ابزار آنالیتیکس اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار میدهند. اما این اطلاعات به سادگی قابل استفاده نیستند. در این درس به شما خواهیم آموخت که چگونه تجزیه وتحلیلهای مربوط به جستجوی طبیعی را به کار ببرید، اطلاعات مربوط به تبلیغات موتورهای جستجو را تفسیر کنید و از تکنیکهای دستهبندی پیشرفته استفاده کنید.با پلتفرم بومران همراه باشید.
.ترافیک وب سایت
با دسترسی به این اطلاعات، اولین نکتهی حائز اهمیت روند تغییرات ترافیک در طول زمان است.
اگر با گذر زمان دچار کاهش در ترافیک وبسایت خود شدهاید باید علت این کاهش ترافیک را بدانید.
بررسی کلمات کلیدی
از طریق Google Analytics میتوانید، به عبارتی که افراد برای یافتن وبسایت شما و ورود به آن جستجو کردهاند، دسترسی پیدا کنید. این اطلاعات از طریق همهی ابزار آنالیتیکس قابل بررسی نیست. اما گوگل با ادغام اطلاعات مربوط به و Google Analytics میتواند چنین اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد.
برای مثال نتایج آنالیتیکس برای وبسایت هتل شما نشان میدهد که افراد عباراتی دور از انتظار را برای ورود به وب سایت در سایت استخدام فریلنسر آنالیز سایت خود را به فریلنسرها بسپارید.
با دانستن این عبارات میتوانید:
همچنین شما میتوانید برای هرکلمهی کلیدی بررسی جداگانهای انجام دهید. این بررسیها در دو حوزه انجام میشود.
کاهش ترافیک یک کلمهی کلیدی
تصور کنید برای یک عبارت مشخص ترافیک زیادی بر روی وبسایت خود داشتهاید. اما با گذر زمان میزان ترافیک مربوط به این عبارت کلیدی کاهش یافته است. برای رفع این مشکل باید:
حفظ کلمات کلیدی پرترافیک
فرض کنید نتایج گوگل کنسول افزایش ترافیک شما را برای یک کلمهی کلیدی نشان داده است.
برای مثال در وبسایت هتل شما، کلمهی کلیدی "هتل لاکچری" توانسته ترافیک بالایی را ایجاد کند. برای حفظ این ترافیک باید جزئیاتی را در خصوص کیفیت پذیرایی و امکانات اتاقهای هتل به وب سایت خود بیفزاید. در نتیجه کلمه کلیدی مورد نظر ترافیک بیشتری را در طول زمان برای شما ایجاد میکند.
برای انجام پروژه در منزل می توانید در بومران ثبت نام کنید.
کیفیت ترافیک وب سایت
تاکنون در مورد حجم ترافیک وب سایت یا تعداد بازدید کنندهها صحبت کردیم. اما نکتهی مهمتر کیفیت ترافیک ایجاد شده بر روی وب سایت شماست.
اگر ترافیک وب سایت شما زیاد باشد اما بازدیدکنندگان فعالیت مورد نظر شما را در وب سایت انجام ندهند. این ترافیک زیاد، نتیجهای را برای کسب و کار شما به دنبال نخواهد داشت.
ابزار آنالیتیکس مشخص میکنند مخاطب از کجا میآید و به کجا میرود.
در بعضی از موارد نتایج ضعیف نشان دهندهی انتخاب نامناسب شماست، پس بر روی گزینههای دیگر تاکید کنید.
برای ارزیابی تبلیغات
برای این تبلیغات موارد زیر را بررسی کنید.
بررسی کلمات کلیدی تبلیغات
حتی اگر کسبوکار شما از رونق خوبی برخوردار باشد. با استفاده از ابزار آنالیتیکس میتوانید آن را به مراتب بالاتری ارتقا دهید. شما میتوانید کلمات کلیدی مربوط به هر گروه تبلیغاتی را ارزیابی کنید.
کدام کلمهی کلیدی تاثیر گذاری بیشتری دارد؟
بررسی عنوان تبلیغات
ابزار آنالیتیکس همچنین میتواند تاثیر واقعی تبلیغات در پیشرفت شما را نشان دهد.
