برای اینکه کسب و کار موفقی داشته باشید باید کارکنان، هماهنگ با یکدیگر و در راستای اهداف شما فعالیت کنند. برای رسیدن به این هدف لازم است همهی اعضا به خوبی با یکدیگر در ارتباط باشند و نرمافزارهای مدیریت منابع انسانی میتوانند در این زمینه کمک کننده باشند.
نظر سنجی کردن از کارمندان مزایای زیادی را برای کسب و کار شما به دنبال دارد. به دنبال ارتباط صحیح با کارمندان مدیران کسب و کارها میتوانند با ایجاد امکان آموزش برای آنها مهارتهای کارمندان خود را افزایش دهند. به این ترتیب به جای صرفهزینه برای استخدام کارمندان بیشتر میتوانید با تعداد کارمندان کمتر به نتایج بهتری دست پیدا کنید. با پلتفرم بومران همراه باشید..
نرمافزارهای مدیریت منابع انسانی
ایجاد یک محیط شاد و پویا فرهنگ مشخصی را برای شرکت شما ایجاد میکند. این فرهنگ نیروهای آینده کسب و کار شما را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. به این ترتیب شرکت شما با خصوصیات مشخصی شناخته میشود که افراد مستعد و با اخلاق تمایل به فعالیت در آن دارند. همراه باشید.
15 Five
ایده اصلی تولید این نرم افزار بر اساس زمان لازم برای پاسخگویی و جمعبندی فرمهای نظرخواهی شکل گرفته است.
کارمندان برای پاسخگویی به فرم نظرسنجی تهیه شده توسط کارفرما تنها 15 دقیقه زمان میگذارند و مدیران برای بازخوانی این فرمها 5 دقیقه زمان نیاز دارند.
این نرمافزار علاوه بر مدیریت زمان فوق العاده مزایای دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار میدهد. با استفاده از این نرمافزار کارفرماها میتوانند سوالات مدنظر خود را متناسب با زمان در نظر گرفته شده برای دستهی مشخصی از کارمندان ارائه کنند. به علاوه نرمافزار نیز تعدادی از سئوالات متداول را به شما پیشنهاد میدهد. شما میتوانید نتایج نظرسنجی ایجاد شده را با تعدادی از افراد به اشتراک بگذارید..
برای برون سپاری پروژه و همکاری با ما در سایت فریلنسری دورکار عضو شوید.
Officevibe
این نرم افزار یکی دیگر از نرمافزارهای مدیریت منابع انسانی است که به شما کمک میکند تا علاوه بر آگاهی یافتن از نظرات کارمندان، بهرهوری آنها را نیز افزایش دهید. شما میتوانید بهصورت هفتگی فرمهای نظر سنجی را برای گروهی از کارمندان ارسال کنید. در کنار این امکان میتوانید با کارمندان در مورد سوالات مطرح شده در نظر سنجی گفتگو کنید. در صورت تمایل میتوانید مجموع این نتایج را با سایر اعضای تیم به اشتراک بگذارید.
به علاوه این نرمافزار یک گزینهی نظرسنجی مربوط به پروژههای آینده نیز دارد. شما میتوانیدنظرات کارمندان را در مورد موقعیتهای آینده کسب وکار خود بدانید. این نظر سنجیها در کنار نظرسنجی هفتگی یا بصورت جداگانه برای کارمندان ارسال میشود بومران میتوان از نرم افزارهای مدیریت پروژه استفاده نمود.
Culture Amp
این نرمافزار ابزاری را برای بررسی نتایج نظرسنجیها پیشبینی کرده است. شما میتوانید نتایج نظرسنجی را براساس اطلاعات شخصی کارمندان مانند سن و جنسیت و یا براساس زمان پرکردن آن توسط کاربر دسته بندی میشود. بر اساس
بهعلاوه شما میتوانید نظرسنجیهایی را برای گروه مشخصی از کارمندان بفرستید و نتایج آن را برای مدیر آن بخش ارسال کنید. در سایت انجام پروژه نیز پروژه دریافت کنید. کلیک کنید..
