافی برای انتقال مطالب پیچیده به شکلی ساده و قابل فهم به مخاطبان به کار میرود.
برای اهداف زیر میتوانید از اینفوگرافی استفاده کنید:
هنگامی که میخواهید به افراد در مورد مطلبی اطلاعاتی کلی دهید و انتقال این اطلاعات تنها با کلمات امکان پذیر نیست استفاده از اینفوگرافی میتواند کاربردی باشددرسایت فریلنسری دورکار این موارد مورد توجه قرار میگیرد.
بازاریابان برای ایجاد آگاهی در مورد برند خود و افزایش درگیری مخاطبان با کسبوکار خود از اینفوگرافی استفاده میکنند.
در واقع اینفوگرافی به بازاریابان کمک میکند تا:
کسبوکارهای کوچک و کارآفرینان از اینفوگرافی برای افزایش مخاطبان خود و شناساندن کسبوکار خود به مخاطبان استفاده میکنند.
مزایای اینفوگرافی مارکتینگ برای این کسبوکارها عبارت است از:
برای طراحی یک اینفوگرافی خوب باید قبل از هرچیز یک نقشه راه درست تهیه کنید و از طریق برنامهریزی اطلاعات خود را طبقهبندی کنید.
برنامهریزی به شما کمک میکنه تا به افکارخود نظم دهید و آنها را در اینفوگرافی پیاده سازی کنید.
مراحل تهیهی نقشهی راه عبارتند از:
برای انتخاب یک قالب مناسب به رنگ، فونت، نحوهی چیدمان مطالب و ابعاد هر بخش توجه کنید. همهی این موارد باید با محتوای شما همخوانی داشته باشد.
یکی از نکات مهم برای طراحی و یا انتخاب قالب دانستن نوع اینفوگرافی است.
اهمیت ثبت نظر مخاطبان در کسبوکار آنلاین بر هیچ کس پوشیده نیست . با دریافت بازخورد از مشتریان میتوانید معایب ومزایای کسبوکار خود را از دیدگاه مخاطبان بشناسید. به این ترتیب در راستای بهبود عملکرد خود حرکت خواهید کرد. اگر بازخوردها بر روی فضای آنلاین در دسترس سایر مخاطبان قرار گیرد، نتایج شگفتانگیزی را برای کسبوکار شما به دنبال خواهد داشت.
برای دریافت این بازخوردها قبل از هر چیز باید اعتماد مخاطبان را برای ثبت بازخورد جلب کنید. مهم است با چه لحنی و از چه طریقی از مخاطبان خود میخواهید تا نظرات خود را ثبت کنند. در این مقاله سعی داریم تا در مورد اهمیت ثبت بازخورد توسط مخاطبان و سناریوهای مختلف برای این درخواست صحبت کنیم. در ادامه با پلتفرم دیجیتال مارکتینگ بومران همراه باشید.
حتما برای شما هم پیش آمده که یک کالا را تنها به خاطر نظرات مثبت سایر خریداران بخرید. یا اینکه قبل از جستجو تصمیم قطعی خود را برای خرید یک جنس خاص بگیرید. چون تعدادی از دوستانتان در مورد آن نظر مثبتی داشتهاند.در واقع جملاتی که افراد در مورد شما بیان میکنند به مراتب تاثیر بیشتری نسبت به نوشتههای خود شما دارد.
آمار نشان میدهد که 84% از کاربران به بازخوردهای مخاطبان بیشتر از اطلاعات ارائه شده توسط یک کسبوکار اعتماد دارند.
اگر با خواندن این آمار هنوز قانع نشدهاید که منطقهی امن خودتان را رها کنید و از مخاطبان بخواهید تا نظرات خود را با شما به اشتراک بگذارند، پیشنهاد میکنم ادامهی مقاله را با دقت بیشتری بخوانید.
نتایج تحقیقات انجام شده توسط Bright Local study در سال 2019 نشان میدهد که 74% از افرادی که از آنها خواسته شده تا نظرات خود را در مورد موضوعی ثبت کنند، به این درخواست پاسخ مثبت داده اند. این عدد 70% بیشتر از آمار مشابه سال گذشته است. مطالعات انجام شده توسط Podium نیز نشان میدهد که 93% از خریداران اطلاعات ارائه شده در بخش بازخورد مشتریان را برای کسبکارهای محلی به اندازهی توضیحات مربوط به کالا در وبسایتهای بزرگ مانند آمازون کارآمد میدانند.
بر اساس نتایج ارائه شده توسط گوگل جستجوها برای کلمهی reveiwe ، 35% و برای کلمه best 80% افزایش یافتهاند.
همچنین آمار نشان میدهد که تنها 18% از کاربران اصلا بازخوردهای مخاطبان را نمیخوانند. نمودار زیر آمار ارائه شده توسط Bright Local study را در این خصوص نمایش میدهد. در سایت فریلنسری دورکار این موراد در نظر گرفته میشود.
روشهای مختلفی برای درخواست ثبت بازخورد از طرف مخاطبان وجود دارد. این درخواست معمولا از افرادی میشود که ارتباط نسبیای با کسبوکار شما داشتهاند.
برای درخواست ثبت بازخورد می توان از روشهای زیر استفاده کرد:
برای درخواست شخصی از مخاطبان و مدیریت ارتباط با مشتری باید موقعیتی را ایجاد کنید که مخاطب با شما ارتباط برقرار کند. شما میتوانید از طریق طرح سوالات از مخاطبان این موقعیت را فراهم کنید. این سوالات باید شامل تجربیات مخاطب در خرید از فروشگاه شما و یا استفاده از کالا یا خدمات شما باشد.
اگر از آن دسته از کسبوکارهایی هستید که از تلفن برای خدمات پس از فروش استفاده میکنید. موقعیتهای بسیاری برای ثبت بازخورد از مشتریان خواهید داشت. توجه داشته باشید که افراد مناسبی را برای بیان درخواست خود انتخاب کنید. از طرفی زمان بیان درخواست نیز مهم است. اگر مشتری برای رفع مشکل خود با شما تماس گرفته است، از او درخواست ثبت بازخورد نکنید.
پس از ارائهی خدمات در زمانی که مشتری از شما رضایت دارد زمان خوبی برای درخواست ثبت بازخورد است.
شما می توانید این درخواست را به صورت پیامک برای مشتریان خود ارسال کنید. به یاد داشته باشید که پیام شما باید حاوی قدردانی از مشتریانتان باشد.
استفاده از ایمیل برای ثبت بازخورد یک رویکرد قابل اطمینان برای کسبوکارها است.
اما برای رسیدن به نتیجهی مطلوب باید از قبل با مشتریان خود ارتباط سازندهای ایجاد کرده باشید. میتوانید متن ایمیل را برای مخاطبانتان شخصی سازی کنید. حتما برای مخاطبان شما جذاب خواهد بود که نام خود را در ابتدای ایمیل ببیند. این کار به ایجاد مشتریان وفادار کمک میکند.
روشهای دیگری نیزبرای ثبت بازخورد وجود دارد. این روشها عبارتند از:
برای دریافت نتایج مطلوب از چند روش به صورت همزمان استفاده کنید. با استفاده از این روش میتوانید تعداد بیشتری از مخاطبان را به ثبت بازخورد تشویق کنید. از طرفی ثبت بازخورد توسط تعدادی از مشتریان باعث میشود تا مشتریان دیگر نیز به شما اعتماد کنند و نظرات خود را با شما در میان بگذارند.