همانطور که میدانید تبلیغاتی شما باید از نظر مخاطبان واضح و متقاعد کننده باشد. این همان نکتهای است که ابزار آنالیتیکس میتواند در دستیابی به آن به شما کمک کند.برای مشاور بازاریابی دیجیتال از اینجا اقدام کنید.
"مدیریت بودجهی تبلیغاتی
ابزار آنالیتیکس به شما کمک میکنند تا بودجهی مربوط به تبلیغات خود را مدیریت کنید. بر این اساس شما بر روی تبلیغاتی سرمایهگذاری میکنید که بازده سرمایه خوبی داشته باشند.
google ads با استفاده از گوگل آنالیتیکس به عنوان ابزار تجزیهوتحلیل میتوانید بطور همزمان از اطلاعات استفاده کنید. براین اساس خواهید دانست کدام کلمهی کلیدی ترافیک بیشتری را برای وبسایت شما ایجاد کرده است. با استفاده از این اطلاعات میتوانید به اطلاعات جزئیتری دست پیدا کنید
بنابراین شما میتوانید از مقایسه میزان دریافتی خود نسبت به هزینهی انجام شده برای هرکلیک، پیشنهادهای درستی را برای تبلیغات خود در نظر بگیرید
تقسیمبندی بر اساس منطقهی جغرافیایی
فرض کنید ساکنان انگلستان بخش عمده ای از بازدید کنندگان شما را تشکیل میدهند. پارامتر تبدیل برای این افراد برابر 6% است. که دو برابر نرخ متوسط است. در مقابل با وجود تعداد زیاد بازدیدکنندگان آمریکایی، تنها 1% از آنها به اتاق رزرو میکنند. این اطلاعات نشان میدهد که باید به محتوای وب سایت مطالبی را متناسب سلیقهی این کاربران اضافه کنید.
تقسیمبندی براساس نحوهی ورود به وب سایت
هنگامی که بازدید کنندگان وب سایت خود را از این جهت مورد بررسی قرار میدهید، خواهید دانست که بیشترین ترافیک مربوط به کدام درگاه است. با دانستن ترافیک مربوط به جستجوی طبیعی، جستجوی هزینه بر و شبکههای اجتماعی میتوانید گروههای تبلیغاتی خود را بهتر مدیریت کنید. به این ترتیب از میان کانالهای مختلف، بر روی کارآمدترین آنها تمرکز میکنید و با صرفه جویی در وقت و هزینه به اهداف خود میرسید.
تقسیم بندی براساس نوع وسیلهی مورد استفاده
اگر بازدید کنندگان را براساس نوع وسیلهای که برای بازدید از وب سایت شما استفاده کردهاند، تقسیمبندی کنید. اطلاعات جالب توجهی را به دست خواهید آورد. برای مثال نتایج آنالیتیکس نشان میدهد که از میان کاربران تبلت و کامپیوتر 4% اتاق رزرو کرده اند. این در حالیست که کاربران تلفنهای هوشمند هیچ رزوی ثبت نکردهاند.
انواع تبلیغات کلیکی
تبلیغات کلیکی یا PPC تبلیغات آنلاینی هستند که هزینهی آنها براساس تعداد کلیک کاربران بر روی آنها محاسبه میشود. انواع مختلفی از تبلیغات کلیکی وجود دارد که نحوهی عملکرد همهی آنها مشابه است.
تبلیغات کلیکی یک راه فوقالعاده برای دستیابی به اهداف شما است. نتایج تحقیقات نشان داده که کاربرانی که از طریق تبلیغات کلیکی به وبسایت شما وارد میشوند نسبت به کاربران وارد شده از نتایج جستجوی طبیعی 50% مشتاقتر به کالا و خدمات ارائه شده در وبسایت شما هستند. در ادامه با پلتفرم بومران همراه باشید.