Reward Gateway
این برنامه یک پلتفرم چند لایه است که به مدیران کمک میکند تا ارتباطات داخلی، شناخت کارمندان و نظرسنجی از آنها را انجام دهند. در واقع این نرمافزار یک سیستم جامع را برای ارتباط کارمندان با یکدیگر فراهم میآورد.
این پلتفرم بر روی smart Hub ساخته شده و به مدیران کمک میکند تا نتایج نظرسنجیها را بهتر تحلیل کنند.برای مشاور بازاریابی دیجیتال با ما تماس بگیرید.
TinyPluse
در این نرمافزار به سادگی نظرات مثبت خود را اعلام میکنند. به این ترتیب شما به سرعت از رضایت کارمندان خود مطلع میشوید. شما میتوانید سوال مدنظر خود را در فرمت دلخواه بهصورت هفتگی برای مخاطبان ارسال کنید. به این ترتیب مدیران به سرعت از نظرات کاربران در مورد یک موضوع آگاه شده و کارمندان نیز با خیال آسوده نظرات خود را به صورت ناشناس به اطلاع مدیران میرسانند.
با تبدیل اطلاعات دیجیتال به اطلاعات ارزشمند و قابل استفاده میتوانید به نتایج بهتری در گروههای آنلاین دسترسی پیدا کنید.
با پلتفرم بومران همراه باشید.
اطلاعات آنلاین و شناخت مخاطبان
در گذشته تنها راه شناخت مشتریان ارتباط رودررو و طرح سوالات مستقیم بود. اما امروزه با استفاده از اینترنت میتوانید با یک کلیک به اطلاعات ارزشمندی دسترسی پیدا کنید.
جمع آوری و تحلیل اطلاعات یکی از بخشهای کلیدی استراتژیهای آنلاین شما را تشکیل میدهد. هرچه مشتریان خود را بهتر بشناسید، تلاشهای بازاریابی شما هدفمندتر و کارآمدتر خواهد بود.
با داشتن استراتژی هدفمند میتوانید از میان انبوه اطلاعاتی که شما را احاطه کرده اند پاسخ پرسشهای خود را بیابید. برای این منظور باید اطلاعات دیجیتال موجود را در دو گروه اصلی کمی و کیفی تقسیمبندی کنید.
اطلاعات کمی
اطلاعات کمی، اطلاعاتی هستند که به صورت عددی قابل اندازگیری باشند.
اطلاعات کیفی
اطلاعات کیفی، اطلاعات کاربردی و قابل توصیفی هستند که نمیتوانید برای آنها مقدار عددی تعیین کنید.
به مثالهای زیر توجه کنید:
در سایت فریلنسری دورکار می توانید انجام این کارو به فریلنسرها بسپارید.
کاربرد اطلاعات کمی و کیفی
قبل از هرچیز باید بدانید برای رسیدن به پاسخ کدام پرسش به دنبال اطلاعات هستید. برای مثال اگر مایلید نظر افراد را در خصوص محصولات و یا خدمات خود جویای شوید، باید از اطلاعات کمی استفاده کنید.
اما اگر به دنبال اطلاعات عددی مانند زمان گذرانده شده در وبسایتتان هستید، از ابزار آنالیتیکس استفاده کنید.
معمولا استفاده از اطلاعات کمی و کیفی به صورت همزمان تصویر کاملتری از کسبوکارتان برای شما ایجاد میکند.
منبع اطلاعات دیجیتال
برای بدست آوردن اطلاعات کمی میتوانید از ابزار تجزیهوتحلیل (آنالیتیکس) و یا اطلاعات مربوط به شبکههای اجتماعی استفاده کنید.
به کمک این ابزار اطلاعات زیر قابل دسترسی است:
اطلاعات کمی معمولا از ارتباط مستقیم با افراد به دست میآید. قراردادن بخشی تحت عنوان انتقادات و پیشنهادات بر روی وب سایت و یا تهیه فرمهای نظرخواهی برای کاربران میتواند کارآمد باشد.