موتورهای جستجو
تبلیغات موتورهای جستجو، یکی از شناختهشدهترین انواع تبلیغات است که در صفحهی نتایج موتورهای جستجو نمایش داده میشود. این تبلیغات در بالا یا پایین صفحهی نتایج جستجو، با عبارت "ad" علامت گذاری شدهاند. این تبلیغات صرفا متنی بوده و امکان استفاده از تصویر را ندارند. نرمافزار google ad به شما میکند تا تبلیغ مورد نظر خود را تولید کنید.
برای ایجاد یک تبلیغ در موتورهای جستجو مانند گوگل، قبل از هرچیز باید کلمهی کلیدی مدنظر خود را مشخص کنید. این کلمه معرف موضوع تبلیغ شماست و باعث میشود تا تبلیغ شما در در نتایج جستجوهای مرتبط دیده شود.
از آنجایی که هزینهی تبلیغات موتورهای جستجو براساس تعداد کلیکهای انجام شده بر روی آن محاسبه میشود. باید کلمه کلیدی را به گونهای انتخاب کنید که مستقیما شما را به مخاطبان هدفتان مرتبط کند. بر همین اساس استفاده از کلمات کلیدی بلند(long tail key words) پیشنهاد میشود. این کلمات با توضیح بیشتر در مورد موضوع کاری شما، منجر به ارتباط بهتر بین شما و مخاطبانتان میشود..
با مشاور بازاریابی دیجیتال بومران نیز میتوانید از خدمات بهره مند شوید.
تبلیغات نمایشی
یکی دیگر از انواع تبلیغات کلیکی، تبلیغات نمایشی است. این تبلیغ در سایتهای مرتبط با کسب و کار شما قابل نمایش است. تبلیغات نمایشی قابلیت تنظیم در فرم متنی و تصویری را دارا هستند. شما میتوانید وبسایتهایی را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید که بیشتر گروه مخاطبان هدف شما از آن بازدید میکنند.
تبلیغات نمایشی نیز پروسهای مشابه سایر تبلیغات کلیکی طی میکنند. تنها تفاوت آنها در تایید تبلیغ توسط گوگل است. برای بدست آوردن این تایید اطلاعات ارائه شده در Google’s ad image requirements را دنبال کنید.
تبلیغات نمایشی بیشتر از این جهت مورد توجهاند که مخاطبان را با نام برند شما آشنا میکنند. نمایش این تبلیغات در وبسایت های مرتبط با کسب و کار شما موجب می شود تا افراد علاقهمند با برند شما به صورت غیرمستقیم آشنا شوند. به این ترتیب اگر حتی بر روی تبلیغ شما کلیک نکنند، نام تجاری شما را به خاطر خواهند سپرد و در جستجوهای بعدی در صورت مشاهده این نام، به وبسایت شما خواهند کرد. در واقع تبلیغات نمایشی پیش زمینهای برای افزایش کلیک بر روی تبلیغات موتورهای جستجو هستند.در سایت استخدام فریلنسر پروژه تبلیغاتی برون سپاری کنید.
شبکههای اجتماعی
تبلیغات شبکههای اجتماعی یا social media ad’s یکی دیگر از انواع تبلیغات کلیکی است. به کمک این تبلیغات با کاربران شبکههای اجتماعی مختلف نیز مرتبط میشوید.
برای شروع باید پلتفرم مورد نظر خود را انتخاب کنید. Instagram، twitter، Facebook ،LinkedIn و pinterest از جملهی مشهورترین پلتفرمهای موجود هستند. این پلتفرمها نسبت به سایر پلتفرمهای موجود قابلیت ارتباط بیشتری با مخاطبان دارند و بیشتر مورد استقبال عموم قرار گرفتهاند. برای انتخاب پلتفرم باید بدانید مخاطبان هدف شما بیشتر از کدامیک استفاده میکنند.
یکی از قابلیتهای شگفتانگیز تبلیغات شبکههای اجتماعی، انتخاب مخاطبان هدف است. برای مثال فیسبوک براساس موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت، رفتار کاربرد ، میزان تحصیلات و علاقهمندی مخاطبان را دستهبندی میکند. برای انجام پروژه در منزل در سایت عضو و از اینجا وارد سایت شوید.