تلفیق انواع مختلف اطلاعات به شما کمک میکند تا نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسید. همچنین شما میتوانید اطلاعات ارزشمندی را در خصوص افرادی که با وب سایت شما در ارتباط اند، بدست آورید.
اطلاعات دیجیتال همچنین به تکمیل کسبوکار غیرمجازی شما کمک میکند. برای این کار از مشاور بازاریابی دیجیتال میتوانید بهره مند شوید.
نظرسنجیهای انجام شده از مشتریان در مغازه را با اطلاعات مربوط به شبکههای اجتماعی در کنار یکدیگر قرار دهید. با تلفیق این اطلاعات به تصویر جامعی از نیازها و نظرات مشتریان دست خواهید یافت. این اطلاعات به شما کمک میکند تا تصمیمات عاقلانهای را در ارتباط با کسبوکار خود اتخاذ کنید. این تصمیمات میتواند شامل زمان پست گذاری بر روی شبکههای اجتماعی تا چگونگی بهبود محصولات و خدمات باشد.
چرخهی اطلاعات چیست؟
پس از جمعآوری اطلاعات مرتبط با استراتژیهای آنلاین کسبوکار خود، باید مهارت اندازهگیری و تفسیر این اطلاعات را بیاموزید.
چرخهی اطلاعات به شما کمک میکند تا از بین اطلاعات موجود در بازاریابی دیجیتال، اطلاعات مناسب را جمعآوری کنید.
استفاده از این اطلاعات به شما کمک می کند تا با آمادگی کامل تصمیمات آگاهانهای را برای فعالیتهای آنلاین خود اتخاذ کنید.در سایت انجام پروژه می توانید این اطلاعات را به فریلنسرها ارائه دهید کلیک کنید.
در چرخهی اطلاعات چهار مرحلهی اصلی وجود دارد. این چهار مرحله عبارتند از:
برنامه ریزی (plan)
تیم شما باید اهداف خود را برای گروه تبلیغاتی شرح دهد و طرح کلی برای رسیدن به این اهداف را مشخص کند. برای مثال هدف شما افزایش25% ترافیک وب سایت شما در سه ماه آینده است. قصد دارید با استفاده از تبلیغات موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعی به این هدف برسید.
اجرا (do)
این مرحله زمانی اتفاق میافتد که تیم شما تبلیغات را طراحی کرده و گروه تبلیغاتی خود را راهاندازی میکند.
بررسی (check)
پس از گذشت چند هفته از فعالیت گروه تبلیغاتی، تیم شما باید تعداد افرادی را که بر روی تبلیغات کلیک کردهاند ، اندازگیری کند. سپس تاثیرگذاری گروه تبلیغاتی خود را بر روی این افراد بررسی کنید.
فرض کنید نتایج بررسیها نشان میدهد که تبلیغات موتورهای جستجو بهتر از تبلیغات شبکههای اجتماعی عمل کرده است. بنابراین باید در فعالیت گروه تبلیغاتی خود در شبکههای اجتماعی تجدید نظر کنید.
تمامی این فعالیتها مرحلهی بررسی (check) را شامل میشود.
واکنش (act)
در این مرحله باید از اطلاعات بدست آمده در مرحلهی قبلی برای بهبود کارایی گروه تبلیغاتی خود استفاده کنید.
در این بخش تیم بازاریابی شما میتواند:
مانند هر کسب و کار دیگری آنالیز کسب و کارهای آنلاین نیز برای موفقیت نیازمند برنامهریزی و تعیین استراتژیهای درست هستند. آنالیز کسب و کار به شما کمک میکند تا استراتژیهای خود را بر اساس اطلاعات موجود و نه حدس و گمان تعیین کنید. با بومران همراه باشید.
جمع آوری وتجزیه و تحلیل درست اطلاعات و استفادهی صحیح از آنها در برنامه ریزیهای آینده منجر به موفقیت و پیشرفت کسب و کار شما در گذر زمان خواهد شد.