تبلیغات ریمارکتینگ
بخش قابل توجهی از افرادی که برای اولین بار وارد وبسایت شما میشوند، به سرعت تصمیم به خرید نمیگیرند. معمولا این افراد با جمع آوری اطلاعات در مورد شما و سایر برندها در نهایت تصمیم نهایی خود را میگیرند. این بازدیدکنندگان که تعداد آنها کم نیست به منزلهی موقعیت از دست رفته برای هر کسب و کار محسوب میشوند.
برای راهاندازی این تبلیغات نیازمند استفاده از کدهای ریمارکتینگ گوگل هستید.که تحت عنوان tracking pixel نیز شناخته میشوند. اگر کمپین Google PPC ad را فعال کرده باشید به سادگی میتوانید این کدها را به آن اضافه کنید.
با قراردادن این کدها بر روی صفحات مختلف وبسایت خود میتوانید مسیری را که بازدید کننده در وبسایت شما طی میکند را به خوبی رصد کنید . به این ترتیب متوجه خواهید شد که کدام محصول یا خدمات بیشتر مورد توجه آنها بوده است.
با کسب اطلاعات در مورد افراد و واکنشهای آنها در وبسایت، آنها را در گروههای مختلف دستهبندی کنید. این دستهبندی باید بر اساس رفتار افراد در وبسایت شما باشد. برای مثال افرادی که از محصولات صفحه A بازدید کردهاند.
تبلیغات فروشگاهی گوگل
تبلیغات فروشگاهی گوگل یکی دیگر از انواع تبلیغات کلیکی هستند که به مخاطبان کمک میکنند تا محصولات شما را پیدا کنند. این تبلیغات به فرم اسلایدی در بالای صفحهی جستجو نمایش داده میشوند و شکل محصول و قیمت آن را به اطلاع مخاطب میرسانند.
برای استفاده این تبلیغات باید در حساب کاربری google ad خود کمپین جدید تحت عنوان shopping ایجاد کنید
در این تبلیغ شما اطلاعات مختصری را در مورد محصولات خود در اختیار مخاطب قرار میدهید. این اطلاعات شامل تصویر محصول، قیمت و نام برند شماست. در صورت تمایل میتوانید اطلاعات بیشتری مانند میزان تخفیف ارائه شده برای این محصول، رتبه بندی(ستاره) و پیشنهادات ویژه مانند ارسال رایگان را نیز اضافه کنید.
تبلیغات فروشگاهی گوگل یکی از تاثیرگذارترین تبلیغات کلیکی است. اطلاعات ارائه شده در این تبلیغ دقیقا شامل موارد حائز اهمیت برای مشتریان میشود. به همین علت کسانی روی این تبلغات کلیک میکنند که به احتمال زیاد خریدار محصول شما خواهند بود.
لینکهای داخلی هایپرلینکهایی هستند که در بخشی از محتوای تولیدی توسط شما به کار میروند و از کاربر دعوت میکنند تا به بخش دیگری از وبسایت شما منتقل شده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کند. لینک سازی داخلی یا اینترنال لینک یکی از تکنیکهای کارآمد برای سئوی وبسایت شماست. با پلتفرم بومران همراه باشید.
اهمیت لینکسازی داخلی در سئویسایت
همانطور که میدانید موتور جستجوی گوگل برای بررسی وبسایتهای مختلف از ابزاری موسوم به خزنده (crawl) استفاده میکند. یکی از وظایف نرمافزار خزنده دنبال کردن لینکهای موجود در وبسایتها است. این ابزار با جستجو و دنبال کردن لینکهای داخلی در وبسایت ارتباط محتوای تولید شده در وبسایت شما را متوجه میشود. به علاوه لینکهای خارجی نیز وبسایتهای مرتبط با وبسایت شما را برای موتور جستجو مشخص میکنند.