به طور معمول یک آنالیز موفق شامل موارد زیر است:
وابسته به وضعیت سازمان، اهداف، استراتژی و مخاطبان شما فرآیند آنالیز میتواند پیچیده یا ساده باشد. میزان این پیچیدگی را شرایط کسب و کار شما تعیین میکند.در سایت فریلنسری دورکار بومران میتوانید تحلیل کسب و کار انجام دهید.
موارد آنالیز
خدمات ارائه شده توسط موسسات مختلف باید شامل مواردی باشد که با ایجاد استراتژیهای قوی منجر به ایجاد مشتریان سرنخ و درآمد مورد انتظار شما شوند. قبل از اینکه موسسه ای را برای ارائهی خدمات آنالیز انتخاب کنید، در مورد اطلاعاتی که باید در اختیار شما قرار گیرد تحقیق کنید.
با کیفیتترین قراردادی که موسسههای خدمات آنالیز میتوانند به شما ارائه دهند قراردادهای کلید در دست (turn-key service) است.
قرارداد کلید در دست قرارداد پرکاربرد و تازه ای در اعطای مسئولیت کامل به پیمانکار است. بر اساس این قرارداد این پیمانکار است که باید کار را برای بهرهبرداری با یک مبلغ و زمان ثابت انجام دهد. همچنین در این قرارداد کارفرما هیچگونه دخالتی در پروژه نکرده و در حقیقت هدف اصلی در این قرارداد کاهش دخالت کارفرما در پروسه مورد نظر است و کلیه اقدامات بر عهده پیمانکار میباشد.
قرارداد کلید در دست در مورد آنالیز کسب و کار آنلاین، پیمانکار را موظف میکند که اطلاعات جامعی در مورد استراتژیهای کسب و کار شما و و نحوه مدیریت آنها در اختیار شما قرار دهد. در سایت انجام پروژه آنالیز کسب و کار خود را به فریلنسرها بسپارید.
اما اگر موسسه و طرف قرارداد شما قرارداد کلید در دست را ارائه نمیدهد توجه داشته باشید که نتایج آنالیز کسب و کار آنلاین باید شامل موارد زیر باشد:
بررسی کسب و کار
برای اینکه یک موسسه بتواند به خوبی کسب و کار شما را آنالیز کند قبل از هر چیز باید شناخت کاملی در مورد موقعیت کسب و کار شما داشته باشد. برای این منظور لازم است سوالات زیر در مورد کسب و کار شما پاسخ داده شود.
به علاوه لازم است برای آنالیز کسب و کار شما اطلاعاتی در مورد بازاریابی کسب و کار و دستاوردهای آن در اختیار موسسه آنالیز کننده قرار گیرد. این اطلاعات عبارتند از:
در نهایت سوالات زیر در مورد بازار هدف شما میتواند نقش بسیار اساسی در نتایج آنالیز کسب و کار داشته باشد.
اگر موسسه ای قبل از انجام کار سوالاتی از این دست را از شما بپرسد نشان میدهد که فرآیند کاری درستی را در پیش گرفته و می توانید به آن اعتماد کنید.از مشاور بازاریای دیجیتال بومران نیز میتوانید بهره مند شوید کلیک کنید.
آنالیز رقبا
یکی از وظایف موسسات آنالیز کسب و کار آنلاین بررسی رقبای آفلاین و آنلاین شماست. برای شناخت این رقبا باید در نظر بگیرید که شما در چه حوزهای و در چه منطقهای فعالیت میکنید و چه افرادی قابلیت رقابت با شما را دارند. آنالیز رقبا به شما کمک میکند تا استراتژیهای آنها را با خود مقایسه کنید و نقاط ضعف و نقاط قوت آنها را بشناسید. به این ترتیب با شناخت نقاط ضعف رقبا میتوانید موقعیتهایی را برای کسب و کار خود ایجاد کنید که نقاط ضعف رقبا را پوشش دهد. به علاوه مخاطبان هدف کسب و کارهای دیگر را بشناسید و کانال هایی که از طریق آن با مخاطبان خود ارتباط برقرار میکنند را مورد بررسی قرار دهید. برای مثال شبکههای اجتماعی یا سایر کانالهای ارتباطی.