از دیدگاه موتور جستجو تعداد لینکهای داخلی بیشتر به معنی ارزشمندتر بودن وبسایت شماست. البته باید توجه داشته باشید که این لینکها باید در راستای کمک به مخاطبان بوده و از دیدگاه آنها مفید باشد. به علاوه ایجاد لینکهای داخلی نوعی رتبهبندی برای صفحات وبسایت شما ایجاد کرده و صفحات ارزشمند وب سایت شما را مشخص میکند. در واقع گوگل صفحاتی از وبسایت شما را که بیشترین لینک به آنها داده شده است را ارزشمندتر تلقی میکند. در سایت استخدام فریلنسر پروژه سئوی سایت را به فریلنسرها بسپارید.
تکنیکهای لینکهای داخلی 2021
1. قرار دادن محتواهای زیاد بر وبسایت
سعی کنید تعداد محتواهای زیاد در مورد یک موضوع بر روی وبسایت خود قرار دهید. این کار به شما کمک میکند تا موقعیتهای زیادی برای ایجاد لینکهای داخلی داشته باشید. توجه کنید که مطالب ایجاد شده بر روی وبسایت باید با یکدیگر مرتبط باشند و از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. برای انجام پروژه در منزل میتوانید از سایت ما دیدن کنید.
2. لینک سازی صفحات قدرتمند به صفحات جدید
استفاده از ظرفیت مطالب پربازدید سایت برای دیده شدن سایر مطالب، تکنیک کارآمدی است که میتواند نقش موثری در سئوی وبسایت شما داشته باشد. برای پیدا کردن این صفحات میتوانید از ابزاری مانند Ahrefs استفاده کنید. تنها کافی است domain خود را در جایگاه مشخص شده کپی کنید سپس با کلیک بر روی گزینهی “Best by Links” که زیر مجموعهی "page" است و مرتبط سازی بر اساس RDs میتوانید صفحات پرقدرت وبسایت خود را مشاهده کنید.
3. استفاده از نام عکس در لینک دادن به تصاویر
اگر قصد دارید لینک داخلی خود را به مقصد یک تصویر طراحی کنید.مطمئن شوید که این تصویر متن جایگزین مناسبی دارد. لینک را به آن متن جایگزین (alt text) ارجاع دهید. متنی که قرار است به تصویر مشخصی لینک داده شود باید واضح و روان باشد.
4. ایجاد صفحهی مقصد برای لینک
از لینک دادن به صفحهی اصلی وبسایت (home page) بپرهیزید. این صفحه به اندازه کافی لینک دارد پس به جای لینکدهی بیشتر به آن به صفحاتی توجه کنید که کمتر دیده میشوند و نیازمند قدرتمندتر شدن هستند.برای مشاور بازاریابی
دیجیتال از اینجا اقدام کنید.
بسیاری از بازاریابان برای افزایش CTA (اقدام پس از تماس) شروع به لینک دهی از انتهای مقالات به صفحهی"تماس با ما"در وبسایت میکنند. این کار به جز در موارد ضروری توصیه نمیشود. زیرا به اندازهی کافی در صفحهی اصلی و در نوار بالای هر صفحهی وبسایت به این صفحه لینک داده شده و کاربرد برای دسترسی به آن دچار مشکل نیست. بهتر است صفحات دیده نشده تر را وارد ساختار لینکهای داخلی کنید.
5. ایجاد لینکهای مرتبط
مهمترین علت استفاده از لینکهای داخلی افزایش رضایتمندی کاربر به هنگام استفاده از وبسایت شما است. اگرچه ایجاد این لینکها مزایای متعددی را برای وبسایت شما به دنبال دارد اما توجه به این مزایا نباید شما را از هدف اصلی ایجاد این لینکها دور کند. لازم است صفحهی مقصد انتخاب شده با متنی که به آن ارجاع داده میشود کاملا مرتبط باشد.
6. منطقی بودن تعداد لینکهای داخلی
توجه کنید که تعداد لینکهای داخلی نباید از یک تعداد معقول بیشتر باشد. استفاده بیش از حد از این لینکها درون متن نامطلوب است. وابسته به طول محتوا شما میتوانید بین 2 تا 5 لینک داخلی برای هر مقاله در نظر بگیرید. برای مثال برای یک محتوای 1500 کلمه ای 5 لینک داخلی میتواند کافی باشد. دقت کنید که لینکهای ایجاد شده به خوبی در متن توزیع شده باشند.
7. ارجاع لینکها به بالای صفحه
برای اینکه مخاطب زمان بیشتری را در. وبسایت شما بگذراند. کافیست لینکهای داخلی خود را به ابتدای صفحات ارجاع دهید. به این ترتیب کاربر باید حجم مطلب بیشتری را مطالعه کند و در نتیجه زمان بیشتری را در وبسایت شما میگذراند و نرخ پرش برای وبسایت شما کاهش مییابد.
با استفاده از این تکنیکها میتوانید ساختار قدرتمندی را توسط لینکهای داخلی در وبسایت خود ایجاد کنید. این ساختار تاثیر بسیاری در موفقیت سئوی وبسایت شما خواهد داشت.
تکنیک های تولید محتوا اینستاگرام
این روزها شبکه های اجتماعی و تولید محتوا اینستاگرام یکی از پلتفرمهای پرکاربرد در میان افراد است. ویژگیهای منحصر به فرد این پلتفرم مانند امکان به اشتراک گذاری عکس و فیلم، گیف و کپشن متنی باعث شده تا کاربران از آن استقبال چشمگیری داشته باشند.
با افزایش کاربران این پلتفرم، کسب و کارهای کوچک نیز میتوانند از آن به عنوان یک موقعیت منحصر به فرد برای رشد کسب و کار خود استفاده کنند.
مثل هر پلتفرم دیگری، تولید محتوای مناسب برای اینستاگرام افزایش کارایی شما را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر اینکه محتوای مناسبی تولید میکنید باید استراتژی کارآمدی نیز برای تولید محتوا داشته باشید. نتایج خوب در طول زمان بدست میآیند و نیاز به برنامهریزی دقیق دارند. با پلتفرم بومران همراه باشید.
نشان دادن کارآیی و ارزشمندی محصولات خود
از آنجایی که تولید محتوا اینستاگرام بیشتر یک پلتفرم بصری است. باید محتواهایی مانند عکس و فیلم را بیشتر مورد توجه قرار دهید. تلاش کنید محصولات خود را با بهرهگیری از این محتوا به مخاطبانتان معرفی کنید. در واقع شما باید محصولات خود را قبل از عرضه به بازار در معرض دید مخاطبان قرار دهید و ویژگیها و برتریهای آن را بیان کنید. این استراتژی تقریبا برای همهی کسب و کارها در اینستاگرام کارآمد است.در سایت استخدام فریلنسر میتوانید پروژه دریافت کنید.
تولید محتوای داستان گونه
عکسها و فیلمها تولید محتوای اینستاگرام داستان مشخصی را برای مخاطب بازگو کنند. برای هویت بخشیدن به برند خود باید محتوایی داستان گونه ای تولیدکنید. این داستان میتواند شامل نحوهی شکل گیری برند شما، پروسهی تولید یک محصول و یا فعالیتهای اجتماعی شما باشد.
برای مثال ممکن است شما بخشی از درآمد خود را صرف امور خیریه کنید. در مورد این فعالیت خود با مخاطبان صحبت کنید. حتی میتوانید از محیط کار و فعالیتهای روزمره خود محتوا تهیه کنید و نحوهی انجام کار را برای کاربران توضیح دهید. برای انجام پروژه در منزل میتوانید ثبت نام کنید.
زمان بندی پستها
تولید محتوای منظم در ساعات مشخصی از روز میتواند به طور چشمگیری مخاطبان شما را افزایش دهد. به علاوه شما میتوانید با بررسی insight حساب کاربری خود ساعاتی که در هر روز پستهای شما بیشترین بازدید را داشتهاند مشخص کنید و برپستهای بعدی خود را در این ساعات منتشر کنید.
اما طبیعی است که رعایت این زمان بندی ها در طی روز مشکل است. به همین خاطر به شما توصیه میکنیم که حتما از یکی از نرمافزارهای مدیریت اینستاگرام مانند Hopper HQ استفاده کنید و پستهای خود را به صورت هفتگی زمانبندی کنید.برای مشاور بازاریابی دیجیتال با بومران از اینجا در ارتباط باشید.