پرسونای مخاطبان
یکی از بخشهای مهم دیجیتال مارکتینگ شناخت پرسونای مخاطبان هدف است. انتخاب مخاطبان هدف درست، نقش مهمی بر روی استراتژی های آنلاین شما دارد. اگر مخاطبان هدف خود را به درستی نشناسید در به دست آوردن مشتریان سرنخ، فروش و درآمد موردنظر و در نتیجه در رسیدن به هدف نهایی دچار مشکل خواهید شد. به همین علت است که شناخت مخاطبان هدف و اطلاعات در مورد آنها بسیار حیاتی و پر اهمیت است.
برای شروع باید مخاطبان کنونی خود را بشناسید و پرسونای آنها را تهیه کنید. وابسته به نوع کسب و کار شما ممکن تعداد مخاطبانتان میتواند بسیار زیاد باشد یا با عده ی کمی از مخاطبان سر و کار داشته باشید. به هر حال وظیفه آنالیزور کسب و کار شناخت همه مخاطبان هدف و جمعآوری اطلاعات در مورد آنها است. در نهایت این اطلاعات باید مرتباً به روز رسانی شود تا برای استراتژیهای بازاریابی شما مورد استفاده باشد.
پرسونای مخاطب شما باید شامل اطلاعاتی از قبیل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، چالشها و نیازهای مخاطب و نقش آن در کسب و کار شما باشد.
به روز رسانی پرسونای مخاطبان
با گذر زمان کسب و کار شما پیشرفت میکند. در نتیجه ممکن است مخاطبان هدف دیگری را در بربگیرد. به علاوه رفتار مخاطبان و نیازهای آنها نیز با گذر زمان تغییر خواهد کرد.
برای به روز رسانی پرسونای مخاطب لازم است نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:
تعیین استراتژیهای کسب و کار
مهمترین هدف از آنالیز کسب و کار آنلاین رسیدن به استراتژیهای کارآمد است. آنالیزورهای کسب و کار باید بتوانند در نهایت استراتژیهای کارآمدی را برای شما در نظر بگیرند. این استراتژیها میتواند در زمینههایی مانند سئو، بازاریابی محتوا یا تبلیغات شبکههای اجتماعی ارائه شود.
به علاوه آنالیزورهای آنلاین باید بتوانند این استراتژی ها را اولویت بندی کنند و به شما پیشنهاد دهند که کدام استراتژی را زودتر مورد توجه قرار دهید.
در نهایت موسسه ای بهترین آنالیز را برای کسب و کار آنلاین شما ارائه می دهد که پارامتر هایی را برای بررسی میزان موفقیت در هر استراتژی پیشنهادی، مشخص کند.
در دهههای اخیر گسترش بازار عرضه از یک سو و افزایش جمعیت و تقاضا از سوی دیگر باعث شده تا تبلیغات نقش مهمی در ارتباط این دو بخش بازی کنند. تولید تبلیغات خلاقانه و چشمگیر و به کاربردن آنها در زمان و مکان مناسب کلید موفقیت کسب و کارها در بازار امروزی است از جمله فریلنسر تبلیغات.
امروزه فریلنسرها بخش بزرگی از بازار تبلیغاتی را در دست گرفتهاند. افرادی که در این حوزه فعالیت میکنند علاوه بر دانش در حوزهی شبکههای اجتماعی و تبلیغات موتورهای جستجو باید خلاقیت کافی نیز داشته باشند. لازم است محتوای تبلیغ توجه مخاطبان را به خود جلب کند و آنها را با برند مورد نظر درگیر کند. در ادامه با پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگ بومران همراه باشید.