تگ کردن پستهای حاوی محصولات
اگر مخاطبان شما بتوانند بدون نیاز به مراجعه به وب سایت از طریق اینستاگرام خرید خود را مستقیما انجام دهند، میزان فروش شما با تولید محتوا اینستاگرام خواهد یافت. برای ایجاد چنین امکانی فرآیند زیر را دنبال کنید:
استفاده از تبلیغات اینستاگرام
برای تبلیغات در اینستاگرام دو گزینه پیش رو دارید.
اول: از پروفایل شغلی خود برای تبلیغ یک پست استفاده کنید.
دوم: از امکان تبلیغات در فیسبوک استفاده کنید. این تبلیغات را بر اساس مدت زمان تبلیغ و بودجهی مورد نیاز آن تنظیم کنید.
تبلیغات رکن اصلی رقابت در هر بازاری است پس از آن غافل نشوید.
همکاری با اینفلوئنسرها
اینفلوئنسر به کسی گفته میشود که فالورهای زیادی دارد و در زمینهی خاصی محصولات خود یا دیگران را تبلیغ میکند. اینفلوئنسرهای مرتبط با کسب و کارخود را شناسایی کنید و محصولات خود را از طریق آنها تبلیغ کنید.
برای برقراری ارتباط با این افراد میتوانید از دو روش عمل کنید:
ارزیابی پارامترهای مدنظر
تا زمانیکه از طریق پارامترهای مختلف فعالیتهای خود را دنبال نکنید نمیتوانید تصمیمات درستی در مورد استراتژیهای آینده اتخاذ کنید. برای اینکه بدانید کدام استراتژی شما درست عمل میکند باید پارامترهایی از قبیل share، views و growth را مورد بررسی قراردهید. اینستاگرام ابزار آنالیز رایگانی دارد که از طریق مطالعهی دستورالعملهای آن میتوانید کارایی هریک از بخشها را بشناسید. برخی از دادههای پرکاربرد برای تجزیه و تحلیل عبارتند از:
مشاغل فریلنسری جذابیتهای ویژهی خود را دارند. اما واضح است که در کنار این جذابیتها چالشهایی نیز زندگی فریلنسرها را تهدید میکند . برای یک فریلنسر تازهکار پیداکردن پروژه گرافیک شغل معضل بزرگی به نظر میرسد. اینکه بدانید از کجا و به چه طریقی پروژه مناسب کسب و کار خود را پیدا کنید بخش بزرگی از دغدغههای شغلی شما را به عنوان فریلنسر رفع میکند.
در این مقاله بطور ویژه در مورد فریلنسرهای گرافیست صحبت میکنیم. راهکارهای زیر با کمک گرفتن از نظرات افراد موفق در این حوزه جمعآوری شده است. این راهکارها به شما کمک میکند تا بتوانید پروژههای کاری مد نظر خود را بدست آورید.با پلتفرم بومران همراه باشید.
تکنیک های دریافت پروژه گرافیک برای فریلنسرها
تبلیغ از کارفرماهای قبلی
سوال بسیاری از فریلنسرها اینست که چه زمانی را به پیدا کردن پروژه گرافیک اختصاص دهند و چه زمانی را برای بهتر کردن رزومهی خود صرف کنند. بسیاری از افراد برای مدیریت زمان این دو فعالیت با مشکل روبهرو میشوند. اما جالب است بدانید که این دو فعالیت کاملا به هم وابستهاند.