ویژگیهای شغل فریلنسر تبلیغات
مشاغل مربوط به تبلیغات همیشه شغلهای شگفتانگیز و پرطرفداری بودهاند. در چند سال اخیر با گسترش بازاریابی دیجیتال مهارتهای لازم برای افراد علاقهمند به این زمینهی شغلی بسیار گسترش یافته است. به عنوان یک فریلنسر تبلیغات علاوه بر داشتن مهارتهای مربوط به مشاغل فریلنسری باید دانش لازم برای حوزهی تبلیغات را نیز داشته باشید. در ادامه به تعدادی از ویژگیهای این شغل اشاره میکنیم:
در سایت فریلنسری دورکار میتوانید پروژه دریافت کنید.
مهارتهای یک فریلنسر تبلیغات
برای موفقیت در هرکاری باید مهارت لازم برای آن شغل را بیاموزید. با گسترش کسب و کارهای دیجیتال تکنولوژیهای مرتبط با این زمینه هر روز در حال گسترش و بهروزرسانی است. برای تبدیل شدن به یک فریلنسر تبلیغاتی موفق باید حداقل مهارتهای زیر را داشته باشید:
برای بهبود مهارتهای خود میتوانید از کلاسهای آنلاین بهره ببرید. همچنین امروزه در شبکههای اجتماعی اطلاعات ارزشمندی در زمینههای مختلف وجودارد. در سایت انجام پروژه میتوانید پروژههای تبلیغاتی دریافت کنید کلیک کنید.
تبدیل شدن به یک فریلنسر تبلیغاتی
برای موفقیت در هر حرفهای نیازمند تلاش و زمان هستید و توقع نداشته باشید که از ابتدا همهچیز مطابق با رویاهایتان پیش برود. در ادامه به نکاتی اشاره میکنیم که تا حدی مسیر موفقیت را برای شما هموار میکند.
برای مثال آیا جزئیات برای آنها مهم است؟ آیا مشتری شما به دنبال تولید محتوای تبلیغاتی منحصر به فرد است؟
در واقع شغل شما رفع مشکلات مشتریان است. بنابراین تمام اهداف و استراتژیهای مدنظر مشتریان خود را بشنوید. اگر بخشی از کار برایتان شفاف نیست حتما سوال کنید و ابهامات خود را برطرف نمایید.
برای موفقیت در زمینهی فریلنسری تبلیغات داشتن ذهن خلاق از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است. مشتریان شما تنها زمانی همکاری خود را با شما ادامه میدهند که احساس کنند پیشنهادهای شما خاص و منحصر به فرد است. برای داشتن یک پیشنهاد خلاق لازم است دانش خود را در همهی زمینهها افزایش دهید و کارهای مربوط به افراد بزرگ را دنبال کنید. برای مشاور بازاریابی دیجیتال میتوانید با بومران در ارتباط باشید.
برای هر پروژه مراحل انجام کار و زمان مورد نیاز را پیشبینی کنید. بر اساس این موارد دستمزد خود را مشخص کنید. به یاد داشته باشید که هرگز از استانداردهایی که برای خود در نظر گرفتهاید خارج نشوید در عین حال از تعیین مبالغ هنگفت نیز خودداری کنید.
هستند کسب و کارهایی که مرتبا و بی مورد از کار شما ایراد میگیرند و یا بدون پرداخت دستمزد از شما خدمات بیشتری را میخواهند. برای جلوگیری از این مشکلات تمام جزئیات را در قرارداد ثبت کنید. پس از توافق در این مورد تا انتهای کار نسبت به آن پایبند بمانید و در مقابل خواستههای نابهجا مقاومت کنید.
رعایت این نکات به شما کمک میکند تا اعتبار خود را بسازید. به این ترتیب یک فریلنسر موفق تبلیغات خواهید بود. به یاد داشته باشید که مشاغل فریلنسری نیازمند تلاش و صبر و بردباری زیادی هستند. زود ناامید نشوید و دانش خود را به روز نگه دارید.