وقتی مشغول انجام پروژهای هستید باید نهایت تلاش خود را در راستای جلب رضایت مشتری انجام دهید. پس از انجام موفقیتآمیز پروژه از کارفرمای خود بخواهید تا در مورد شما صحبت کند. همین کار یک تبلیغ بزرگ برای کسب و کار شما خواهد بود. کافی است افراد از همکاری با شما راضی باشند و این رضایت را در شبکههای اجتماعی یا وبسایت خود منعکس کنند. قطعا در میان افراد مرتبط با آنها مشاغلی هستند که به تخصص شما در زمینهی طراحی نیازمندند. پس با یک تیر دو نشان زدهاید! هم با انجام یک پروژهی موفق رزومهی خود را تقویت کردهاید و هم پیشنهادات کاری جدیدی در انتظار شما خواهد بودب.برای انجام پروژه گرافیک اینجا کلیک کنید.;
همکاری با حوزه های جذاب
زمانهایی که به هردلیلی پروژه گرافیک خاصی در دست ندارید. بر روی حوزههای کاریای که به آنها علاقهمندید کار کنید. برای مثال اگر به عنوان گرافیست به حوزهی طراحی سایت علاقهمندید، یک پروژهی خیالی برای خود تعریف کنید و آن انجام دهید. سعی کنید تمام خلاقیت و توان خود را در آن به کارببرید. سپس پروژه نهایی را از طریق وب سایت به عنوان طرح پیشنهادی در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. این کار علاوه بر کمک کردن به بهبود مهارتهای شما، موقعیتهای کاری جدیدی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در بسیاری از موارد مشتریان نیاز خود را در بین طرحهای پیشنهادی شما پیدا میکنند و با شما وارد همکاری میشوند.از مشاور بازاریابی دیجیتال بومران نیز میتوانید بهره مند شوید.
ارتباط با مخاطبان
همهی ما بیشتر از هر شخص دیگری از توانمندیها و علایق خود آگاهیم. بنابراین قطعا شرکتها و افرادی هستند که تصور میکنیم به ما برای رفع نیازهای خود نیازمندند. منتظر نمانید تا آنها به شما پیشنهاد همکاری دهند. سعی کنید واضح و صریح توانمندی خود را برای آنها شرح بدید و آنها را مجاب کنید که به تخصص شما نیازمندند. برای این کار کافی است آنها را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید و بعد از اینکه کمی با شما آشنا شدند مستقیما از طریق پیام خصوصی خود را برای آنها معرفی کنید. به علاوه استفاده از ایمیل نیز میتواند کارآمد باشد.
به یاد داشته باشید که ممکن است بسیاری از این پیامها جوابی را از جانب مخاطب به دنبال نداشته باشند. اصلا دلسرد نشوید و به کار خود ادامه دهید. شما تنها با خودتان رقابت میکنید!
تبلیغ نمونه کارها
همیشه برای تبلیغ کردن کسب و کار خود به دنبال روشهای خلاقانه و منحصربه فرد باشید. برای مثال طراح موفق ریچل تیلور یکی از طرحهای خودش را بر روی یک تیشرت پارچهای چاپ زد . اتفاقا این تیشرت مورد توجه یک مجری تلوزیونی قرار گرفت و همین اتفاق باعث شد که چند موقعیت کاری ویژه در تلوزیون برای او ایجاد شود. در سایت فریلنسری دورکار بومران نیز میتوانید پروژه دریافت کنید.
تقویت اینستاگرام
شبکههای اجتماعی یکی از مهمترین پایگاههای ارتباطی هستند. بسیاری از افراد ظرفیت ویژه این شبکهها را نادیده میگیرند. به شبکههای اجتماعی مانند یک سرگرمی نگاه نکنید. در مورد محتوای صفحهی خود حساس باشید و برای بهبود آن تلاش کنید. سعی کنید از طریق این شبکهها توانمندی خود را به مخاطبانتان نشان دهید. تجربهی افراد موفق در زمینههای مختلف نشان داده که شبکههای اجتماعی یک موقعیت عالی برای جذب پروژههای جدید است.
برقراری ارتباط با دوستانتان
شاید فکر کنید که لازم نیست در مورد حرفهی خود با دوستانتان صحبت کنید. اما جالب است بدانید که بسیاری از فریلنسرها اولین موقعیت شغلی خود را از طریق دوستانشان بدست آوردهاند. در مورد نحوهی کار و توانمندیهای خود با دوستانتان صحبت کنید. حتما تاکید کنید که فریلنسر هستید و از پروژههای جدید استقبال میکنید.